Klokkespotting

Etter GTG i går spottet jeg en Deep Sea og en TT Daytona. I dag en DJ SS på Møkkaløkka.
 
Har spottet fire eller fem Seamaster 300m rundt i Oslo de siste dagene. Pluss en drøss Certina og Tissot, og en Rolex, tror det var en Milgauss men dette er ikke mitt felt, på en kunde på jobben en dag! Sommer = spottetid! :cool:
 
En litt eldre kelner på Alex Sushi hadde en TT Rolex sub med blå skive ikveld. Første gang jeg har sett klokken live, og har nå fått bekreftet at dette er en klokke jeg ikke skal ha. noen sinne. Sorry hvis jeg støter noen, men smaken er som baken :)
 
Skjønner hva du mener Marius, den kan være fin på bilder, men der stopper det. Hadde til gjengjeld kelneren gått med en helgull sub hadde jeg kanskje følt at jeg betalte litt mye for sushien.
 
En litt eldre kelner på Alex Sushi hadde en TT Rolex sub med blå skive ikveld. Første gang jeg har sett klokken live, og har nå fått bekreftet at dette er en klokke jeg ikke skal ha. noen sinne. Sorry hvis jeg støter noen, men smaken er som baken :)

Smaken er jo delt ja, men jeg er i alle fall i samme leir som du her.
 
spottet noe som lignet på en Hublot Big Bang i gull på lederen for Mongols mc på tv2 nyhetene..

Kan hende jeg tar feil, men lignet veldig.
 
Speedmaster i fokus flere ganger i filmen The American med George Clooney.
Kjerringa og jeg så den på dvd i kveld og til og med hun har begynt å bemerke fine klokker hun spotter nå :D
 
Skikjøreren og livsnyteren Jon Olsson er glad i Hublot. Moro å se et WS dukke opp på blog'en hans

IMG_0365.jpg
 
En slik...

116613JH.jpg


...på sjefen på Sultan mat på Lilleborg i stad. Han pleier å bytte mellom denne og en Seamaster med blå skive uten komplikasjoner.
 
...bladde litt et Nathional Geographic idag og leste om polferden til Børge Ousland, på et av bildene har han på seg en Panerai Submersible av noe slag...tipper den klokken greide seg fint gjennom isødet i -50C ;)

...ja, og der søkte jeg på forumet og fant denne noen var før meg:p og det var en PAM252
 
Satt ved siden av et eldre par på ferga igår hvor mannen hadde delgull Submariner og madammen hadde delgull Yatchmaster. Så egentlig litt tøft ut :D Dessuten litt kult å se ei eldre dame med litt større klokke enn de bittesmå de ofte bruker...
 
Satt å tok ett glass Pepsi ved "Dasslokket" på Karl Johan i dag.
Da spotta jeg to Tag Heuer Link og en Breitling + ett par Kjendiser :)
 
En Daytona (hvitt gull), en ny sub, en Omega Seamaster og en Panerai (et eller annet) på samme bord på Nodee på mandag kveld...sistemann hadde noe elendig quartz..uffameg:roll:
 
Spottet så mye de siste dagene (i sentraleuropas storbyer) at jeg ikke lenger har oversikt, men antakelig mye fake samt failspotting ute og går.

Sett utrolig mange seamastere og datejust's, og andre sære og flotte ting.
Noe av det mer spesielle var denne som jeg fant på veggen i et undergrunnsmarked (under bakken, ikke svartebørs) mitt i Budapest:

2whkxs7.jpg




Det eneste jeg husker virkelig godt var en kelner som serverte meg, hadde på seg samme klokke jeg selv gikk med, oppdaget desverre raskt at dette måtte være en kopi grunnet alt for store tall og skrift på skive. :(

En annen jeg husker bedre er en slitt Rolex Cellini (dead seconds/quartz, fake denne også?) på en annen servitør. Aner ingenting om Rolex's forhold til quartz, så var vel superfake denne også--- :(
 
Aquanaut på Kiwi på Stabekk. Sto bak vedkommende i køen og hadde DD på håndleddet. Nærmest nekter å tro at det ikke er noen her inne. Føler omtrent at alle klokkene som raporteres spottet her inne er "utenforstående" sine. Hvor mye spennende klokker finnes det blant folk der ute? :)
 
Hadde en once in a lifetime spotting, AP RO i helgull, i Trondheim.
Skjedde for noen uker siden, det var en kunde som hadde den.

Trodde jeg fikk et lite infarkt. :mrgreen: