Klokkeplaner og -drømmer for 2012

Planen for 2012 er Rolex.


Har dere hørt den før fra denne kanten? Jeg føler at jeg gjentar meg selv i disse trådene... :p
Men litt seriøst.. Har et lite dilemma med Rolex.. Blir ikke helt fortrolig med de gamle skranglelenkene.. Skranglesjarm sier noen, men jeg finner søren ikke mye sjarm i å ha det som et fast bruksur. :p

Men har lyst på en GMT-Master av nyere dato, eller en TT-Sub. Men, særlig sistnevnte, kan vel bli vanskelig innen budsjett.

Ellers ser jeg at Chronoswissen har bragt smaken min mer over i den pyntete seksjonen. Har alltid likt typiske dressur. Planen var dog å vente med den seksjonen til jeg rundet 40. ;) Ser ikke ut som at den planen holder.


Så.. Hva er planen for 2012? Jeg vet faktisk ikke helt...


Jeg begjærer min nestes speedmaster, Tore!
GMT-Master av nyere dato har jeg nevnt.. Men hva skal jeg med to GMTer?
TT Sub? Ja takk!
Day-Date? Hadde ikke takket nei..
Linen-dial Datejust.. Du vet hvem du er, send meg en PM når du skal selge! :D

Tror med andre ord det blir business as usual... Selger et ur når jeg blir lei det, ruger på kontantene til det brenner for mye og slår til når et ur jeg liker kommer for salg.. :p

Sleng GMTen på en jubilee :)
Tror du kommer til å gå all inn i 2012. Helgull Sub neste :D
 
Drømmeklokken for 2012 har jeg ennå ikke funnet (annet enn i de virkelig ville drømmene, hvor jeg kan se for meg en Lange Zeitwerk Luminous på armen, men i virkelighetens verden vil det ikke skje, da den ikke er innenfor min rekkevidde). Jeg er nok fortsatt såpass nyforelsket i GO Senator Seventies at begjæret etter noe nytt ennå ikke har meldt seg. Så jeg får avvente litt, og se hva som vekker begjæret neste gang.
 
Jeg har mine klare mål:

Rolex seadweller 16600, Omega Speedmaster 3573.50.00. Skal gjøre alt for at dette kan realiseres :D
 
2011 har vært en åpenbaring for meg når en kommer til klokker:). Etter å ha kjøpt mitt første skikkelige ur i februar, og innmeldingen her i sommer som igjen har ført til nytt ur på vei i boksen til neste uke, så bør jeg ta det rolig i 2012:). Men håper på å få supplert med en LLD, eller en fint brukt Speedmaster.
 
2011 ble et forholdsvis rolig år. Penger ble i større grad brukt på reising og sportsutstyr enn klokker. 2012 vil forhåpentligvis innebære noe større aktivitet. Med en særs rolig november og desember med relativt lite pengebruk og en relativt grei bonus ventende en gang utpå nyåret, vil jeg forhåpenligvis ha et visst handlingsrom om det ikke dukker opp noe uventet (det gjør det dessverre ganske ofte).

Jeg beveger meg nok i et noe lavere prisleie enn majoriteten her inne, og ønskene mine for 2012 ligger i området opp mot 10000 kr:

Victorinox Dive Master 500 Mecha
Steinhart Nav B-Chrono, eller en annen chrono
Ball Fireman/Ball Ohio, eller kanskje en brukt MK II Vantage, eller noe lignende

Har lenge sett på den flott diveren fra Victorinox. 2892-urverk, bra lume og ettersigende et meget solid ur. Kan fungere fra som en daglig "tooldiver" som tåler litt røff behandling.

Ellers må jeg også ha en chronograph, og jeg synes Steinharts Nav B Chrono virker som et godt valg. Her er jeg også rimelig åpen for andre valg, og det kan fort komme inn en helt annen chrono om jeg kommer over noe jeg liker.

Til slutt kunne jeg gjerne tenkt meg en sporty dressklokke i samme stil som Aqua Terra og Rolex Explorer. Har sett et par Ball-klokker som jeg liker, og som kan være aktuelle. MK II Vantage som dessverre er ute av produksjon er også akutelt, men må da plukke opp en av disse på bruktmarkedet. Var nær å kjøpe en fra watchuseek i november, men dessverre fant selgeren en kjøper i USA i siste liten slik at han slapp å sende til Europa.
 
Min plan er å slutte å tenke på å kjøpe en redsub eller den 1665`en som ligger på salgssidene. Planen er hittil ikke kronet med suksess.
 
Planen er JLC av et eller annet slag- master compressor er mest nærliggende, men kanskje andre har gode tips også?
 
I 2012 skal jeg endelig bestemme meg om hvorvidt jeg egentlig vil ha Speedy pro eller reduced.
 
Min plan er å slutte å tenke på å kjøpe en redsub eller den 1665`en som ligger på salgssidene. Planen er hittil ikke kronet med suksess.

Det finnes en bombesikker løsning for å slutte å tenke på dette. Men jeg mistenker at det ikke er den løsningen du er ute etter. (Og så ender man jo opp med en ny plan i stedet: Å slutte å tenke på å ha kjøpt en redsub og den 1665'en som ligger på salgssidene.)
 
Kan jeg får bestemme det for deg? Du vil ha Pro :)

Jeg venter at dette blir flertallet av svar dersom jeg oppretter en tråd her, ja. Men jeg prøvde en reduced på armen her om dagen, og den satt så innmari perfekt. Godt jeg har gitt meg selv et år på å bestemme meg. ;)
 
Edit: Hva har skjedd med LLD? :)

Stemmer det, du havna jo på fylla hos Alf Lie. Jøss, veiledet meg selv frem til svaret :)

Nei, da. Minuteman var IKKE på fylla. Han var bare i godt humør, les godt kjøpehumør. :)Han er ikke den eneste som har opplevd at kjøpelysten stiger med promillen. Denne gangen var han heldig, da dømmekraften var i orden og han fikk seg en nydelig klokke som stiller LLD helt i skyggen.
 
Ikke det høyeste budsjettet her heller, men jeg får prøve å skaffe meg:
-Omega PO eller Speedmaster.
-Og en flieger, enten Stowa eller Archimede.
 
Tja.. Er usikker på hva 2012 vil bringe. Jeg blir etter all sansynlighet pendler til neste sommer og må i den forbindelse kjøpe bil. I tillegg har Macen behov for en velfortjent pensjonstilværelse, så jeg må nok investere i ny data. Når det er gjort starter sparingen til Rolex Submariner! Men jeg må jo ha en ventepølse i mellomtiden? Klarer jeg å spare opp til en Sub-C, eller vil jeg sprekke når budsjettet rekker til en No-Date? Tiden vil vise :D