Klokkespotting

Jeg har bommet på den godeste José Mourinho før, men hadde han ikke en (rimelig stor) Richard Mille på armen under dagens El Clasico? (Hva har forresten skjedd med Barcelona? "Historiens beste lag" ... for en kort stund siden; nå fullstendig utspilt av Madrids B-lag ...)

Barcas "trener" hadde noen digitale greier.
 
Var på Bølen&moi på Briskeby lørdag og der var det meget høy klokke føring spotter en haug med Rolex noen AP og ikke minst panerai som virket som allemans eie.
 
TiAYIPa.jpg

Dagens Aftenposten kultur, Hoffman sporter noe pent og dressy
 
Spottet en AP ROO på en kar i køen for litt nattmat på lørdag hos Valkyrien Take Away.
vår samtale:

"pen AP ROO"
- "ja, dette er jo en Offshore"
"ja, det ser jeg. Jeg sa AP RO O."
- "du vet, folk som har litt peiling på klokker veit at det er dette man skal bruke vettu"
... okay, riktig"

Tittet på min Stowa MO og så at det var på tide å gå. Riktignok med en babb. :p
 
Så nettopp en av de morsomste episodene jeg har sett av Top Gear noensinne - ny Afrika spesial! :D

Jeremy hadde som vanlig Planet Ocean på armen. Den har jammen vært med på mange eventyr rundt i verden.

jeremy.png


Så ut som "hamster" hadde på en tissot t-touch. Stemmer det?

Hamster2.png


Hamster.png



Noen som har peiling på hva James May har på armen her?

May.png


May2.png
 
Hmm, en spesiell du tenker på? Han sett ham med en annen Rado før, en av de sorte og polerte modellene som egentlig ikke ser ut som en klokke men et armbånd.

Tenkte først at det så ut som en eller annen Seiko jeg, men er usikker. :)
 
Redigert:
Spottet en AP ROO på en kar i køen for litt nattmat på lørdag hos Valkyrien Take Away.
vår samtale:

"pen AP ROO"
- "ja, dette er jo en Offshore"
"ja, det ser jeg. Jeg sa AP RO O."
- "du vet, folk som har litt peiling på klokker veit at det er dette man skal bruke vettu"
... okay, riktig"

Tittet på min Stowa MO og så at det var på tide å gå. Riktignok med en babb. :p

Lukter fake ;)

Jeg, som aldri klarer å spotte noe annet enn på GTG, observerte en ung bartender med en Hublot Big Bang i rosegull. Tøff sak, faktisk. Men ekte :eek: (Han spottet nemlig ikke min PAM ;)
 
Redigert:
Lukter fake ;)

Jeg, som aldri klarer å spotte noe annet enn på GTG, observerte en ung bartender med en Hublot Big Bang i rosegull. Tøff sak, faktisk. Men ekte :eek: (Han spottet nemlig ikke min PAM ;)

+1

Har spottet en god del fake ROO, og da spesielt i Oslo.
Du vil alltid finne noen douchebags som har kjøpt "riktig" klokke, og er kjempe kry over det;)
 
Lukter fake ;)

Jeg, som aldri klarer å spotte noe annet enn på GTG, observerte en ung bartender med en Hublot Big Bang i rosegull. Tøff sak, faktisk. Men ekte :eek: (Han spottet nemlig ikke min PAM ;)

+1

Har spottet en god del fake ROO, og da spesielt i Oslo.
Du vil alltid finne noen douchebags som har kjøpt "riktig" klokke, og er kjempe kry over det;)


haha, ja, tenkte på det. Var dessverre ikke riktig så fokusert i blikket at jeg klarte å spotte det. ;)
 
haha, ja, tenkte på det. Var dessverre ikke riktig så fokusert i blikket at jeg klarte å spotte det. ;)

En del av ROO replicaene er dessverre så gode etterligninger at nesten er umulig å spotte uten å se en ekte ved siden av en fake. Til og med da kan det være vanskelig å se forskjellen. Jeg klandrer deg iallefall ikke.
 
En del av ROO replicaene er dessverre så gode etterligninger at nesten er umulig å spotte uten å se en ekte ved siden av en fake. Til og med da kan det være vanskelig å se forskjellen. Jeg klandrer deg iallefall ikke.

Det er skummelt ja.