Så kul og moderne ut
@Bøygen ! Grattis!
Jeg har for en stund siden (etter venting siden jul) fått min
Benchmade Bugout 535-3 i Carbon.
Noen tanker om den:
-Solid
-Smooth følelse av både scales og action
-Kanskje litt mindre enn jeg så for meg (mindre forskjell fra mini enn jeg trodde).
-Langt blad/knivegg ift. lengde på håndtak og generell størrelse. Tynt = bra clicer.
-Ikke overraskende; Ekstremt lett.
-Litt glatt overflate på håndtak, virker liksom veldig "tørr" så med tørre hender merkes det ekstra (også fordi den er så lett så virker den "lett å miste").
-Ut av esken var det ikke perfekt følelse å åpne pga. "grums" langs låsen som glir langs enden av bladet. Ble perfekt etter åpning, rens og smøring. Har justert den så og si "drop-shut", men det medfører bittelitt slakk sideveis. Mulig jeg må stramme bittelitt. Den er ekstremt følsom for justering, det skal minimalt med justering på skrue fra slapp til for tight action...
-Skarp nok ut av esken, men har opplevd skarpere, så den skal slipes opp litt ja..
-Moro å leke med som lillebror mini.
-Den virker som det perfekte kompromiss til å det meste av bruk. Den kan
omtrent erstatte mini-bugout i lommen siden den ikke merkes mye mer, men har knivblad av en størrelse som holder til det meste. Og den tåler nok mer enn man tror ifg. endel reviews. Skulle jeg solgt alle unntatt en, hadde det vært en het kandidat. Klart at Chris Reeve small Sebenza er en annen het kandidat, hakket mer "tight", kraftigere og skuddsikker(mindre bevegelige deler), men litt kortere og tykkere blad..
-Konklusjon: Kommer til å bli med mye brukt. Keeper!
I tillegg fikk jeg i går
TRM Three Rivers Manufacturing Neutron 2 (som jeg ikke klarte å motstå etter å ha sett endel bra reviews, og heldig nok å få kjøpe ny siden det nesten er umulig; Sikkert bra invistering
).
Førsteinntrykk:
-Utvendig omtrent på størrelse med ovennenvte bugout
-Føles flatere (fordi den er bredere?)
-Mindre skruer og "dill". utskifbare håndtak (som egentlig ikke er en del av knivens struktur).
-Føles litt mer solid pga. flere ting; deriblant action og bittelitt tyngre pga. titanium liners hele veien i motsetning til Bugout der innvendig titan stopper ved skruen i midten.
-Liner Lock - ikke like moro/lett å leke med som Bugout, men kanskje mer solid i det lange løp, og lettere å vedlikehold
-Litt stiv action (men kun i forhold til ovennevnte, er vel ikke for stiv, men går seg sikkert litt til (og kan nok justeres).
-Litt mer grip i overflaten enn ovennente, selv om den ikke har mønster/grovhet.
-Kortere knivblad enn Bugout (omtrent likt som CRK Small Sebenza som er noe mindre men kanskje tykkere).
Bugout og Neutron 2:
Her vist med (f.v.): Sebenza Large, Bugout, Neutron 2, Sebenza small, Mini Bugout: