Hva ser vi her og hvordan henger hele grepsdelen på «greip»? Fantastisk arbeid!
Stål, vulkanfiber og reinsdyrhorn. Kappet og borret. Så tredd på knivblad med epoxy.Vis vedlegg 241460
Hva ser vi her og hvordan henger hele grepsdelen på «greip»? Fantastisk arbeid!
Stål, vulkanfiber og reinsdyrhorn. Kappet og borret. Så tredd på knivblad med epoxy.
Vis vedlegg 241464
Alle delene er borret og filt så de passer bladet. Sitter nesten fast når man monterer den tørr. Med epoxy blir det helt solid. Er også lim mellom alle deler. Sånn sett blir knivbladet styrepinne.Ingen styrepinner gjennom smådelene? Trodde det ville hjelpe å holde det hele på riktig plass samt gi enda sterkere limfuge?
Kun fil og pussepapir. Tar noen timer, men litt mer sjarm enn med maskiner.Nydelig!!
Skjer all formingen med fil/slipepapir, eller bruker du noen maskiner?
Kun fil og pussepapir. Tar noen timer, men litt mer sjarm enn med maskiner.
Du er rå. Veldig fornøyd med minVis vedlegg 242087Vis vedlegg 242088
Da komplett med slire. Gøy hva man kan få til med verktøy for en 500 lapp og litt fritid.
Vis vedlegg 243814
Ser ikke mange kjøkkenkniver i tråden her, så jeg håper dere tåler et par
Fortsatt rookie på kniv-fronten, men de fascinerer meg! Kom over en kai shun classic santoku kniv på Tilbords for noen år tilbake. Tok en stund før økonomien (/motivasjonen) strakk til, men omsider tok jeg steget og kjøpte en. Riktignok ikke en santoku, men jeg er fortsatt strålende fornøyd Filetkniven var nummer to i rekken og kom i hus for noen uker siden!
Er det noen som har tips eller erfaringer med hvor man kan handle Chris Reeve? Ser det er ymse nettbutikker hos tilstøtende naboland hvor det kan bestilles med 5-6 månneders levering og andre som bare sier at de ikke har på lager. Usikker på om normen er å vente til de er på lager eller gå for bestilling med ventetid. Alle tips og erfaringer med handle av Chris Reeve mottas med den største takk!