Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Hei, hei @Nicolai

Det var jeg som kjøpte 6139 "Blå Pogue" av deg i fjor.
Enig med deg i at det var et god kjøp!

Til tross for noen skavanker den har pådratt seg gjennom de siste 50 årene er det en utrolig sjarmerende klokke som er blant favorittene i skuffen. Jeg kan rapportere at den slett ikke lengter tilbake til deg.

IMG_5434.jpeg


vennlig hilsen
LarsB
Podcastlytter
 
Intet hat, er bare glad mye av fokuset i podden ligger andre steder i motsetning til en viss annen podcast der Rioex konstant er tema
Joda, men det må vel kunne finnes en middelvei.

Jeg er veldig glad i Rolex som merke, men møkk lei hype, pengeprat, investeringer osv... det var litt derfor jeg stilte spørsmålet.
Hva ville disse to gutta som åpenbart ikke er fanboys valgt i en situasjon hvor hypen var ikke-eksisterende og lommeboka full. For at Rolex er en dønn solid klokkeprodusent er vel hevet over en hver tvil. Og når en hel episode dedikeres til Hublot ( kul episode forresten ) så må det vel være lov å nevne Rolex uten at det skal bli "bøljer". Det finnes jo faktisk ekte entusiaster der ute også, ikke bare instagramere og wannabees. JM2C
 
Redigert:
Joda, men det må vel kun finnes en middelvei.

Jeg er veldig glad i Rolex som merke, men møkk lei hype, pengeprat, investeringer osv... det var litt derfor jeg stilte spørsmålet.
Hva ville disse to gutta som åpenbart ikke er fanboys valgt i en situasjon hvor hypen var ikke-eksisterende og lommeboka full. For at Rolex er en dønn solid klokkeprodusent er vel hevet over en hver tvil. Og når en hel episode dedikeres til Hublot ( kul episode forresten ) så må det vel være lov å nevne Rolex uten at det skal bli "bøljer". Det finnes jo faktisk ekte entusiaster der ute også, ikke bare instagramere og wannabees. JM2C

Enig med du som de sier.
Men slik hypen er nå, så kan man føle seg litt som han Buzz Lightspeed.
752C5779-7679-41AB-A2AA-1FA2E0A7B925.jpeg
 

Ordboken har til og med sitert en artikkel av Jon Henrik:

  • den syltynne vintageinspirerte urkassen, er perfekt finisjert

    (Finansavisen 12.08.2016/81)
:cool:

EDIT (bonusinfo): En utskrift av oppslagsordet har jeg hengt opp på kontoret mitt ;)

Som en finger på vektskålen her, hørte jeg nettopp at en urmakermester hos Bjerke brukte uttrykket i "Den Andre Podcasten", så vi får vel bare svelge den kamelen. ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: Nicolai
Det ble litt prat om ulike remmer i denne ukens episode, og det hadde vært kult å ha som tema en gang. Favorittremmer innenfor ulike kategorier, favorittprodusenter, erfaringer med custombestillinger, tips g anbefalinger.

Kan bli herlig nerdete og samtidig lærerikt!
 
Det ble litt prat om ulike remmer i denne ukens episode, og det hadde vært kult å ha som tema en gang. Favorittremmer innenfor ulike kategorier, favorittprodusenter, erfaringer med custombestillinger, tips g anbefalinger.

Kan bli herlig nerdete og samtidig lærerikt!

Det er gøy!