Knivtråden

Nå skal jeg være han fyren; hvorfor ikke bruke bryne og setter opp knivseggen selv? Med litt fintfølelse kjenner man godt når det tar riktig, og med mindre det er en kniv med variabel vinkel på slipen så er det veldig enkelt å få en god egg.

nå skal jeg være han fyren - del 2:

det kommer an på knivens kvalitet - eller rettere sagt grad om man kan tillate seg kødde med sliping.

på den annen side…

en coticule av dette unike kaliber eller nos escher overgår de fleste kniver i pris uansett type og kan vanligvis ikke kjøpes for penger - slikt må man bytte til seg…

det oppstår lett et dilemma da man kommer til vegs ende: det optimale mister på et vis sin verdi som objekt hvis det ikke brukes, og hvis det brukes mister det sin økonomiske verdi. absurd åkkesom o_O slike ting er egentlig beregnet for profesjonelle kokker med livslang lidenskap for yrket - men skarpt, det blir det. burde ikke være lov å være i besittelse av sånt for en amatør som meg :ROFLMAO:

suehiro: 1k/2k grit
suehiro: 4k/6k grit
coticule: >8k grit
escher: >12k grit

IMG_6552.jpeg

IMG_6554.jpeg

IMG_6557.jpeg
 
Redigert:
Ute etter en foldekniv til tur. Da mer ekspedisjonsnivå.

Hva er å oppdrive der ute som anbefales og hva er ordentlig hardcore shit? ;)
 
Ute etter en foldekniv til tur. Da mer ekspedisjonsnivå.

Hva er å oppdrive der ute som anbefales og hva er ordentlig hardcore shit? ;)

Kanskje Sebenza som jeg selger? :mrgreen:

 
  • Liker
Reaksjoner: GrandCarrera
Ute etter en foldekniv til tur. Da mer ekspedisjonsnivå.

Hva er å oppdrive der ute som anbefales og hva er ordentlig hardcore shit? ;)

Kanskje en Demko AD20S (Lagd i USA) eller AD20,5 (Taiwan). Disse har en veldig sterk lås.

Eventuelt et alternativ til sebenza er Arno Bernard iMamba.

Kan også anbefale umnumzaan isteden for sebenza, litt mer bad ass.

Edit: Sebenza er også en kul kniv altså :). Også lettere å få tak i brukt som den linket til over.