Jeg venter på noe så kontroversielt og kjedelig som en sportsmodell i stål med krone på. Men det dukket opp en modifisert klassiker jeg ikke kunne motstå under årets lansering...
Jeg venter på noe så kontroversielt og kjedelig som en sportsmodell i stål med krone på. Men det dukket opp en modifisert klassiker jeg ikke kunne motstå under årets lansering...
Denne luringen er bestilt. Ble frelst på Oslo watch fair.
Så får jeg bare prøve å fortrenge at prisen på den økte med 10 000,- 3 dager etter depositum var betalt….
Vis vedlegg 276110
Det blir Grand Seiko SBGM221, Nomos Orion 35 eller blå Nomos World Time på meg i år.
SBGM221 blir jeg garantert fornøyd med, men World Time har en nesten uimotståelig sjarm. Dessverre gjør lange horn og smale håndledd til at jeg kanskje må stå over akkurat den.
Får ta full up-date jeg også da. 2022 ble et år preget av store utskiftninger og andre prioriteringerBle nesten det jeg trodde, med en liten oppgradering
Vis vedlegg 315198
Enig…Trådstarter @Genta burde ha nok TS historikk til ikke å endre navnet på denne tråden:
Vis vedlegg 315329
Kom i mål med planen helt på tampen av året. DD, Seaforth og SB04 ut, kun lenke til SUF 180 inn.Vurderer sterkt å gå ned til kun to klokker, og selge resten. Er en snodig blanding av klokker jeg har nå, kjøpt etter innfallsmetoden, så det er kanskje noe mer fokus som skal til.
Beholde Kurono Tokyo Mori som dressklokke og SUF 180 med hvit skive som hverdagsklokke med rem eller lenke (bestilt). Da må Rolex DD, Halios Seaforth bronze og Sartory Billard SB04 ut. Og full innkjøpsstopp i 2022 utenom kanskje en bedre rem til Mori, siden den originale føles litt kunstig.
Fyller 40 så må såklart benytte en god anledning til et nytt kjøp. Planer om en dressklokke av sorts. Ikke helt landet valget enda men foreløpig leder JLC Classic Reverso Duoface small seconds og Grand Seiko Sbgk007 men kan bli noe helt annet også.
Gult er kult, men denne ble kuttet fra sortiment før jeg rakk å få hendene på en. Nytt forsøk på noe i samme retning i 2023.1 gul klokke skal ut som del av den nye regjeringsplattformen, og heldigvis gir det plass til å få inn en annen gul klokke.