Klokkespotting

Er det lovlig eller kan det diskuteres ? man bryter vel på en måte litt med personvern-regler når man tar bilder av andres klokker uten at de er klar over det (uten samtykke) ? Har tatt meg selv i å gjøre det mange ganger så jeg mener ikke å komme med noe moral (og kommer helt klart til å fortsette), men det er en int diskusjon...kanskje :)

Bra tiltak uansett.
 
Er det lovlig eller kan det diskuteres ? man bryter vel på en måte litt med personvern-regler når man tar bilder av andres klokker uten at de er klar over det (uten samtykke) ? Har tatt meg selv i å gjøre det mange ganger så jeg mener ikke å komme med noe moral (og kommer helt klart til å fortsette), men det er en int diskusjon...kanskje :)

Bra tiltak uansett.

Tror ikke klokken hadde noe å innvende :p
 
Dette kaller jeg guts! All honør til deg som tårte å snike til deg et bilde til glede for oss på Sonen :)

Alt for Sonen! ;)
Nei karen satt nå der og "sportet" klokken og så en annen retning, og jeg satt nå der å fiklet med iPhonen....
(og la nå merke til et par laange blikk mot submarineren på min venstre hånd også )

Hehe...nei dette har jeg ikke noe videre dårlig samvittighet for :)
Man kan problemfritt legge ut på nett bilder fra det offentlige rom så lenge en person ikke kan identifiseres - med mindre personen er en del av en større folkemasse (som f.eks Karl Johan på 17.mai).
 
Fra klokkespotting til seksuell trakassering. Skal si det er lett å spore av her :p
 
Ble inspirert....møte for noen uker siden (har ikke rukket å legge det ut)...

På den ene siden en Breitling (med diamanter ?????) skjønte ikke denne og kikket nok vannvittig mye så han begynte vel å lure som dere ser...håper det ikke er noen som kjenner seg igjen...?

b4b320ef.jpg


..og en IWC på andre siden:

09880be4.jpg
 
Amundsen

Igår (Fredag) skulle jeg vise en kunde hvordan han demonterte
det avtagbare hengerfeste på bilen hans. Da så jeg først den
karakteristiske lenka, Amundsen tenkte jeg umiddelbart. Jeg
måtte jo spørre hvorfor han bar denne spesielle klokka og det
viste seg at en god kamerat av han hadde startet opp Amundsen
og at han selv var en av investorene. Noe som kanskje ikke var
den beste investeringen han hadde gjort? (Amundsen slo seg
sammen med Villemont for senere gå konkurs) Jonny har
forresten en til salgs: http://www.briljantwatches.com/no/viewitem.asp?iid=342&gid=2
 
Breitling Blacksteel

Befant meg på harrytur til Sverige i dag, og spottet en ikke ukjent tidligere torpedo med Breitling Blacksteel på armen.
 
Mye snacks aa se paa flyet i natt. IWC Big pilot og helgull cartier tank for aa nevne noen. Tilfeldighet at han med cartier'en satt aa saa paa wall street?
 
Var vitne til en kriminell handling i dag(det er en historie i seg selv). Når jeg avga vitneforklaring til politiet så jeg at et av de andre vitnene hadde en Rolex Daytona, hans sønn/svigersønn så ut til å ha en IWC Portugese Chrono mens datteren hadde en Rolex hun og, uvisst hvilken modell.
Politimannen hadde en kjedelig pulsklokke :)
 
Spottet en type Rolex på en reklame for noe røykfri middel på Discovery idag. Fikk ikke sett så mye av klokken, men registrerte en oyster lenke med polerte midtledd. Tror det kan være en GMT IIc uten å være for sikker.
 
...2 stk Panerai spottet på Grønn (Lilleaker) på søndag...tror den ene var en 118...en av dere ?
 
godbiter på kontoret

har tatt en rask titt på kollegaene på deskens armer i dag og følgende er ståa (et par er klokkeinteresserte, en åpenbart ikke):
1 x Amundsen, stål, med sort skinnrem (tidlig modell, mulig prototyp iflg eieren)
1 x Bvlgari Ergon, stål sort skive, sort skinnrem
1 x IWC Portuguese, stål hvit skive, brun skinnrem
1 x Hublot big bang rose gold, sort gummirem
1 x Chopard Mille Miglia, split second chrono, Ltd edition, (min egen)
1 x Victorinox. Army Dive Master 500, sort gummi rem, sort ksive.
 
har tatt en rask titt på kollegaene på deskens armer i dag og følgende er ståa (et par er klokkeinteresserte, en åpenbart ikke):
1 x Amundsen, stål, med sort skinnrem (tidlig modell, mulig prototyp iflg eieren)
1 x Bvlgari Ergon, stål sort skive, sort skinnrem
1 x IWC Portuguese, stål hvit skive, brun skinnrem
1 x Hublot big bang rose gold, sort gummirem
1 x Chopard Mille Miglia, split second chrono, Ltd edition, (min egen)
1 x Victorinox. Army Dive Master 500, sort gummi rem, sort ksive.

...kan jeg få spørre hvor du jobber ?? imponerende samling må jeg si...nærmer vi oss brygga ?;)