Klokkeplaner for 2017

Kan jo være det rett og slett bare blir en centigraphe siden jeg slever ukontrollert hver gang jeg ser den..


Vis vedlegg 15382

Men jeg hadde nok valgt den med sort skive.
FP-Journe-Centigraphe-6.jpg
 
Redigert:
99% sikker på at en JLC Deep Sea Chrono skal inn i samlingen. Litt råflott å bruke 5167 som daily beater (som jeg har gjort de siste 5 månedene..), og dermed må jeg har noe spennende inn :)
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chrono-Dress-Shirt-thumb-1600x1067-20306.jpg

Det skjer nok i enten ultimo '16 (og dermed feilpostet) eller primo 17 (ikke feilpostet) :D

Er generelt glad i JLC, så kanskje en MUT Moon eller en MUT Perpetual i stål hadde vært noe.... Men det forutsetter at jeg begynner å svare på mails fra Mahmoot (min fjerne fetter i Nigeria som har arvet penger han vil overføre til meg).

Jaeger-Lecoultre-Master-Ultra-Thin-Moon-39-black-dial-SIHH-2015-7.jpg


Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Perpetual-steel-black-dial-SIHH-2016-5.jpg
 
For min del ønsker jeg å få inn min første panerai, ser hovedsakelig på 590 og 510. JLC deep sea lever farlig i boksen, og må nok ut dersom noe nytt skal inn. Drømmer også om å få inn en kermit igjen, litt kjedelig at den vil koste meg omtrent 40-50 k mer enn jeg solgte min forrige for.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Nomos Club, Speedy pro, Pam 590, Rolex Pepsi, Yachtmaster, Navitimer 01, Black Bay blue, GS snowflake. Også kanskje noe fra GO.

Det er iallefall plan/drøm, også får vi se om noe av det blir noe av:p
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen og Vidar
Hmm, merkelig at Daytona C ble lite nevnt her men jeg får ta ansvar og setter fingern på å få den i løpet av 2017!
 
Et klokkekjøp i 2017:
Daytona i stål/gull "the ultimate chronograph" med sort skive, fordi:
Den har jeg ikke hatt før.
Ingen stress med ventetid.
Jeg er "gamlis" så da er gull innafor.
Sklir fint under skjortemansjetten.
Prisen er for meg "riktig" nå.
 
Sitte rolig i båten er planen, men tipper det blir kjølen i været før det har bikket februar..
Mulig ut: Speedy, GS Snowflake og SM300 Spectre
Mulig inn: BLNR
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
2254.50 ska ut och Hulk ska in.

Är sugen på något i brunt också och där står det pt mellan Speedie sapphire sandwich i brunt (som väl har gått ur produktion?) och det andra alternativet är Tudor Advisor Cognac. Egentligen har jag maxat ut behovet för chronografer vilket talar för en Advisor. Fast å andra sidan är jag fast med de samma tvångstankarna som många andra att man ju bara måste ha en Speedie i kollektionen. Går jag för Advisor så blir det nog en Alaska project i 2018.
 
2016 har i utgangspunktet gått som planlagt (med unntak av et par tilbakefall) - Skjære ned i antall ur til kun to. Har sågar reinvestert solgte ur i en skjærgårdsjeep, til ungenes (ok - kost meg jeg også) store glede!

Siden jeg nå har bevist at jeg KAN prioritere andre ting enn nye klokkekjøp, ser jeg ikke lenger behovet for å demonstrere denne selvbeherskelsen. Gleder med til 2017! :D
 
I 2016 har klokkegarderoben blitt totalutskiftet (bortsett fra min trofaste Longines-quartz). Målet for 2017 er litt mindre flipping. Men en "blåklokke" skal inn. Øverst på ønskelisten er fremdeles en YM 116622, men om den skal inn må noen andre ut.
Rolex-Yacht-Master-Stainless-and-Platinum-Blue-Dial-Close-Up.jpg

Uansett så er et mål for 2017 færre klokker i boksen. Så en eller flere av mine svartskivede klokker skal nok ut.
 
jeg er kje, og holder meg til min explorer 2016, så ingen klokkeplaner for 2017.

derimot vil jeg vurdere en skinnrem og en voh flat 1.6 skrutrekker :D

ps: i forrige uke var jeg hos tidemann og prøvde overseas; absolutt nix at denne duperer min explorer. godt. der sparte jeg 215 000,- raske

image.jpeg