Klokkespotting

Ja, det er visst en del BI folk her.

Merkelig, jeg har ikke sett så mange klokker som jeg har lagt merke til egentlig. Kanskje en i klassen, men den ser fake ut. (Og jeg følger med i hver forelesning på om det er noen godbiter).

Vi får møtes når eksamens helvete er over...

Peace
 
Har desvere ikke foto eller link til omtalte side men kanskje noen kan finne frem på siden? Uansett er det interessante klokke de har (og mistenkelig god råd)!

Fra nettstedet vedomosti.ru fra slutten av oktober-09

”Kostbare ur på byråkratenes håndledd er en provokasjon mot vanlige folk et i et land, hvor 17 % lever under fattigdomsgrensen”. Igor Nikolajev, partner i regnskaps- og konsulentselskapet FBK
Her er et utdrag av de mest interessante ur-innehaverne, alle er offentlig ansatte, jobber i statlige selskaper eller er folkevalgte (med et mulig unntak for sjefene i de statlige bankene).

(Urprisene kommer i stigende rekkefølge):

Vladimir Putin, statsminister, Blancpain, Leman Aqualung Grande Date - $10 500

Aleksej Kudrin, finansminister, Breguet, Classique Automatic ref. 5140 - $14 900

Igor Setsjin, visestatsminister, Girard-Perregaux, Laureato Chronographe «Monte-Carlo 1984» - CHF 15 100 (1 CHF = $0,99)

Jurij Luzjkov, ordfører i Moskva, Vacheron Constantin, Patrimony Contemporaine Automatic, ref.X85R9006 - $19 100

Valentina Matvijenko, guvernør i St. Petersburg, Harry Winston, Avenue Captive - $26 600

Aleksandr Khloponin, guvernør I Krasnojarskdistriktet, Rolex, Oyster Perpetual Cosmograph Daytona - $27 000

Sergej Narysjkin, leder for presidentens administrasjon, Patek Philippe, Annual Calendar ref.5146 - $29 700

Vladimir Jakunin, sjef for den russiske jernbanen, A. Lange & Soehne, Grand Lange - $31 100

Dmitrij Medvedjev, president, Breguet, Classique Moon Phase, $32 200

Igor Levitin, transportminister, Patek Philippe, Perpetual Calendar ref.5159, $74 800

Aleksej Uljukajev, 1. visedirektør i Sentralbanken, Patek Philippe, Chronograph Annual Calendar ref.5960, $78 800

?leksej Miller, styreleder i det statlige gasselskapet «Gasprom», Breguet, Classique Grande Complication Tourbillon, $112 100

Vladimir Artjakov, guvernør i Samara fylke, DeWitt, Academia Tourbillon Differentiel rose gold, CHF 225 000 (1 CHF = $0,99)

Andrej Kostin, president i den statseide Utenrikshandelsbanken, Patek Philippe, Sky Moon, $240 800

Vladimir Resin, viseordfører i Moskva, har de to dyreste: Greubel Forsey, Double Tourbillon 30, $360 000 (hvis huset er av hvitt gull) eller $425 000 (hvis det er av platina), samt et DeWitt, La Pressy Grande Complication til CHF 1 044 800
 
De er jo åpenbart skyldige....

.... i god smak! :D

Så kan man bare håpe for borgernes del at pengene kommer fra legitim inntekt.
 
tja, jeg er off. ansatt selv. Hva jeg bruker pengene mine på anser jeg som min egen sak. Føler ikke at jeg må rettferdiggjøre ovenfor skattebetalerne hvorfor jeg har en rekke dyrere ur enn hva som er vanlig i off. sektor. Antar at de omtalte personene føler det samme.
 
Også er det jo et poeng at noen av de russerene rapporterer årslønner som ikke hadde dekket 10% av det klokken koster. Da er det jo ikke et spm om det er noe snusk på gang, det er garantert. Selv om de da påstår at det er gaver.
 
Har i dag sett følgende klokker på en arbeidsplass:

Breitling Chronomat Evo med hvit skive
Chronomat Evo med sort skive
Ukjent mindre Breitling
Rolex Daytona med hvit skive x2
Seadweller på natostrap
Explorer II sort skive
Stor Tag Heuer med hvit skive
Omega Seamaster blå skive med hirsh carbon strap
 
Det var da storveis, Centurion! Hva slags arbeidsplass. Jeg ser til daglig mye Seiko, Citizen og TAG. Ispedd litt Omega og Breitling.
 
