Konkurranse: Kan du klokken?

Ikke juks å bruke Google til å søke opp info som kan passe med bildet, men reversible bildesøk er juks. Problemet er bare at dette er umulig å ta tak i, så dette må folk bare ta på sin egen ærlighet og hvor mye glede de tar av å vinne på denne måten (om noen i det hele tatt gjør det). Ser det er flere ærlige personer her så langt så det virker positivt :)

Puuhh, det var godt! Uten google hadde ikke jeg hatt noen glede av å delta i denne konkurransen, da min kunnskap om klokker og ur er relativt under middels. Men ved å delta i slike uformelle og artige konkurranser som dette, er meget lærenyttig for meg.
Reversible bildesøk??? hva erdet og hvordan fungerer det? Er visst mer lærdom der ute jeg kan tilegne meg ;)
 
Puuhh, det var godt! Uten google hadde ikke jeg hatt noen glede av å delta i denne konkurransen, da min kunnskap om klokker og ur er relativt under middels. Men ved å delta i slike uformelle og artige konkurranser som dette, er meget lærenyttig for meg.
Reversible bildesøk??? hva erdet og hvordan fungerer det? Er visst mer lærdom der ute jeg kan tilegne meg ;)

Hehe skal ikke gå altfor mye inn på det slik at folk lar seg friste ;)
 
Merke og modellnavn (Ref.nr. ikke nødvendig)

Capture5.jpg
 
vi prøver med:
merke, kaliber, modelnavn, ref.

så kan man gjerne komme med forklaringer og veien til løsningen, det er det som gir ekstra verdi til en veldig underholdende tråd:
kudos til @TubaTom

kd8pxy.jpg
 
Redigert av en moderator:
Kan det være IWC Yacht Club? Pga. Avrundede, "myke" lugs.

Cal. c89?

Intens googling på trikken etter kjente vintageverk er fremgangsmåten min.
 
oh yes @akr!
IWC er riktig, de elegante linjene fra Cal.89 er gjenkjennelige og det finnes faktisk noen få eksemplarer av YachtClub´en med dette verket. Det er flere kasser med myke former hos iwc på 60/70tallet som kan minne om en YachtClub men det som karakteriserer en YC er at verket er montert på "silentblocks".
Well done!
ref. 2611 var den eksakte ref.
 
Redigert av en moderator:
oh yes @akr!
IWC er riktig, de elegante linjene fra Cal.89 er gjenkjennelige og det finnes faktisk noen få eksemplarer av YachtClub´en med dette verket. Det er flere kasser med myke former hos iwc på 60/70tallet som kan minne om en YachtClub men det som karakteriserer en YC er at verket er montert på "silentblocks".
Well done!
ref. 2611 var den eksakte ref.

Skal innrømme at jeg ble litt overrasket/imponert over at jeg klarte den. Har veldig lite greie på vintage ur og urverk så fikk lært litt i prosessen :)
 
Redigert av en moderator: