Klokkespotting

Satt en herre i 60-årene ved siden av meg på bussen i dag, på armen hans en totalt oppripet gammel Seamaster 300. Han hadde den på en generisk metall-strekklenke (*grøss*). Lenkemisbruk til tross, kult å se en vintage i det fri, antageligvis innkjøpt av eier og hardt brukt gjennom et helt liv.

En gammel gubbe med tutmage var på gym'et i går. Han hadde en Omega Speedmaster Moonwatch fra 70-80 tallet. Vanskelig å se nøyaktig. Det var en gammel utstrukket lenke hvertfall. Plexiglasset var så oppripet at det er vanskelig å tro at han kunne lese tiden i det hele tatt.
Tipper han aldri har hatt den på service noen gang. :(

Jeg ser at Iraks statsminister Nuri all-Maliki liker Rolex og litt bling:

960x.jpg

Breitling Chrono Avenger of div annet rask.. spottet en Omega planet ocean ogs der.. på en Erik på Luksusfellen... hehe ikke meg...

Erik N skrev:
Breitling Chrono Avenger of div annet rask.. spottet en Omega planet ocean ogs der.. på en Erik på Luksusfellen... hehe ikke meg...

Haha... ser på det nå! Og jeg er veldig glad for at det ikke er deg Erik N. :D ... Helt utrolig pengebruk.

870.000kr på div klokker, klær og bil.. uten sikkerhet.. er til å dø av... og skal man først bruke så mye så gjør det med stil, en Patek Philippe og en Ferrari hos namsmannen :mrgreen:

Erik N skrev:
870.000kr på div klokker, klær og bil.. uten sikkerhet.. er til å dø av... og skal man først bruke så mye så gjør det med stil, en Patek Philippe og en Ferrari hos namsmannen :mrgreen:

Visdom.... Visdom! :D

Klokkesamlingen hans var vel ikke så mye å "skryte av" i forhold til hva han KUNNE ha hatt for den summen med minus tegn foran.
Hadde det vært meg, hadde jeg nok byttet ut det meste av haugen med klær, sko og belter...til noe pent i metall :)
Breitlingen hans var jo grei nok, og passet også bra med hans personlighet, IMHO.

Det så ut til at de fikk til en OK økoplan - så han har vel mulighet til en "skikkelig" klokke i fremtiden. :mrgreen:

BT

Var på kino ikveld å så "2012". Der hadde John Cusack en IWC Pilot som han ga til en småfly pilot i bytte mot flyet hans.
Quote: "Here, take this. It was given to me by someone who thought I´d be somebody" :)
iwc_jcusack_lg.jpg

Vært på BI i dag i anledning et seminar om utholdenhetstrening.

Foruten ufattelig mange pulsklokker kunne jeg observere 1 Panerai, muligens 164. To-tre Breitling, en Omega PO samt en JLC Master Compressor (tror jeg, JLC er ikke min sterke side).

Sponon: Intet studentarrangement. Lokalet var bare leid.

Studenter i dag har ikke for god råd!

Noen som er fan av Morrissey ?
På "Swords", en samling B-sider, er han på baksiden avbildet med en klokke på hver arm....ser ut som 2 stk panerai.
Dessverre kan jeg ikke finne større bilder som viser tydeligere...noen vet hvilke modeller?
41sMEFi18aL._SS400_.jpg
41cHdwoB1UL._SS400_.jpg

DJM skrev:
Vært på BI i dag i anledning et seminar om utholdenhetstrening.

Foruten ufattelig mange pulsklokker kunne jeg observere 1 Panerai, muligens 164. To-tre Breitling, en Omega PO samt en JLC Master Compressor (tror jeg, JLC er ikke min sterke side).

Interessant! Jeg var på BI i dag, og hadde på meg en JLC Master Compressor Memovox med brun rem :)

Handysize skrev:
Interessant! Jeg var på BI i dag, og hadde på meg en JLC Master Compressor Memovox med brun rem :)

Haha. Morsomt. Da satt du et par-tre seter til høyre for meg på raden nedenfor.

Navitimer83 skrev:
Og jeg hadde på meg en Breitling...

Her hadde vi altså uten helt å vite det en slags Tidssonen-gtg? :D

Det er tydligvis mange tidsonere på BI. Hva med en "klokkekaffe" en dag, siden vi alle leser til eksamen uansett?

Trane skrev:
Noen som er fan av Morrissey ?
På "Swords", en samling B-sider, er han på baksiden avbildet med en klokke på hver arm....ser ut som 2 stk panerai.
Dessverre kan jeg ikke finne større bilder som viser tydeligere...noen vet hvilke modeller?

Det på forsiden ser ut som en Pam 106. Samme som ligger på finn.no