Klokkespotting

SrZ9H.jpg

Høyttenking, (for?) mye nyansforskjell på midtledd og ytterledd lenke.
Bezel, ser hverken de typiske Sub-tallen eller 24h-GMT-tallen.
Men dette kan for all del være blingser fra min side

SrZ9H.jpg

Høyttenking, (for?) mye nyansforskjell på midtledd og ytterledd lenke.
Bezel, ser hverken de typiske Sub-tallen eller 24h-GMT-tallen.
Men dette kan for all del være blingser fra min side
Chronopushers, PCL, taggete bezel og svart bezelinsert avslører vel at dette ikke er en Rolex.
Så vidt jeg vet finnes det ikke en Rolex med denne comboen.

Spottet en breitling chronomat B01 med gull bezel på skredder i frå midtøsten på besøk i Bergen. Han la fort merke til min Omega PO, det ble en liten klokkeprat og og fyren hadde vist en samling på over 40 ur, 3 patek philippe bl.a! Han kjente vistnok en fyr i fra Bergen som hadde en Patek til ca 600.000,- Forsto på mellommannen hans som er en kamerat av meg at han gjør det veldig godt.

GMT II helgull med grønnskive på treningssenteret i dag. Greit ok at en klokke er til for å brkes, men ville vel styrt unna helgull på gymmen

Coke på jubilee i dag.
Møte i går: min Explorer II, en bling Breitling, en PAM (ikke sandwich, sekundviser klokken 9, og dato), og en TAG. Pluss flere pulsklokker (til dress......)

Foreldrekaffe i barnehagen, mannen til pedagogisk leder hadde Omega SMP Black Swords ... kjipt nok hadde jeg min EB i lomma uten å ha rukket å justere lenke.

Kan se logikken i din samleinteresse her Minuteman (har ikke du som mål å få fatt på alle Omega med sverdvisere?!)

Tre nevnverdige klokkespott på møte i Nordsjøen, hvorav en utmerket seg til å være ganske interessant.

1. Tag Heuer Carrera Calibre 16 :)

2. Rolex GMT II :rolleyes:

3. Ufattelig slitt Rolex Explorer II med hvit urskive; denne fulgte med en god historie:

Klokken blir båret av en eldre herre som en gang i tiden var amerikansk borger, men har bodd de 10 siste årene i Tigerstaden. Klokken kom i hans eie i 1994, da han deltok på ekspedisjon til Antarktis (Dronning Maud Land) sammen med bla Ivar Tollefsen og Vebjørn Sand (Noe som for Vebjørn Sand resulterte i utstillingen «Trollslottet»). Alle 13 deltagere på denne ekspedisjonen fikk utdelt en Rolex Explorer II, men kun halvparten av klokkene overlevde, mye grunnet: båttur med noen russere, aquavit og veddemål om hvem sine klokker som tålte mest..
Klokkens baklokk er gravert inn med "Antarktis 1994, Dronning Maud Land" (og navnet på eier). Exploreren har i årenes løp vært på utallige ulendte steder, klatreturer og ekspedisjoner. Noe som har satt sine sjarmspor på en klokke med mye historie :rolleyes:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Guest571