Klokkecafé – løst og fast om klokker

90ADBDAF-0BAE-4E1B-81FE-397C5EFF0782.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
AIKON-tide_fuschia-038-yellow-038-green_PR-edited.jpg


Sommerlig og frekt fra Maurice Lacroix. Med kasser av resirkulert plast!


Ser litt for billig ut, etter min smak....
Det er mange alternativer innenfor den prisklassen.
Kult initiativ i alle fall, men jeg ville gått for Seiko, TH, Tissot, G-Shock....
Uansett så følger ML vinden!

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15979
AIKON-tide_fuschia-038-yellow-038-green_PR-edited.jpg


Sommerlig og frekt fra Maurice Lacroix. Med kasser av resirkulert plast!


Jeg syns et par av disse var riktig kule jeg, men jeg er enig i at prisen virker litt høy. Får veldig mye av det samme fra en Casioak i en frekk farge, til under en tusenlapp på brukten.

Men kanskje de vil få en fin annenhåndspris en dag, da kommer det iskkret til å friste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda

Min ville gjetning er:
- 11 ulike Swatch-modeller, inspirert av hver sin planet/solen/månen.
- Speedmaster-aktig kasse i Bioceramic, 11 ulike farger.
- Kvarts-kronograf (men layouten på sub-dials blir "off" fordi Swatch ETA ikke har noen kvartsverk som gir "riktig" plassering).
- Disk med planet/solen/månen på små sekunder kl. 6.
- Ikke limited.
- Omega sitt bidrag er "planet-disken", design og kanskje en rem?

Vil understreke at jeg virkelig ikke vet noe som helst om dette, så det er ikke noe subtilt hint om hva som vil komme.
 
Ser ut til å være 41mm diameter og 47 lug-to-lug:

Takker! Har en 44mm lug-to-lug nå, og synes ikke jeg bør gå noe veldig mye over det. Vet du om 3mm L-t-L normalt har noe særlig å si for det blotte øyet?

Så en unboxing video av klokken på YT, og der mente han den var 39mm og passet fint til hans håndledd på 6,5 inches (16,5cm). Så ut som han hadde litt å gå på, noe som passer bra med håndledd på 15cm.
 
Min ville gjetning er:
- 11 ulike Swatch-modeller, inspirert av hver sin planet/solen/månen.
- Speedmaster-aktig kasse i Bioceramic, 11 ulike farger.
- Kvarts-kronograf (men layouten på sub-dials blir "off" fordi Swatch ETA ikke har noen kvartsverk som gir "riktig" plassering).
- Disk med planet/solen/månen på små sekunder kl. 6.
- Ikke limited.
- Omega sitt bidrag er "planet-disken", design og kanskje en rem?

Vil understreke at jeg virkelig ikke vet noe som helst om dette, så det er ikke noe subtilt hint om hva som vil komme.
En variant av ETA G10 stemmer med "4 jewels" og plasseringen av himmellegemet som batterilokk på baksiden.
Mars.jpg
Moon.jpg
 
En variant av ETA G10 stemmer med "4 jewels" og plasseringen av himmellegemet som batterilokk på baksiden.
Vis vedlegg 284506Vis vedlegg 284507

Jeg var inne på tanken, men det er noen småting som fikk meg bort fra det.
- Skriften på den kurvede "kanten" cirka like stor på begge bildene, men syns med øyemål at kurven virker slakkere på planet-bildet.
- Hvordan åpnes og festes batterilokket?
- Hvorfor printet svart tekst på baklokket? Og hvor holdbart er dette (pluss planeten) på et område med høy slitasje?

Men det kan altså hende du har helt rett, at det er baksiden vi ser med et ekstra kult batterilokk :)