Klokkecafé – løst og fast om klokker

Og viktigere - hva blir prisen?

Absolutt, men først prøve og senere se om de dukker opp her eller andre steder;)

55k-60k er uansett ikke aktuelt for meg nå. Prisen virker også i høyeste laget, det er tross alt en relativt "enkel" klokke (dessverre?) uten El-Primero urverket.

Verditapet vil vel være relativt stort på denne og der betyr faktisk noe selv om man ikke er invistor:confused:

3a13c7fc-3666-11e6-87ec-3b1816bc64f5.jpg

Jeg har også fått med meg dette og lurer på om det kan forklare hvorfor leveransene uteblir. Har de trukket dem tilbake for å sjekke dette tro?

Har ikke lest noe om det, men det kan jo selvsagt være noe der. Men virker som tilgangen er ganske god utenfor Norge i alle fall?

Mange som melder om feil på datoskifte på den nye Tudor GMTen. :(

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=615461

Hmm, dette er forhåpentligvis bare et parti klokker med produksjonsfeil og ikke et iboende problem med designet til urverket. Det ville jo være helt krise nå som produksjon og salg er godt i gang. Såvidt jeg forstår er det knyttet til feil mengde olje i datomekanismen?

Håper ikke det er et problem i samme størrelsesorden som Omega hadde med sitt co-axial cal. 2500, som kunne kile seg fast og stoppe. Dette ble vel ikke skikkelig ordnet før den fjerde iterasjonen av verket (2500D).

Tenk om den hadde kommet med en helsort bezel da du. Da hadde jeg nok måttet revurdere hvilken som skulle være ‘den ene’.

Skjønner hva du mener, men de har i hvert fall valgt en blå og rød farge som er dempet nok til at jeg ikke tror den vil bli særlig slitsom i lengden. Kanskje tvert imot. Jeg liker egentlig pepsibezelen godt da den gir litt karakter til klokken og hjelper med å differensiere den fra de andre BB-modellene. :)

Redigert:
Huff da.
Med tanke på at du får El Primero for noen få lapper mer...:(

6697058_xxl.jpg
Likte godt kasseform på Defyen eg da. Og veldig fan av ur på lenke. Fint innsyn til verk bak. Litt Hublotvibber,men logisk det når dei har fått designer tilsett derfra. #likern

Synes 58k er 10k for mye. Egentlig en litt merkelig høy pris gitt at det er en enkel 3-viser med dato. Men, den er jo laget i titan, og med klokkeindustriens interne logikk vet vi jo at at et hvert materiale som ikke er stål vil komme med en uforholdsmessig prisøkning.

Utrolig flott er den uansett.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
44D0176B-60E5-4247-B832-6BFB6072FAAE.png

Jeg vet hva jeg ville valgt og. Prisen helt topp den og sikkert rom for rabatt. Noen lapper opp til Primero men hvorfor? To helt forskjellige ur. For meg er blir det å betale mer for økte servicekostnader og mer utsatt urverk.

Veldig glad i utgåtte Primero Sport så det er avklart.

Nye Defy er en vinner. Der Hublot ofte er designoverkill eller «nye penger» er denne sportslig og klassisk uten å fortrenge en mine. Jeg elsker den.

For meg står Defy nå for estetisk nytelse. Snakk om Fugl Fønix der altså.