Klokkeplaner 2022 - >

Foreløpig planer:
Omega-Seamaster-300M-1.jpg

images

Dog veldig lyst på en klokke med blå skive, noen anbefalinger?

• Liker
Reaksjoner: kire
Q
Etter at jeg fikk en Speedmaster Mk II har jeg blitt en sånn kjip «one-watch-guy». Målet for 2022 er å finne en klokke jeg har skikkelig lyst på. Det behøver ikke være noe dyrt, men jeg vil ha noe som kan utfordre det jeg har.

Det jeg har sett på er Certina DS Action (two-tone med grønn bezel), Longines HydroConquest (two-tone med stål og rosé, Omega Railmaster og ymse annet.
Jeg svarer meg selv.

Nå har det gått en stund, og de to som står igjen er HydroConquest og Railmaster. Jeg har prøvd og funnet DS Action for liten. Zulu Time dukket opp på radaren, men…

• Liker
Reaksjoner: kire
Den siste del av 2021-planen min leveres helt i starten av 2022. Utover det har jeg kun en grønn Seiko Willard som realistisk plan, samt én klokke jeg tror skal ut.

2020 og 2021 har vært, for meg, travle klokkeår, så jeg tror det kommer til å bli roligere fremover. Men hvis pandemien fortsetter tror jeg ikke akkurat impulskontrollen min blir bedre, så vi får se.

[Fortellerstemme]
«Det ble ikke så rolig likevel»

9B66C836-EDBD-42F0-A9AF-348F5E9B8A3E.jpeg

Slenger meg med @Oddemann og @Phenix når det gjelder å finne tilbake til klokkegleden. Har vært i en horologisk bølgedal de siste månedene, og håper 2022 kan få fram engasjementet igjen. Savner noe nytt selv om jeg synes det er vanskelig nok å rullere de 6 klokkene jeg har i boksen. Noen som kjenner seg igjen?

Leker med tanken om å gå til anskaffelse av JLC Master UTM med sølvfarget skive. Denne er sykt fin! :love: Broderen har forresten (endelig) blitt litt klokkeinteressert, og drømmer om Rolex (som resten av verden...) Vurderer sterkt å gi han YM 116622 til "familie-markedspris". Da vil i så fall denne ta over plassen i boksen:
Vis vedlegg 270991
Ble nesten det jeg trodde, med en liten oppgradering ;)
IMG_3584.jpeg

Hmm, en sjelden semi vintage Omega SMP, en Jaeger Le Coultre, eller et prosjekt med Felipe Pikullik?
To av tre ble det.

Omega Marui. Ifølge Archer på Omegaforum må jeg ta vare på denne, Omega har ingen flere skiver for denne modellen om den skulle bli skadet.
FE568AD8-DF19-432C-9FF5-F320681FAB70.jpeg

JLC Master, ny men modell som ikke er tilgjengelig lenger, garanti til April 2030.
AB64DB5B-4ABF-477B-A12B-426661B2A8D5.jpeg