Klokkespotting

Satt ovenfor en pent antrukket herre på bussen her en dag, på hånden en helgull Rolex Day-Date med serti dial. Very Tony Sporano. Selv om eieren heller så ut som han var på vei til Losjen enn til Bada Bing :)
 
Vel Hoppalongen. Selv om du ikke ser andre bruksområder av "damen" enn å diskutere hvor forkastelig det er med piratkopier så tror jeg veldig mange av oss andre hadde vært glimrende fornøyd om hun sa "oh my goodness" og "i love you".

:D:D:D

:DDet hadde nok ikke vært vanskelig å få tiden til å gå uten de helt store oppvisninger i samtalekunst. Bare hun ikke hadde begynt å synge...
 
Så One Night At McCools på tv i kveld, og la merke til en Rolex Datejust og Sub. Begge tilhørte godt bemidlede advokater :roll:
 
Fake

Var på et arrangement på torsdag kveld, som medførte et par drinker. Kom i snakk med en for meg helt ukjent person. En armbevegelse fra ham avslørte en skinnende gjenstand på håndleddet. Heisann, sa jeg, er det en Daytona jeg så på armen din?
"Ja", fikk jeg til svar, etterfulgt av "har du peiling på klokker?", er litt interessert svarte jeg. " Det er bare en fake, kjøpt i Kina i forrige uke" svarte han. Takk for i aften sa jeg.
 
Var på et arrangement på torsdag kveld, som medførte et par drinker. Kom i snakk med en for meg helt ukjent person. En armbevegelse fra ham avslørte en skinnende gjenstand på håndleddet. Heisann, sa jeg, er det en Daytona jeg så på armen din?
"Ja", fikk jeg til svar, etterfulgt av "har du peiling på klokker?", er litt interessert svarte jeg. " Det er bare en fake, kjøpt i Kina i forrige uke" svarte han. Takk for i aften sa jeg.

Har opplevd ved et par anledninger at noen har "skrytt" på seg en fake for å unngå oppmerksomhet rundt en dyr klokke:confused:

HEIA JANTELOVEN:roll::roll:
 
Var på et arrangement på torsdag kveld, som medførte et par drinker. Kom i snakk med en for meg helt ukjent person. En armbevegelse fra ham avslørte en skinnende gjenstand på håndleddet. Heisann, sa jeg, er det en Daytona jeg så på armen din?
"Ja", fikk jeg til svar, etterfulgt av "har du peiling på klokker?", er litt interessert svarte jeg. " Det er bare en fake, kjøpt i Kina i forrige uke" svarte han. Takk for i aften sa jeg.

Høres ut som han vurderte å påberope seg ekte vare om du hadde svart at du ikke hadde peiling.

Kan ikke tenke meg noe pinligere enn å bli fersket i å gå meg fake-varer.
 
Jeg vet at hans far, og hans far igjen har/hadde en greie for rolex. Og det er jo naturlig at det "drypper" litt på avkommet, men er dette en rolex? Dårlig bilde, men forstørrer man det, får man i alle fall et inntrykk av skiven.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=583575

Tja, mye mulig, ikke godt å si. Interessant at han bærer uret på høyre arm, jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor noen foretrekker det - i alle fall om krona er på "rettsiden".
 
Hele kongefamilien gjør det.

Jeg mener å ha hørt at deres begrunnelse var at det gav positiv energi eller et eller annet metafysisk svada :p
 
Tok fly fra Bergen til Stavanger idag, og spottet en Omega PO Orange på en av pilotene da vi skulle gå av flyet.
 
På vei til lunsj i kantina i dag så jeg for første gang en yngre kar med Rolex på jobb - en sub. 15 sekunder etter litt lenger inn i kantina stod det en eldre herremann med en pepsi gmt. Ganske uvanlig blant så mange ingeniører.

Og ikke nok med det, men når jeg kom hjem lå det en hentelapp i posten på den nye suben min (cue Twilight zone musikk)
 
Jeg var innom Baker Hansen i Stortingsgaten i dag, og da jeg plukket opp sykkelen min utenfor og så inn, satt der jammen en mann vendt ut mot gaten med en Luminor Panerai på armen, med lenke. Han så ikke ut som noen typisk Panerai-eier, men det gjorde forsåvidt ikke jeg heller der jeg flashet min 106 og satte meg på sykkelen.