Klokkespotting

Tipper også det er 252, tidligere spottet her i reklame for Telenor hvor han padler kajakk i indre Oslo havn.

Mannen bærer den med rette.. navnet hans er jo tross alt gravert inn på alle 252er.. :)
 
Er i nordsjøen for tiden, og her er det mye variert ute å går.
På denne turen har jeg spottet Omega Seamaster diver Quartz (blå), Breitling SO Steelfish og en Seiko diver på nato.

Ellers så går det i Tag Heuer og Omega som er nevneverdig.

Spottet for øvrig en Rolex Explorer II for et par turer siden. Fikk hakeslepp av at man kan bruke en explorer som daglig beater offshore.
Men folk flest har vel kun en klokke som de bruker til alt.
 
nå skal jeg ikke stigmatisere for mye her, men jeg har erfart at en del nordsjøarbeidere ikke bryr seg fryktelig mye om hva ting koster og har en holdning som tilsier at dersom klokken skulle bli ødelagt kan de bare kjøpe en ny.
(dette gjelder sikkert absolutt de ferreste)
 
andersen skrev:
...men jeg har erfart at en del nordsjøarbeidere ikke bryr seg fryktelig mye om hva ting koster...

Tja, kan sikkert stemme at 5-10% av folka som jobber offshore har denne holdningen... Jobbet offshore i
noen år nå, å må si meg uenig.

Slike folk finner du nok i de fleste yrkesgrupper, og på Luksusfellen på tv3.
 
nå skal det sies at de jeg "kjenner" som er slik er ganske unge og ikke har vært der så lenge.
ER fullt klar over at dette ikke gjelder de fleste men heller de færreste. Men de av dem som har den holdningen har ofte penger til å gjøre det mer tydelig en andre. men uansett så er ikke dette noe å diskutere.

Synest det er fint at folk bruker klokken de liker også selv om den kan bli skadet, det er jo tross alt en klokke som skal tåle litt? Selv om jeg sikkert ville tatt på men en g shock eller lignende vist jeg hadde hatt en slik type fysisk jobb
 
Hehe.. Jeg vet du ikke tok alle under en kam, du skrev jo trossalt "(dette gjelder sikkert absolutt de ferreste)".
Må jo få lov å trekke litt i deg å skape litt temperatur :mrgreen:

Men nå er vi langt fra topic her.... :D
 
På det store korslaget så det ut som Bjarne Brøndbo hadde på seg en Rolex Datejust. Wis eller uinteressert?
Så også en Datejust i den siste Stieg Larson filmen, tror det var den kvinnelige advokaten som var eieren. Styrker kanskje påstanden om at 36mm er blitt kvinnestørrelse? (En påstand jeg forsåvidt er uenig i)
 
Så faktisk den "fantastiske" filmen ERASER med Arnold nettopp. Han har faktisk på seg en Panerai på begynnelsen av filmen :mrgreen:
 
Er det ikke en en ganske klar link mellom en del rolex modeller og folk i offshore, spes kanskje tidligere pionerdykkere? en venninen av meg arvet en rolex av sin far som var nordsjødykker. Husker ikke i farten hvilken modell, men hun fortalte med at den typen nesten var standard utrustning på dykkere.

- Inge
 
mannensomikkekunnele skrev:
Er det ikke en en ganske klar link mellom en del rolex modeller og folk i offshore, spes kanskje tidligere pionerdykkere? en venninen av meg arvet en rolex av sin far som var nordsjødykker. Husker ikke i farten hvilken modell, men hun fortalte med at den typen nesten var standard utrustning på dykkere.

- Inge

Kan ikke si det var (er) noen link mellom nevnte yrkesgruppe og Rolex. Riktignok fikk franske Comex trykket navnet sitt på endel SeaDwellere som hovedsaklig ble gitt som gaver til ansatte, stort sett dykkere.
"Nordsjødykkere" bruker sjelden eget ur under arbeid, tiden styres stort sett fra overflaten. Har riktignok sett noen ha med seg eget ur. I min tid (1988-92) som dykker, var det stort sett ulike modeller fra Seiko og Citizen som var med ned som "verktøy".
 
Var ute i Drammen og spiste lunch igår, og på bordet ved siden satt det en kar med akkurat lik klokke som jeg hadde på meg - Speedmaster Pro.. :mrgreen:
 
rkjersem skrev:
Så faktisk den "fantastiske" filmen ERASER med Arnold nettopp. Han har faktisk på seg en Panerai på begynnelsen av filmen :mrgreen:

"Eraser" er jo en SJEEEEFSFILM :mrgreen:
Slenger på noen bilder av helten over alle helter (bortsett fra Chuck Norris, selvsagt!)

Eraser11.JPG

Eraser1.JPG

Eraser12.JPG
 
Så traileren til filmen "Tomme tønner" på tv her forleden, og mener bestemt jeg så glimtet av en Panerai på noens arm. Har noen sett filmen på kino?
 
Ja, se på han gangsteren som bl.a sitter i bilen på ca 1:20 - det der må være en PAM.
 
Var og så denne i går, humret litt men ikke beste filmen jeg har sett. Mener jeg så flere Panerai, hovedperson går i alle fall rundt med en, Noman bashier heter han? Når gangsterne hadde krevd inn gjeld satt de i bilen med 3-4 tykke skinnreimer og en Panerai klokke er jeg ganske sikker på.
 
Noman Bashir jobber i NRK - tror skuespilleren heter Leon Bashir :)

Dere har altså sett dette før meg, og unnlatt å rapportere funnet her?? Skammelig :D
 
Så George Clooney i en ny film "Up in the air" her om dagen. Han bruker en Omega Hour Vision gjennom hele filmen. Ikke så rart forsåvidt da han er ambassadør for Omega.
 
Var innom en kiropraktor-klinikk idag for å handle en tempur pute.
Han som stod bak kassen hadde en Breitling Colt (auto).

Tenkte å komplimere klokka, men trakk meg til slutt.
 
Var på vors i Bergen for 1 uke siden og ble sittende å prate med en fyr med en Breitling Super Avenger på armen. Hadde selv en lånt Seawolf Chrono og vi ble sittende å prate om klokker, jeg komplimerte klokken hans og han min, og han lurte på om jeg også hadde kjøpt min fra Kina for 2000kr... Da lo jeg litt og gikk og fant meg en litt mer interessant person å prate med :)
 
RG Rubberclad

Var på Kvitfjell i helgen. Spottet en fyr med AP ROO RG Rubberclad på Tyrihans. Ikke akkurat dagligdags å skue slike vakre skapninger her til lands...