Klokkespotting

Ikke kødd med Kongen :evil:

Mulig han har en 1675, men jeg har lest at han også eier en Explorer II. Kan jo muligens være denne:


harald680_731159i.jpg
 
Ja Anders, et søk er kanskje det beste stedet å begynne!! :p :mad: :cool:

Nå må det ikke bli fullstendig RTFM/søk/google-is-your-friend-stemning her :p

Takk for linken krille. DN omtalte også kongefamiliens høyreermede praksis nylig på 3. siste side.
 
krille: Henrik har selvsalgt trålet byens loppemarkeder og antikvariater på søken etter denne kongebiografien, kun for å kunne drive utstrakt RESEARCH om kongens URVALG! ;)
 
krille: Henrik har selvsalgt trålet byens loppemarkeder og antikvariater på søken etter denne kongebiografien, kun for å kunne drive utstrakt RESEARCH om kongens URVALG! ;)

Å neida. Hadde det enda vært så vel. Jeg har for øvrig også Jo Benkows biografi om Kong Olav, den er egentlig bedre enn Haralds. Min interesse for armbåndsur er vel å merke større enn interessen for norske konger.
 
Min interesse for armbåndsur er vel å merke større enn interessen for norske konger.
Godt å høre :)

Ellers håper jeg ingen tok anstøt av mine kommentarer vs det norske kongehuset. De var absolutt ment å leses litt tongue-in-cheek, og ikke ment fornærmende om noen her skulle være rojalistisk anlagt...
 
Entrapment

Så Entrapment (igjen) på en flytur forleden. Vanskelig å konsentrere seg om stort annet enn Zeta Jones, men han negeren (beklager hvis noen blir støtt av ordvalget :confused:) som følger nøye med på hvert skritt hun og gamle-Bond tar, bærer en nydelig Portoguese på armen...
 
Hos legen i dag fikk jeg ikke bare antibiotika og henvisning til røntgen av brystet (helvetes basselusker), men også en lang kikk på hans meget pene Rolex blå gull-stål Sub. Disse har jeg nå sett på så mange litt eldre allmennleger at jeg lurer på om de delte dem ut sammen med beviligningen tidligere ...
 
Jeg mener å ha lest i en av landets aviser for en del år tilbake at kronprins haakon arvet kong olav sin rolex-sub (seff i gull) når han døde, den var tidligere verdsatt til 150k... jeg prøvde å google dette i går men fant ikke noe svar, så det KAN være at jeg tar feil. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
 
Hos legen i dag fikk jeg ikke bare antibiotika og henvisning til røntgen av brystet (helvetes basselusker), men også en lang kikk på hans meget pene Rolex blå gull-stål Sub. Disse har jeg nå sett på så mange litt eldre allmennleger at jeg lurer på om de delte dem ut sammen med beviligningen tidligere ...

Tja..etter å ha sett hvilke mengder dyrt promoteringsmateriell som lå igjen etter min avdøde legemorfar, tipper jeg heller det var legemiddelprodusentene som delte dem ut på "informasjons"turene sine på sekstitallet. ;)

Hva royale urvalg angår, har jeg alltid trodd at Kong Olav V foretrakk IWC. Jeg tror jeg har sett et bilde av ham med en lite prangende IWC i stål på håndleddet, og mener en urmaker hos Alf Lie bekreftet dette for mange år siden. Kan noen lesere av kongelige biografier bekrefte eller avkrefte dette?
 
Tja..etter å ha sett hvilke mengder dyrt promoteringsmateriell som lå igjen etter min avdøde legemorfar, tipper jeg heller det var legemiddelprodusentene som delte dem ut på "informasjons"turene sine på sekstitallet. ;)

Hva royale urvalg angår, har jeg alltid trodd at Kong Olav V foretrakk IWC. Jeg tror jeg har sett et bilde av ham med en lite prangende IWC i stål på håndleddet, og mener en urmaker hos Alf Lie bekreftet dette for mange år siden. Kan noen lesere av kongelige biografier bekrefte eller avkrefte dette?

Med en viss fare for å fremstå som forumets Kjell Arne Totland, så kan jeg bekrefte at Olav hadde en IWC Yachtclub i gull som han brukte mye. Alf Lie var for øvrig slottets urmaker i mange tiår, og var ansvarlig blant annet for å stillle alle klokkene på slottet til sommertid/vintertid, vedlikehold osv.
 
Jeg mener å ha lest i en av landets aviser for en del år tilbake at kronprins haakon arvet kong olav sin rolex-sub (seff i gull) når han døde, den var tidligere verdsatt til 150k... jeg prøvde å google dette i går men fant ikke noe svar, så det KAN være at jeg tar feil. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Jeg mener å en gang ha lest i den kulørte ukepresse en beskrivelse av det ur frk. Sørlandsport bar på armen, og at det var "Kong Olavs Rolex i gull gitt til Haakon Magnus" :roll:

Mener å huske ut ifra bildet at det kan ha vært en Jubilee-lenke på det uret.

(Dette eksemplar av den kulørte ukepresse ble naturligvis lest ved en ren inkurie, nærmest ufrivillig, sist jeg gjestet et offentlig venteværelse.)

xe3l: Dagens trivia: Jeg har samme frisør som Kjell Arne Totland.
 
DJM, faktisk har også jeg lest den artikkelen du nevner. Og i likhet med deg må det ha vært nærmest under tvang, jeg kan ikke skjønne annet.

Man kan sikkert konkludere med at hverken gamle Olav eller hans etterkommere var/er "one-watch-kind-of-guys".
 
Så i VG (papirutgaven) idag, ser ut som han godeste jan thomas har en deepsea på armen ?
 
Jeg mener å en gang ha lest i den kulørte ukepresse en beskrivelse av det ur frk. Sørlandsport bar på armen, og at det var "Kong Olavs Rolex i gull gitt til Haakon Magnus" :roll:

Mener å huske ut ifra bildet at det kan ha vært en Jubilee-lenke på det uret.

(Dette eksemplar av den kulørte ukepresse ble naturligvis lest ved en ren inkurie, nærmest ufrivillig, sist jeg gjestet et offentlig venteværelse.)

xe3l: Dagens trivia: Jeg har samme frisør som Kjell Arne Totland.

I følge min kjære er visst ikke Haakon så innmari snobbete på hva han bærer på sin arm. I helgen satt jeg (igjen) og surfet på klokkesider og hun leste et eller annet dameblad. Da viste hun meg bilde av Krompen med en Swatch på armen med underteksten "Kronprins Haakon er supertrendy i klokkevalget" eller noe lignende. Arvet fra Olav?;)
 
Tok flyet fra Stavanger - Bergen idag, og spottet en IWC Aquatimer (den gamle med gul-fargen) på OEM gummi.
Ingen her inne som var på det flyet vel? ;)
 
Sitter og ser på TV2's versjon av Tore på Sporet nå - ser ut til at Øyvind Fjeldheim (krølltoppen fra Haugesund) har vært innom Lervik og kjøpt seg en Submariner LV...