Fin-fin tråd, ChristianN.
Etter å ha lest hat-tråden er jeg overrasket over hvor mange som ikke liker Panerai.
Nei, vent litt - det er jeg ikke. Selv hadde jeg et anti-panerai syn lenge etter at jeg ble medlem her.
De som ikke liker Panerai liker helt sikkert ikke denne. For sikkerhets skyld har jeg gjort den skikkelig ulekker med en blå nato. Jeg ser for øvrig ingen grunn til å utdype hvorfor jeg elsker denne klokken.
Verre er det vel med denne. Den er det neppe mer enn par-tre stykker her inne som i det hele tatt orker synet av. Den er stor (i alle retninger), klumpete, har titankasse og ser ellers ut som den tyskerslegga den er. Definitivt en sommerklokke, da den er for stor til å få under jakkeermet. Den eneste komplimenten jeg har fått for denne er de blå detaljene.
Jeg liker den fordi den er annerledes, har et bra ETA-verk som går rimelig nøyaktig, er lett, samt at jeg finner mange fine detaljer både på skive og andre steder. Se bare hvor levende skiven er i de forskjellige vinkler/lysforhold, på sandwich-konstruksjonen og de små skruene - dette er forseggjorte og gjennomtenkte detaljer som jeg liker og som jeg ikke forventer på et ur i denne prisklassen (drøye 4K). Inkludert i prisen leveres den med to remmer og tre - 3 - forskjellige bezelringer.
Seiko Monster er nok en hat eller elsk klokke. Masse moro for pengene, veldig solid bygd, holder tiden godt nok til sitt bruk og har noen detaljer som man ofte må over på dyrere ur for å finne.
Og til dem som ikke liker dette uret kan jeg ikke annet enn å riste på hodet. Men, smak og behag kan ikke diskuteres, så den hoderystingen får dere bare glemme
Og så var det denne forbannede heliumsventilen. For meg er dette element som gjør klokken bortimot fullkommen, men jeg hadde sikkert vært like forelsket om den ikke var der. Det er tross alt det indre som teller. Eller, vent litt, her er det nok det ytre, selv om ETA-verket fungerer som det skal.