Klokkespotting

Er vel neppe bare jeg som ser Fifth Gear på televisjonen- men er det noen som kan identifisere hvem som leverer ur til programlederene? De er svære som Paneraier, men jeg får ikke plassert dem- de har ikke den spesielle kronen... Forferdelig stilige ur er det i alle fall!
 
Jeg har sett Jeremy Clarkson med en 007/Bond Seamaster mener jeg, på gummirem.

I de senere episoder er han ofte utstyrt med en Omega Railmaster, i uviss diameter.
 
Jeremy Clarkson har jeg også sett med Omega av forskjellige modeller- men så er han i et annet program (Top Gear ) ;)
 
En av mine andre lidenskaper er Italiensk og Spansk fotball og jeg har lagt merke til at trenerne har klokker langt over middels standard:D Til lett hoderysting ifra min Kone under oppgjøret mellom Real Madrid og Malaga kunne jeg konstantere at
Malagas President Fernando Sanz hadde valgt Panerai med lenke ( så ut som en PAM 328 ) til helgens oppgjør :cool: Sannelig hadde også en på trenerbenken også en Panerai med lenke, uvisst hvilken modell :roll:
 
Jeremy Clarkson har jeg også sett med Omega av forskjellige modeller- men så er han i et annet program (Top Gear ) ;)

ja nå for tiden bruker han vell en railmaster xl? Mener jeg har sett han lille på top gear med en gull panerai, men usikker på om det er det det er.
 
Tiff Needell har bla. en JLC AMVOX II. Jason Plato har jeg sett med Panerai, men også andre ur. Et par av de andre karene har hatt U-Boat.

Clarkson har som DJM sier hatt SMP, men i senere tid en SM PO 45 mm på gummi, og en Omega Railmaster XXL. Richard Hammond har brukt Rolex Sub i de siste episodene, men har også vært innom diverse andre high-end ur som JLC Reverso Squadra, Panerai og AMVOX II (såvidt jeg husker).
 
Jeg bøyer meg i støvet over gode observasjoner! Mener jeg så alle tre med tilsvarende ur nå sist, inklusive kvinnen! På hennes arm ble uret stort som om jeg skulle satt rem på min gamle vekkeklokke med to bjeller :D
 
Jeg mener å ha sett en Deep Sea på lanken til Richard Hammond. Men det er mulig proporsjonene er litt feil og det egentlig er en sub - han er jo ikke store karen :D
Clarkson har også vært observert med en two-register Bremont som var meget stilig.
 
På et seminar her i Bergen idag var det en del småpene ur ute og gikk. Klarte kun å identifisere en Breitling Navitimer, men så flere Rolex'er og noe jeg er ganske sikker på var en IWC Portuguese.
 
Jeg synes så bestemt jeg så en 7-day Portuguese på hånda til Stein Erik Hagen på nyhetene i går, noen andre?
 
Møte i går. 4 stk rundt bordet:

Cartier Santos 100, Rolex Submariner Date, IWC Aquatimer og min PAM164.

Det var ikke en setting hvor det var naturlig å kommentere det, men oddsen for at ihvertfall én av de synes klokker er morsomt er jo lav.

Da jeg kom ut sto det 3 "Breitling" og røyket, 2 Steelfish og en Breitling for Bentley...

GOD DAG!:p
 
OT, men det er morsomt å se at det finnes minimum et annet menneske på jord som skjønner dette med odds....

Jeg sier ofte ting som "oddsen er rimelig lav for at en eller annen har tatt med en vinopptrekker", så svarer jeg gjerne noen "nei, nei, det er kjempehøy odds for at noen har tatt med det, alle er nemlig glade i vin og har med en flaske".
 
OT, men det er morsomt å se at det finnes minimum et annet menneske på jord som skjønner dette med odds....

Jeg sier ofte ting som "oddsen er rimelig lav for at en eller annen har tatt med en vinopptrekker", så svarer jeg gjerne noen "nei, nei, det er kjempehøy odds for at noen har tatt med det, alle er nemlig glade i vin og har med en flaske".

Kom bare til å tenke på en ting relatert til dette.

Hvor ofte får man ikke spørsmål fra folk som står med røyken i hånden om man har lighter? :D

Det blir også litt som å kjøpe seg en ny bil, uten at man har førerkort :D

Kjenner på meg at det er fredag, jeg er i det lystige hjørnet :mrgreen:
 
Tror jeg har kommentert Hagen i denne tråden før? Hm.. Kanskje under den tro a det var en Dornblüth. Formen på kassene er jo ikke direkte ulik. La også merke til IWCen. Han har vist den noen ganger i DN også mener jeg å ha sett.
 
Senkveld

Ny klokke på Harald Rønneberg? Mulig jeg ikke er helt oppdatert og ikke har sett på Senkveld på en stund, men sist jeg så hadde han vel en IWC Big Pilot.

Nå? Seadweller?
 
Ny klokke på Harald Rønneberg? Mulig jeg ikke er helt oppdatert og ikke har sett på Senkveld på en stund, men sist jeg så hadde han vel en IWC Big Pilot.

Nå? Seadweller?

Jeg så også Senkveld og lurte også på hvilken klokke det var :) Jeg syntes det muligens lignet på en Omega SM Planet Ocean 45mm med svart bezel men er ikke sikker. Det var en stor klokke, så hvis det var en Seadveller, må det hvertfall ha vært en DeepSea...
 
Jeg så også Senkveld og lurte også på hvilken klokke det var :) Jeg syntes det muligens lignet på en Omega SM Planet Ocean 45mm med svart bezel men er ikke sikker. Det var en stor klokke, så hvis det var en Seadveller, må det hvertfall ha vært en DeepSea...

Jeg har sett Harald bruke en Omega PO med svart bezel og røde tall på skiven.
 
Så en reportasje i lokalavisa og sannelig ser det ut som at Styrk Fjærtoft Trondsen har god smak når det gjelder ur :cool:
Er ikke dette en Daytona?
DSCN0487.jpg

DSCN0488.jpg