Klokker som andre IKKE liker - men du har et godt forhold til

Brannfakkel: Rolex Explorer 1. Rett og slett for jeg syntes den er drit kjedelig..
(Fra den motstående tråden)

Jeg har veldig sansen for EXP 1. Er veldig enig i at det er en av de kjedeligste klokkene rolex lager, men EXP 1 er litt av essensen til Rolex.

Enkelt, konservativt, stål sportsur og 3132 urverk. Joda. Kjedelig som fy,men det er dette som er Rolex.

Derfor liker jeg veldig godt Explorer 1.

471032d1310529930-superocean-steelfish-x-plus-owners-dsc_2065.jpg

Moderne Breitling. Jeg har ingen utdypende forklaring, men jeg liker den ihvertfall. :)

Bell&Ross liker jeg, men du ? nope...(har hatt,skal ha igjen)

br-375_1024x1024.jpg
[/IMG]
080711-bell-ross-gold.jpg
[/IMG]
BellRoss010.jpg
[/IMG]
Bell-Ross-BR03-92-Military-Ceramic.jpg
[/IMG]

Dette Giuliano Mazzuoli Manometro instrumente liker jeg også meget godt...(har hatt,skal ha igjen)

003.jpg
[/IMG]
gm-7_1024x1024.jpg
[/IMG]

Perrelet hater de fleste,men ikke jeg:eek:(har hatt,skal kanskje ha igjen)

Kvikne012.jpg
[/IMG]
Perrelet006.jpg
[/IMG]

Min Seiko Ananta til til rundt 33K(pga den høye prisen) syns de fleste er "galskap".....men ikke jeg..:eek:....(har,har,har....)

Vintage2013025_zpse14a3f47.jpg
[/IMG]
Vintage2013026_zps4a45d4ec.jpg
[/IMG]
breitling015_zps1dae92d3.jpg

seiko030.jpg
[/IMG]

jeg liker.....Gjør du ??
Head-Img1_zpsc98301c0.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit

Redigert:
OmegaX33.jpg

Omega Speedmaster X-33.

Syns den har noen artige løsninger - spesielt countdown-funksjonen - og syns den ser ganske kul ut også.

Jeg må si meg enig med UGK.

Breitling har forferdelig mye stygt. Alt for mye polerte overflater og dilldall.

Men, jeg digger min Breitling Superocean Steelfish. Det er en grunn for at jeg kjøpte den in the first place, og den er ikke noe mer flashy enn en Submariner imo. Fin kombinasjon og børstet og polerte overflater, diameter på 44mm, men den virker mindre enn en DSSD. Har ikke hatt den på lenke, men på gummi og Nato er det en perfekt daily beater!
9559D9D5-36D7-4E7A-9CCF-86B63275499F-1498-000001766CA32453.jpg

Seiko Sportura Titanium Chronograph "Black Panther"

L1020381.jpg

L1020379.jpg

Quartz og titan, flott turklokke/beater. Stoppeklokke med flytende sekundviser!

Casio wave ceptor

L1000601.jpg

Denne er solcelledrevet og radiostyrt. Bruker den ofte på sommertid med gummirem eller Nato.

Junghans Mega 1

L1010758.jpg

Dette er en klassiker og et samleobjekt! Verdens første radiostyrte armbåndsur, PVD urkasse. Jeg har hatt den i 21 år.

Fin-fin tråd, ChristianN.

Etter å ha lest hat-tråden er jeg overrasket over hvor mange som ikke liker Panerai.
Nei, vent litt - det er jeg ikke. Selv hadde jeg et anti-panerai syn lenge etter at jeg ble medlem her.

De som ikke liker Panerai liker helt sikkert ikke denne. For sikkerhets skyld har jeg gjort den skikkelig ulekker med en blå nato. Jeg ser for øvrig ingen grunn til å utdype hvorfor jeg elsker denne klokken.

013640x480.jpg

Verre er det vel med denne. Den er det neppe mer enn par-tre stykker her inne som i det hele tatt orker synet av. Den er stor (i alle retninger), klumpete, har titankasse og ser ellers ut som den tyskerslegga den er. Definitivt en sommerklokke, da den er for stor til å få under jakkeermet. Den eneste komplimenten jeg har fått for denne er de blå detaljene.

Jeg liker den fordi den er annerledes, har et bra ETA-verk som går rimelig nøyaktig, er lett, samt at jeg finner mange fine detaljer både på skive og andre steder. Se bare hvor levende skiven er i de forskjellige vinkler/lysforhold, på sandwich-konstruksjonen og de små skruene - dette er forseggjorte og gjennomtenkte detaljer som jeg liker og som jeg ikke forventer på et ur i denne prisklassen (drøye 4K). Inkludert i prisen leveres den med to remmer og tre - 3 - forskjellige bezelringer.

