Desember. Ryktet sier en 42mm kommer med tiden og.
Oooh.
42 blir for svært for damehåndleddene mine dog. "Gamle" maxi-case nodate var akkurat på grensen.
Desember. Ryktet sier en 42mm kommer med tiden og.
Trodde du lå et sted mellom Herman Flesvig og Katarina Flatland på bjerkelista?
Jeg har en slik med plass til 3 klokker og føler den innfrir alle de tre spørsmålene dine. Jeg vurderer å bytte min med en som rommer flere klokker. Send meg en PM om du er interessert i å overta minVis vedlegg 269935
Har akkurat gått til innkjøp av en relativt dyr klokkeboks, men den svarte ikke helt til forventningene og går i retur. Lurer derfor på om jeg skal gå for en av de som selges her på TS. Er det noen som har en slik og kan svare på disse spørsmålene?
1. Sitter putene "tight" i kammerne slik at de ikke rører på seg om man flytter på boksen?
2. Er taket høyt nok for de tykkeste klokkene? Har en klokke som har 20mm høyde og fikk ikke lukket boksen jeg kjøpte nå uten at det ble merket i taket.
3. Er kammerne dype nok slik at det er plass til en tykk spenne på reima?
På forhånd takk
Kjøpte en slik for 8 klokker for noen år siden. Helt perfekt og solid oppbevaring og møter dine kriterier. Eneste ulempen er et låsemekanismen, som er fjærbelastet, gikk i stykker ganske raskt (fjær og trykknapp falt ut). Spiller ingen praktisk rolle for oppbevaringen, så jeg bruker den fremdeles. Selve boksen har fått mange hakk og fliser langs kantene pga. hard bruk (var egentlig forventet for mitt bruk av boksen) - men klokkene oppbevares trygt. Greit og solid produkt for røff lagring og flytting.Vis vedlegg 269935
Har akkurat gått til innkjøp av en relativt dyr klokkeboks, men den svarte ikke helt til forventningene og går i retur. Lurer derfor på om jeg skal gå for en av de som selges her på TS. Er det noen som har en slik og kan svare på disse spørsmålene?
1. Sitter putene "tight" i kammerne slik at de ikke rører på seg om man flytter på boksen?
2. Er taket høyt nok for de tykkeste klokkene? Har en klokke som har 20mm høyde og fikk ikke lukket boksen jeg kjøpte nå uten at det ble merket i taket.
3. Er kammerne dype nok slik at det er plass til en tykk spenne på reima?
På forhånd takk
Jeg har en slik med plass til 3 klokker og føler den innfrir alle de tre spørsmålene dine. Jeg vurderer å bytte min med en som rommer flere klokker. Send meg en PM om du er interessert i å overta min
Kjøpte en slik for 8 klokker for noen år siden. Helt perfekt og solid oppbevaring og møter dine kriterier. Eneste ulempen er et låsemekanismen, som er fjærbelastet, gikk i stykker ganske raskt (fjær og trykknapp falt ut). Spiller ingen praktisk rolle for oppbevaringen, så jeg bruker den fremdeles. Selve boksen har fått mange hakk og fliser langs kantene pga. hard bruk (var egentlig forventet for mitt bruk av boksen) - men klokkene oppbevares trygt. Greit og solid produkt for røff lagring og flytting.
Av mer flyttbar løsning, så er MLT sine klokkeroller helt perfekte.
Jeg må si jeg føler litt på kallet, og vurderer sterkt å slenge meg på kampanjen.Noen som føler kallet fra 60-tallet?
Vis vedlegg 267378
Yema Watches
Since 1948 France's Fine Watchmaker YEMA designs iconic timepieces specifically for Sailing, Diving, Car Racing and Space Exploration. Discover our latests reissues of emblematic French tool-watches.kickstarter.yema.com
Jeg må si jeg føler litt på kallet, og vurderer sterkt å slenge meg på kampanjen.
Har ikke noe forhold til eller erfaring med Yema fra før. Er det noen som har erfaring, og har lyst til å snakke meg inn eller ut av dette?
hmm, det er jo ikke akkurat noe som teller positivt, men det går jo alltids an å lukke øynene, holde seg for nesen og håpe at man ikke kommer i et situasjon der man trenger kundeserviceIngen personlig erfaring her, men for hva det er verdt: de får gjennomgå for elendig kundeservice etter hva jeg har sett i kommentarfelt etc.
Har ikke erfaring med Yema jeg heller, men de har stadig noe som frister. Hvilken frister mest? Det har vel vært et par med Yema Superman o.l. her, @Todda?Jeg må si jeg føler litt på kallet, og vurderer sterkt å slenge meg på kampanjen.
Har ikke noe forhold til eller erfaring med Yema fra før. Er det noen som har erfaring, og har lyst til å snakke meg inn eller ut av dette?
Helt klart den beige adventurer.Hvilken frister mest?
Yema sitt "in-house" mekaniske urverk er det samme som hos Yonger & Bresson og stammer fra Ambre selskapet.Jeg må si jeg føler litt på kallet, og vurderer sterkt å slenge meg på kampanjen.
Da skal du ha:Har ønsket meg en fieldwatchaktig klokke, og jeg synes denne har utseendet (og vanntetthet) med seg til det, samtidig som den antagelig funker til hverdagsbruk, typ bukse og skjorte.
...
Hadde den ikke hatt dato hadde jeg trykket på "kjøp" for lenge siden.
Takk for tips, de er jo fine de, bortsett fra at jeg ikke liker fasongen på kassen eller fargen på urskiven.Da skal du ha:
Til denne prisen trenger det jo heller ikke være så mye å skryte av, men det er jo en fordel om det ikke er direkte dårlig.Yema sitt "in-house" mekaniske urverk er det samme som hos Yonger & Bresson og stammer fra Ambre selskapet.
Urverket er fabrikert i Kina og "montert" i Frankrike.
Ikke mye å skryte av.
Til denne prisen trenger det jo heller ikke være så mye å skryte av, men det er jo en fordel om det ikke er direkte dårlig.
Personlig hadde jeg vært like tilbøyelig til å kjøpe om det hadde vært noe kjent som NE1A2B (eller hva de nå heter de fra Seiko) eller noe Miyota eller noe sånt.