Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Fin podkast med stort potensiale, synes dere har en god utvikling fra start til nå. Er gøy å følge med.

Et lite ønske, dersom det ikke allerede er vurdert som for tidkrevende eller uhensiktsmessig:
På nyhetssaken på forsiden av tidssonen.no skulle jeg veldig gjerne ønsket meg de ulike klokkene (merke, modell, evt. referanse) som dere diskuterer ramset opp. Det ville vært supert å kunne sjekke de ulike modellene for oss som ikke ser youtube-opptaket, men kun har dere på øret. Har mang en gang lyttet både tre og fire ganger for å forsøke å høre hva dere uttaler - for så å google meg frem til antatt riktig modell.
:geek:
 
Sparte denne episoden til ikveld og valgte Youtube-varianten. Synes dere gjør en god figur begge to. Sikkert litt teknisk som kan finpusses men det plager ikke meg nevneverdig. Synes poden har en god progresjon og liker den bedre og bedre :)

Artig at dere tok med spørsmålet mitt i Jon Henriks hjørne og jeg må være enig med @Jon Henrik at @Nicolai sitt svar var noget overraskende. Men jeg kan like det ;)

Tommel opp!
 
Slike videoer gjør hverdagen bedre! Kombinasjonen med dyp kunnskap på noen (sikkert mange) områder, dypt vann noen steder og litt klovneri innimellom er strålende! Tusen takk for at dere gir oss dette! Vil ha mer!
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Helt enig! :) kjempe episode, som sagt over er bare litt fjas og dypt vann innimellom gøy.

Noen småting som en gimble på kamera og kanskje noen litt mer omnidirketionale mikrofoner for å fjerne støy, men det er sånn som kan komme med tiden om det blir flere live pod. Ikke veldig plagsomt i det hele tatt :)

Super episode!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Hepp hepp!
1667687152544.jpeg
 
  • Elsker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Her finner du dagens episode:

Vi dekker blant annet samarbeidene mellom Ulysse Nardin x Norrøna og Seiko x Helly Hansen, prisjusteringen hos Rolex, nye Serica GMT CHRONOMÈTRE og Jon Henrik gir sin mening om Tag Heuer Aquaracer Solargraph.
 
Spørsmål til @Jon Henrik sitt hjørne:

Hublot! Klokkeverdenens "persona non grata" i luksussegmentet av horologien.
Jeg undres mange ganger over hvorfor det er slik. jeg er kjent med alle argumentene som historikk, tvilsomt design, historieløst, RO-kopi osv...
Jeg synes litt motstrøms at enkelte av modellene og løsningen med remmer osv er litt kult og jeg kunne godt tenkt meg en "Spirit of big bang - white ceramic" f.eks. har du/dere noen tanker om hvorfor merket ikke blir mer anerkjent blant entusiastene? Og er prisen en faktor som gjør det mindre spiselig?
 
Må innrømme at jeg syntes det blir litt mye fjas. Det er gøy, en stund, men det bikker fort over og da blir det bare uprofft ass, just sayin..... please step it up a notch guys!
 
Ikke la innlegget ovenfor stoppe deg fra å se dagens bonusvideo, hvor jeg prøver meg på monolog i 20 min. :geek:

Litt fjas? Ja, det sier jeg selv i denne episoden. Jeg er ingen mester foran kameraet, bare veldig interessert i klokker.
Det er vanskelig å lage lytteshow i mikrofonen når man samtidig skal se i kameraet foran seg. Så jeg anbefaler å sjekke ut Youtube-videoen denne gangen :)

Gøy var det uansett å se på noen av klokkene fra den kommende Blomqvist-auksjonen:
 
Takker igjen for en super Podcast. Synes dere er veldig flinke. Liker spesielt godt entusiasmen dere viser i hver eneste episode. Synes også det er bra med litt fjas og tull, så kjør på videre!
 
Da er episoden på YT konsumert sammen med en Hansa IPA. Fin episoden! Sprekt av dere å invitere Urhandel/Nygård. Og sprekt av han å stille. Ingen gjorde seg bort på noen måte. Selv om du får kjørt deg av og til Urhandel/Nygård:rolleyes: Må rett og slett si at det var ganske informativt og interresant å høre på!
 
Jeg synes denne episoden var bra. Informativt og ryddig. Kjenner ikke til Urhandel annet enn når det gjelder disse to Tudorene. Jeg mener ganske sikkert at Urhandel har hatt disse ute for salg flere ganger tidligere og så tidlig som 2021. De har tydeligvis ikke blitt solgt. Muligens fordi prisen på dem har vært litt vel optimistiske....
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai