Klokkespotting

...

En annen jeg husker bedre er en slitt Rolex Cellini (dead seconds/quartz, fake denne også?) på en annen servitør. Aner ingenting om Rolex's forhold til quartz, så var vel superfake denne også--- :(

Cellini-modellene kom (og kommer) i quartz-utgave, så det er ikke så sikkert at den er fake :)

Ble spottet av en ansatt i en klesbutikk i dag, da han komplimenterte meg på Smurfen. Selv spottet jeg hans Omega SMP og ga min anerkjennelse til den :)

Tipset ham om TS, så vi har kanskje snart et nytt medlem?

Føler omtrent at alle klokkene som raporteres spottet her inne er "utenforstående" sine. Hvor mye spennende klokker finnes det blant folk der ute? :)

Sitter med det samme inntrykket selv. Virker som klokkeinteressen er i ferd med å ta av. Jeg har spottet masse det siste året. Mye Rolex og Omega (ofte PO). Men det er veldig få av klokkesamtalene jeg har klart å starte som ender opp med at noen forteller at de er her på sonen.

Ble spottet av en ansatt i en klesbutikk i dag, da han komplimenterte meg på Smurfen.

Heldigvis så vet jeg hva det er snakk om her, ellers tror jeg at jeg hadde begynt å lure. :p

...

Heldigvis så vet jeg hva det er snakk om her, ellers tror jeg at jeg hadde begynt å lure. :p

DEN er ikke liten og blå :p

Det er derimot denne

2011-07-08211840.jpg

Lunch selskap; Rolex DayDate, Datejust II, Chopard Mille Miglia Chrono, Omega Constellation. Moro!

Sitter på jobb ute i sjøen og har hittil spottet ombord:
2 x Seadweller, 2 x Submariner, og en Breitling for Bentley GT.

Denne ble gjenglemt på jobben i går
IMAG0082.jpg

Er det patek philippe nautilus ladies?
Kom å hentet den tilslutt, relativt lettet.

Denne ble gjenglemt på jobben i går
IMAG0082.jpg

Er det patek philippe nautilus ladies?
Kom å hentet den tilslutt, relativt lettet.

Seriøst... Var det det beste bildet du klarte å ta? Ser ut som et bilde fra en falsk salgsannonse på finn.no...

Daytona i stål på en av gutta i gjengen til han ene jeg fløy i Tiger Moth i forbindelse med utdrikningslag på Kjeller i går. De spurte også om jeg var typisk pilot og hadde Breitling, men de nikket anerkjennende da jeg dro opp ermet på flightsuiten og viste dem Speedmasteren, så dette var tydeligvis gjengen som kunne litt om klokker. Gøy! :)

Var på jobbintervju i dag og spottet en 70-talls omega dynamic med orange sekundviser på intervjuer. Tenkte det var greit å spare klokkepraten til annet tid og sted, men vekket litt interesse må jeg si! :) Ellers SOH chrono på DNV Høvik

Erling Neby på forsiden av lørdagens DN, iført helgull 36mm Rolex Day-Date med president lenke.
Den klassiske klokka for vin og kunstsamlere, og italienske mafioso ;)

AW:)

Dårlig med spotting mens jeg var i Tsjekkia, spottet dog en helgull Daytona. Lekker sak.

Edit: Var å skjøt med kalashnikov i går og spottet en yachtmaster med mop dial på han på banen ved siden av meg.

Idag derimot, en AP ROO og en Rolex Exp II på Nato (noen her inne?) begge på/ved Tjuvholmen.