- Medlem
- 26. april 2011
Lever i beste velgående Jeg har ingenting med det GG-fjaset å gjøre. Moser er derimot humor!Tvilsomt. Han har vært død i ti år
Lever i beste velgående Jeg har ingenting med det GG-fjaset å gjøre. Moser er derimot humor!Tvilsomt. Han har vært død i ti år
Jeg blir jo svimmel av teksten på skiven.
Av hele klokka egentlig. Jeg lurer på om det er pga designet eller fordi hjernen er så vant til å se på vanlige Nautilus/RO at den ikke helt klarer å behandle inntrykkene. Må teste på noen som ikke kan noe om klokker.
Jeg har veldig vanskelig for å tro at denne Genta klokka er seriøst ment, men det er altså en klokke som er produsert i et visst antall?
Som klokke er den selvfølgelig en smakløs miks og et skamløst tyveri av klassisk design. Som humor kan det kanskje fungere som et banalt og veldig enkelt svar på Moser sin Swiss Icon.
Vis vedlegg 246159
Tvilsomt. Han har vært død i ti år
Planen var vel å auksjonere bort det ene (antar jeg) eksemplaret til inntekt for et eller annet veldedig formål, men det skjedde ikke. Så denne perlen ligger vel sikkert i et hvelv i Alpene et sted
Egentlig ganske morsomt prosjekt og skulle man være litt usikker på inspirasjonen er det en oversikt her over hvor de har "stjålet" sine ideer:
Introducing - H. Moser & Cie. Swiss Icons Watch, Another Irreverence to the Industry
H. Moser & Cie. does it again with the Swiss Icons Watch...! Yes, it is a mess. Yes, it looks terrible. No, it is not a joke and it does really exist. But indeed, it is again a brave move from the brand. Early 2017, Moser decided to remove the "Swiss Made" inscription from their watches and...monochrome-watches.com
Keramiske kasser; Hva vet vi egentlig om holdbarhet og slagstyrke på disse?? Ja vi har alle sett den IWCen og Paneraien med knekt lug. Men hva vet vi og hva tror vi?
Hilsen en som aldri skulle ha noe som helt kompositt/keramisk/fusionsgreier igjen...
Ja kjenner til alt dette. Litt flåsete kan en vel si at eneste ulempen er om klokken går i betonggulv fra stor høyde. Noe som må kunne sies å bli en dyr affære uansett hvilket materiale klokken er av. "Vanlige" klank og smell i dører osv skulle en tro ikke ville være nok til knekke deler. HmmPros & Cons of Ceramic in Watches
The use of ceramic in watches is becoming more and more popular. Learn about the pros & cons of ceramic in watches with our guide.www.swisswatchexpo.com
Litt mer i dybde der:
Watch Case Materials Explained: Ceramic | aBlogtoWatch
Contributed by İlker Özcan, who is a professional Materials Engineer and owns a small R&D company (www.ndsgn.com). In this article on watch case materials, we have decided to write about ceramics. Ceramics are possibly the least understood of the materials used in watches. Many watchmakers are...www.ablogtowatch.com
Ja kjenner til alt dette. Litt flåsete kan en vel si at eneste ulempen er om klokken går i betonggulv fra stor høyde. Noe som må kunne sies å bli en dyr affære uansett hvilket materiale klokken er av. "Vanlige" klank og smell i dører osv skulle en tro ikke ville være nok til knekke deler. Hmm