Klokkespotting

Rolex Pepsi på en på visning. Lurer litt på om ikke dette blir min grail...............
En IWC av noe slag (dressur ikke dykkerur) på seminar i går.

Erling Kagge i Stortingsgata i går. Så ikke klokka, men skireima flagra i vinden så jeg regner med det var en hvit Explorer II. Hadde han ikke stått i telefonen skulle jeg bedt om å få tatt et bilde...:)

729x.jpg

Hva er det George Costanza har på seg her da? :)

Panerai av noe slag på sort gummi i dagens møte. Var en Luminor fra Contemporary så det ut som. Lekker sak.

Erling Kagge i Stortingsgata i går. Så ikke klokka, men skireima flagra i vinden så jeg regner med det var en hvit Explorer II. Hadde han ikke stått i telefonen skulle jeg bedt om å få tatt et bilde...:)

Hadde det vært meg, hadde jeg venta til han var ferdig i telefonen.....travlere er ikke verden. :D:D:D

For noen uker siden hadde jeg en Tudor ved siden av meg på flyet fra stavanger til Oslo en torsdags ettermiddag. Problemet er at jeg ikke helt vet hvilken tudor det var, for den var ganske så stilig. Paul newman sort/hvit dial men med "dykkebezel".

Noen som klarer å skjønne hva pokker jeg snakker om ?

Det her er egentlig over grensen, men kom nettopp hjem og tenkte å poste denne saken til en bekjent. Da jeg skulle prøve den gikk den nesten i betongen.. hadde vært kjipt... veldig dårlig låsemekanisme på claspen (når man har drukket hvertfall)

Hublot.jpg

For noen uker siden hadde jeg en Tudor ved siden av meg på flyet fra stavanger til Oslo en torsdags ettermiddag. Problemet er at jeg ikke helt vet hvilken tudor det var, for den var ganske så stilig. Paul newman sort/hvit dial men med "dykkebezel".

Noen som klarer å skjønne hva pokker jeg snakker om ?

Var det 3-6-9 subdials, eller 6-9-12( 7750 verk)? Et raskt søk på "tudor chrono" vil vise deg mange fine eksemplarer. Både de eldre plexi-chonoene og de senere Tiger Woods variantene er flotte ur :D

Spottet en JLC på rød og blå NATO på Aker Brygge i stad, må være en her inne. Tror det var en JLC Master Compressor av et slag.

Var det 3-6-9 subdials, eller 6-9-12( 7750 verk)? Et raskt søk på "tudor chrono" vil vise deg mange fine eksemplarer. Både de eldre plexi-chonoene og de senere Tiger Woods variantene er flotte ur :D

Harr prøvd en del på google og ender bare opp med feil klokker, min google-fu er åpenbart ikke god nok for dette ;).

Jeg ville sagt normal 7750 layout, men jeg hadde noen uker med skremmende mye overtid bak meg så var muligens noe omtåket på vei hjem (mtp at jeg initielt satt i denne fyrens sete og trodde jeg satt riktig sier vel sitt).

Den var ekstremt flott i hvert fall, skulle gjerne ha vist hva jeg så på.

Edit, ok jeg er tidvis en ubrukelig hønsehjerne. Tok søket akkurat som du sa "tudor chrono" og bada bing, første treff. Det komiske er at jeg har brukt noen timer på google uten å tenke på den åpenbart fornuftige søkestrengen der ;).

Uansett!

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=161660

En slik var det snakk om. Nyyyydelig sak gitt!

Spottet en Seiko Fifty Five i nordsjøen idag. Selger de denne i Norge? Kanskje eieren er medlem her inne? :)