På jobben ser jeg mest ræl. Men har observert 1 vintage Rolex sub, 1 grønn Rolex sub, Et par Omega seamaster'e, og noen få Tag. Dette er basert på flere hundre ansatte.
 
Observerte urene i et meglerhus, kanskje ikke så overraskende i seg selv.

Glemte å tillegge at jeg også så en veldig pen Patek Philippe. Vet dog ikke hvilken modell det var, men den lignet veldig på en 5070 med hvit skive!
 
På 37 bussen i dag, er jeg 99% sikker på at jeg så denne, men måtte trekke til meg øya før det ble for kleint! Zenith New Vintage 1969 Limited Edition
 
På jobben ser jeg masse Citizen divers, sunto klokker og Polar pulsklokker. Men jeg jobber jo og bor samme sted med 40 mann så blir litt lei av å se klokkene hver dag. Tror jeg er den eneste som har flere klokker
 
Idag, på Statoil på Skøyen, ved en diesel pumpe, så jeg en drosjesjåfør med en Seiko dykker på armen. Eksakt modell kunne ikke bestemmes, da han ble ferdig med fyllingen før jeg fikk fokusert nærmere... :D













:D :D :D :D :D :D :D :D
 
Sitter å titter på en golf turnering live fra Kina i de tidlige morgentimene. Omega Mission Hills World Cup.
Innimellom er det noen festlige klokke-klipp, bl.a. et kjapt klipp av Omega amb. Sergio Garcia som skifter ut deler på et Omega urverk.

Noen her inne som spiller golf? Spiller ikke selv, men liker sporten.

Bare et vilkårlig bilde jeg fant på nett, og har ikke sammenheng med turneringen.

20060830SergioGarcia_high.jpg
 
I dag på Kadettangen bruktmarked, ble min nye rem på GO'en spottet av én med samme GO !! :eek:
Denne karen satt igjen sammen med en annen som hadde Sub på grå/svart NATO på armen.er

Førstnevnte kunne også vise meg en nydelig 50-talls Breitling....

Begge to er brukere av forumet her,- noen som kan gjette hvem disse to var ? ;)

Forøvrig så var det hyggelig å se ansiktene bak nick'ene.. :D
 
BRIO1368 skrev:
I dag på Kadettangen bruktmarked, ble min nye rem på GO'en spottet av én med samme GO !! :eek:
Denne karen satt igjen sammen med en annen som hadde Sub på grå/svart NATO på armen.er

Førstnevnte kunne også vise meg en nydelig 50-talls Breitling....

Begge to er brukere av forumet her,- noen som kan gjette hvem disse to var ? ;)

Forøvrig så var det hyggelig å se ansiktene bak nick'ene.. :D

Jeg tipper GO-en satt på J.Cat, hvis han har sin ennå. Jeg traff ham med den på NURK for litt siden, tror han skulle selge den da. Ellers tror jeg vi har en bruker som heter 1963 som også har en del GO. Suben kan vel ha vært omtrent hvem som helst :)
 
Sitter og ser på "Mann mot natur" på discovery og synes det ser ut som han på programet har på seg en eller annen paneraimodell. Noen som har peiling på panerai som har sett programmet?
 
topale skrev:
Sitter og ser på "Mann mot natur" på discovery og synes det ser ut som han på programet har på seg en eller annen paneraimodell. Noen som har peiling på panerai som har sett programmet?

Er TV-løs ikveld, men vet at tullingen har brukt både Breitling Emergency, Casio wave ceptor og nå promoterer han visstnok Bremont! Morsom kar uansett :D

http://www.qpmagazine.com/Brands/contro ... ?data=2534

Vegard
 
Jeg var stor fan av dette programmet en periode. Sønnen min kalte han for "Alenemannen" :p
Anyways, Han har som sagt brukt Breitling Emergency og Bremont mye, og han er ikke akkurat snill med klokkene sine.

Det jeg finner interessant er at han til stadighet legger ut på svømmetur med Breitlingen som kun er vanntett til 30 meter. Personlig ville jeg aldri funnet på å stikke speedy'en min under vann og den er vanntett til 50 m. Mulig jeg er litt overbeskyttende med mine klokker.