Klokkecafé – løst og fast om klokker

jeg har ikke fått lest hele enda, men det ser interessant ut om ripebestandige Citizen...

http://e24.no/betalt-innhold/bak-ta...-som-er-40-prosent-lettere-enn-staal/24173394

8

"Supertitan" hos Citizen er kalt for Duratect og det er ikke noe nytt.

"Gas hardening Duratect MRK

Duratect MRK is a technology that maintains titanium’s original properties of lightness and rust-resistance while hardening the surface of the material itself (as opposed to applying a coating to it). Two gases are injected into a special vacuum furnace and heat treatment applied to produce a hard layer about 20 to 30 microns thick on the surface of the titanium. Resistance to nicks is increased because the surface of the titanium material itself is made harder. Whether you’re hefting compressed air tanks out at sea or clambering up rocky mountain summits, Super Titanium™ will protect your watch from all the shocks that harsh environments bring."

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Haldor-Armis-.jpg
http://oceanictime.blogspot.no/2017/11/haldor-armis-with-hhc-armored-tool-diver.html

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hansur
Er ny FREDERIQUE CONSTANT Horological smartwatch til $399 bra kjøp?

Hvordan er Frederique merket? Lett å evnt selge? Gode greier?

Dette er jo en batteri-klokke!
Personlig var jeg ferdig med "smartklokker" i forrige årtusen.
Men den du henviser til, vil nok være grei å selge, men annenhåndsveriden blir nok fryktelig langt unna 399 dollar.

FC har også mekaniske klokker. Jeg ville heller sett på en av dem. Det er ikke det hotteste merket, men mange av modellene er fine saker. Liker du dem så kjøp! Det er DU som skal ha den, og ingen andre! Kjøp den DU liker og føler deg komfortabel med.
(Tja, dette argumentet gjelder jo egentlig også for batteri-klokker...)

8

• Liker
Reaksjoner: Siki
Tudor uten bezel.
DSCF0538.jpg

Rolex uten bezel.
rolex-ref.-6202-turn-o-graph-gilt-black-honeycomb-dial-(bezel-missing)-rolex,-oyster-perpetual.jpg

Seiko uten bezel.
seiko-7548-case-without-bezel.jpg

Så kommer spørsmålet; Longines uten bezel?
Die-historische-Vorlage-der-Longines-the-longines-Avigation-BigEye-457x640.jpg

Longines-Big-Eye-1.jpg

Big Eye er det kuleste jeg har sett fra Longines på lenge og jeg kommer nok til å kjøpe en over nyttår, men ser det ikke litt ut som originalen egentlig skulle hatt en dreibar bezel? Breguet, LeCoultre osv sine tilsvarende design har jo alle dreibare bezeler og den "kanten" der ser jo veldig ut som et bezel-feste, eller?

Så hvordan kunne det sett ut? Om vi henter litt inspirasjon fra Breguet, kanskje noe slikt..

longinesblackbezel.png

... eller noe slikt?

longinessteelbezel.png

Redigert:
Tudor uten bezel.
DSCF0538.jpg

Rolex uten bezel.
rolex-ref.-6202-turn-o-graph-gilt-black-honeycomb-dial-(bezel-missing)-rolex,-oyster-perpetual.jpg

Seiko uten bezel.

Longines-Big-Eye-1.jpg

Big Eye er det kuleste jeg har sett fra Longines på lenge og jeg kommer nok til å kjøpe en over nyttår, men ser det ikke ut som originalen egentlig skulle hatt en dreibar bezel? Breguet, LeCoultre osv sine tilsvarende design har jo alle dreibare bezeler og den "kanten" der ser jo veldig ut som et bezel-feste, eller?

Så hvordan kunne det sett ut? Om vi henter litt inspirasjon fra Breguet, kanskje noe slikt..

Vis vedlegg 68893

... eller noe slikt?

Vis vedlegg 68894

Var nå penest med bezel.

8

• Liker
Reaksjoner: Grendel og fredskijj
Nettavisen skriver om "De syv smarteste klokkene å investere i". Sikkert gøy for dem som ser på klokker som investering. Kanskje nyttig for dem som vil begrense risiko, ifht den klokken de ønsker seg. Men det ville vel vært vel så interressant å slenge inn noen wild-cards også....

Hva sier sonen?
http://www.msn.com/nb-no/livsstil/mote-og-skjonnhet/de-syv-smarteste-klokkene-å-investere-i/ar-BBGvb8Z?MSCC=1512981074&ocid=ientp
Sukk:(... med slike "duste" artikler, så er det jo ikke så rart at enhver dust der ute - som ikke engang klarer å skrive ordet INVESTERING korrekt. Nærmest tror at det er en menneskerett å kunne tjene penger på å kjøpe/selge ur - enten det er kjøpt i innland eller utland.:(

Sukk:(... med slike "duste" artikler, så er det jo ikke så rart at enhver dust der ute - som ikke engang klarer å skrive ordet INVESTERING korrekt. Nærmest tror at det er en menneskerett å kunne tjene penger på å kjøpe/selge ur - enten det er kjøpt i innland eller utland.:(

Invistering? Kan huske det var en del som invisterte i OL-pins...

Derfor så mange kjøper rolex, en trygg "investering" som er like vanlige som de forjævlige parajumpers-jakkene. Kjøpte en Sub istedet for en JLC Navy Seals eller en Breguet XX for noen år siden, og angrer som en hund i dag.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Tudor uten bezel.
DSCF0538.jpg

Rolex uten bezel.

Seiko uten bezel.

Longines-Big-Eye-1.jpg

Big Eye er det kuleste jeg har sett fra Longines på lenge og jeg kommer nok til å kjøpe en over nyttår, men ser det ikke litt ut som originalen egentlig skulle hatt en dreibar bezel? Breguet, LeCoultre osv sine tilsvarende design har jo alle dreibare bezeler og den "kanten" der ser jo veldig ut som et bezel-feste, eller?

Vis vedlegg 68893

... eller noe slikt?

Vis vedlegg 68894

:eek::eek::eek: "Step case" kompiso_O

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Nettavisen skriver om "De syv smarteste klokkene å investere i". Sikkert gøy for dem som ser på klokker som investering. Kanskje nyttig for dem som vil begrense risiko, ifht den klokken de ønsker seg. Men det ville vel vært vel så interressant å slenge inn noen wild-cards også....

Hva sier sonen?
http://www.msn.com/nb-no/livsstil/mote-og-skjonnhet/de-syv-smarteste-klokkene-å-investere-i/ar-BBGvb8Z?MSCC=1512981074&ocid=ientp

Mye faktafeil og, som at speedy tuesday kom i 2012 og da er limitert til 2012 eksemplarer(?!) og estimat for pris, 68-80 000 er også feil. Underkanten av 60', 57 er vel mer realistisk etter alle legger den ut for rask profitt og den er "enkel" å få tak i.

Pent, jeg hadde kanskje kjørt den helt ut og brukt gul lume. Er det ingen som selger ball i Norge man kan kjøpe fra?