018-3.jpg

046-4.jpg

047.jpg

Seiko Monster er nok en hat eller elsk klokke. Masse moro for pengene, veldig solid bygd, holder tiden godt nok til sitt bruk og har noen detaljer som man ofte må over på dyrere ur for å finne.

007-3.jpg

014.jpg

Og til dem som ikke liker dette uret kan jeg ikke annet enn å riste på hodet. Men, smak og behag kan ikke diskuteres, så den hoderystingen får dere bare glemme;)

040-4.jpg

035-7.jpg

Og så var det denne forbannede heliumsventilen. For meg er dette element som gjør klokken bortimot fullkommen, men jeg hadde sikkert vært like forelsket om den ikke var der. Det er tross alt det indre som teller. Eller, vent litt, her er det nok det ytre, selv om ETA-verket fungerer som det skal.

008-11.jpg

I motsetning til mange andre her, så har jeg sansen for Breitling.med unntak av Bentley modellene (har B01 og det er et kjempeurverk)

Så et ur som ikke nødvendigvis ikke alle andre liker, men som jeg liker veldig godt (spesielt etter jeg fikk prøvd det) er Breitling transocean unitime med svart skive og stålkasse

Ut i fra hva jeg har lest med opp på så skal urverket være det mest kompliserte Breitling har laget og det er selvfølgelig basert på B01 noe som tyder på at dette er en knallbra klokke IMO

Veldig fin den Tag'en der, jeg liker!

Synd de ikke har utstyrt den med litt vanntetthet, ellers hadde denne på lenke vært en bortimot perfekt "reasonably priced travel watch" :)

Flott tråd. Fin sjanse til å komme fullstendig ut av det horologiske skapet.

Jeg har en svakhet for merker som blir mest forbundet med smykker og fjas. Ja, jeg innrømmer det: Jeg liker Corum, Cartier, Bulgari og Piaget, jeg...

Hadde en Cartier Santos 100, og kjøper gjerne en igjen. Helst i stål med gullbezel.

watch-club-cartier-santos-100-steel-gold-11138-402x402.jpg

Har sikkert sammenheng med at dette var den kuleste klokken jeg visste om for 20 år siden. Cartier Santos 32mm med quartzurverk og det hele... :)

1321029298_218145437_7-FS-CARTIER-SANTOS-DE-CARTIER-QUARTZ-UNISEX-MIDSIZE-32MM-2-TONE-STEEL-AND-18KT-SOLID-G-.jpg

Spottet faktisk en på en eldre, distingvert herremann i dag, og jeg synes det funker fremdeles. (best på eldre, distingverte herremenn selvfølgelig)

Calibre de Cartier? Hvorfor ikke?

cartier_calibre_pg_choc_lg.jpg

Jeg snakket med en urmaker som hadde gledestårer i øynene da han snakket om denne rett etter at den var lansert, så Cartier er ikke bare et smykkefirma lenger.

Corum... Bubblefetishen er kanskje velkjent, men jeg kan også like Romulusvarianten.

72419-3050.jpg

Og Bulgari. En kompis av meg kjøpte en Diagano med gummibezel lenge før Audemars hadde tenkt tanken. Syntes den var råtøff. Var heller ikke så langt unna denne:

BBP41BGL-bulgari-bvlgati-bvlgari-power-reserve-gold.jpg

Heldigvis ble ikke det noe av. Tror kanskje akkurat det var like greit.

Piaget. Har i hvert fall lyst til å prøve en Piaget Polo på armen en gang. For ikke å snakke om selveste rosinen... Nei, la oss være ærlige: Selveste svisken i pølsa. Piaget Emperado Coussin Regulator:

emper_reg.jpg

Men jåleriet stopper ikke der. Liker Rolex' sin Cellini-serie også. Rolex Cellinium Platinum? Ja, takk!

collection_cellini_img_HTML-Cellinium-5241.6-black-dial-.jpg

Piaget. Har i hvert fall lyst til å prøve en Piaget Polo på armen en gang. For ikke å snakke om selveste rosinen... Nei, la oss være ærlige: Selveste svisken i pølsa. Piaget Emperado Coussin Regulator:

emper_reg.jpg

Oooooh, shiny! Denne trykket på noen riktige knapper som jeg ikke visste jeg hadde... Kul funksjonalitet også :)

OmegaX33.jpg

Omega Speedmaster X-33.

Syns den har noen artige løsninger - spesielt countdown-funksjonen - og syns den ser ganske kul ut også.

Hadde tenkt å nevne X-33 selv! Men får ta til takke med denne; Omega Flightmaster. Mange syns den er grell, jeg digger den!

three-quarters_740.jpg