Klokkespotting

Dette må gå som "spotting", klarte med kollegas gode push få igang en wristshot-bonanza på fjobtråd vi har gående i Whatsapp.
Steinhart military, Suunto, dameur og eget bilde
CtAvbUq.jpg

• Liker
Reaksjoner: Mitah og andres
Etter fire raske dager i Rapallo, Italia har jeg fått spottet godt fra meg for uken. På avreisedagen ble det spottet en blå Planet ocean GMT på sas loungen på gardemoen. I Rapallo ble det sett hele(hold dere fast):
1 sort planet ocean, 1 omega deVille hour vision, 1 sort Rolex gmt, 2 sub(begge sorte, en date og en no-date) 3 ss datejust (alle jubilee), en milgauss 116400GVB, en vintage daytona med sort skive, en explorer 2 polar, en snerten frøken med en explorer 2 med sort skive og en pepsi gmt på samme bord.
På returen til Oslo ble det sett en sub no-date og en sea-dweller på Genoa flyplass. Skulle gjerne fått tatt noen bilder, men ettersom jeg er på en reservemobil om dagen ble det vanskelig å få gjennomført. Den skyhøye Rolex faktoren lar seg nok forklare av kun 2 klokkebutikker i Rapallo, hvor den ene var en Rolex butikk. Til min store fortvilelse så jeg faktisk ikke en eneste Panerai, som var en stor skuffelse tatt i betraktning hvilket land jeg faktisk var i. Alt i alt har italienerne god klokkesmak.

Redigert:
Etter fire raske dager i Rapollo, Italia har jeg fått spottet godt fra meg for uken. På avreisedagen ble det spottet en blå Planet ocean GMT på sas loungen på gardemoen. I Rapollo ble det sett hele(hold dere fast):
1 sort planet ocean, 1 omega deVille hour vision, 1 sort Rolex gmt, 2 sub(begge sorte, en date og en no-date) 3 ss datejust (alle jubilee), en milgauss 116400GVB, en vintage daytona med sort skive, en explorer 2 polar, en snerten frøken med en explorer 2 med sort skive og en pepsi gmt på samme bord.
På returen til Oslo ble det sett en sub no-date og en sea-dweller på Genoa flyplass. Skulle gjerne fått tatt noen bilder, men ettersom jeg er på en reservemobil om dagen ble det vanskelig å få gjennomført. Den skyhøye Rolex faktoren lar seg nok forklare av kun 2 klokkebutikker i Rapollo, hvor den ene var en Rolex butikk. Til min store fortvilelse så jeg faktisk ikke en eneste Panerai, som var en stor skuffelse tatt i betraktning hvilket land jeg faktisk var i. Alt i alt har italienerne god klokkesmak.
... Men jeg tror nok du var i Rapallo, @brannmann, ikke Rapollo ...

Vintage Sea Dweller på Nesoddbåten nu. Så ut som om følget hans hadde en Datejust med lakserosa skive.

Jeg blir så imponert av all denne spottingen deres :) Jeg har en lang vei igjen for og bli en riktig kjenner i deres klasse kjenner jeg. Men jeg så en gigantisk Breitling chronograf i Skara Sommarland sist torsdag... Så voldsom at den ble på grensen til vulgær..... :p kjente da at jeg var veldig komfortabel med LLD på armen :)

• Liker
Reaksjoner: Mitah
Litt spotting på ferie i Malta. En Panerai Luminor på en meget klokkeinteressert sveitser på Gozo, og en vintage Reverso og AP Bumblebee i SAS Lounge på Arlanda.

Ved utreise fra MLA ble jeg spottet selv, med min gamle Seamaster. Det viste seg at spotteren er samboeren til en her inne. Ikke ofte at jenter tar initiativ til en klokkeprat, men hyggelig var det :)

Litt spotting på ferie i Malta. En Panerai Luminor på en meget klokkeinteressert sveitser på Gozo, og en vintage Reverso og AP Bumblebee i SAS Lounge på Arlanda.

Ved utreise fra MLA ble jeg spottet selv, med min gamle Seamaster. Det viste seg at spotteren er samboeren til en her inne. Ikke ofte at jenter tar initiativ til en klokkeprat, men hyggelig var det :)

Er vel deg jeg skal takke for at jeg har måtte bruke hele kvelden til å være med og vurder vintage Omegaer på finn? ;)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Litt spotting i kragerø: Far til kompis med Datejust på jubilee med sølv skive (savner min..) TT sub, vanlig sub, Explorer 2 svart skive, Omega PO. Og høydepunktet: Daytona på pen blondine på Galeien, hun så bare rart på meg da jeg spurte om vi skulle gifte oss....

Spottet en ny herremann i Italia, (kanskje @Rød sin italienske tvilling?) som hadde kledd opp hele slekta med Rolex-klokker. Høvdingen gikk selv med en mildt sagt snasen 116528 YG Daytona, og sønnen hadde en DJ-II.
Fortsetter trenden med kornete bilder, da det er vanskeligere enn man skulle tro å ta gode spottebilder - ubemerket ;) :D

Sjelden jeg ser ym2 i det frie, men på hotellet vårt i Kroatia så jeg idag faktisk to - far og datter med hver sin 116688!
På lørdag så jeg en grail, en pp 5980-1r (altså hel rosegull nautilus chrono).

Ellers en del omega og mer vanlig rolex, spesielt tt er en slager blant turistene her.

Skulle helst tatt bilder, men mobilen har stort sett vært lagt bort i ferien - for en gangs skyld ;)