Kopier/fakes på Finn.no

Det er dette jeg også stusser litt på. Skiven og bezel markeringer tilsvarer gult gull eller tt. Men det ser ikke ut som gult gull? Ellerså begynner jeg og se dårlig tror jeg. I de papirene som er lagt ved i nytt bilde i annonsen skimter jeg 116528 som tilsier at hele klokken er i gult gull. Da blir det ihvertfall veldig dårlig fremstilt på bilde. :confused: Skulle veldig gjerne likt og se ref nummer mellom lugs. Og jeg ville lagt ut flere bilder på en klokke til 130000,-

Burde sende han et spørsmål om flere bilder!
Til den prisen bør det være lov å utfordre/tulle litt med han....

8-D
 
Hmmmm.... før hadde Google en cashing, slik at du kunne se en "preview" av siden fra deres cash. Den er borte nå....
Dermed er "skjønheten" ikke lenger synlig for oss som kom for sent...

:cool:
 
Noen som har noen tanker om salg av 2 x 1 eier Deepsea med lite info og dårlige bilder?

Ikke samsvar med adresse på finn og registrert telefonnummer, uten at det trenger å bety noe!!

For ordens skyld; dette er ingen konklusjon om at dette er tull, eller en anklagelse av selger, bare et spørsmål angående annonsene!!

Rolex Deepsea - FINN Torget
Rolex Deepsea - FINN Torget

Når mann selger en DLC/Dianoir versjon av den DSSD, mann signaliserer det... Siden det er en dyrt custom.
 
Den gammel PVD er utdatert og brukes ikke på luksus klokker.
Bare DLC og Dianoir som ser lysere ut, er brukt av seriøs firmer som driver med det.
Lurer om hvorfor den er ikke med noen rødt signature på tallskive som den klassisk "Black-out"...
 
Svarte Rolex ur

Den gammel PVD er utdatert og brukes ikke på luksus klokker.
Bare DLC og Dianoir som ser lysere ut, er brukt av seriøs firmer som driver med det.
Lurer om hvorfor den er ikke med noen rødt signature på tallskive som den klassisk "Black-out"...

Det stemmer Hammerfjord. Det er blant annet et firma "Pro Hunter", som spesialiserer seg i customisering av Rolex sportsur. De benytter DLC (Diamond Like Coating), som gir en nesten ripesikker mørk farge på stålet, de leveres i flere ulike finisher, "original","matt" og "stealth" (Discover Pro-Hunter: Concept). Felles for disse er også ProHunter logo på urskiven, samt AR coating på glasset etc. Pro Hunter for Rolex kan på mange måter sammenlignes med AMG for Mercedes, det skriver de også selv på sin hjemmeside.

De har også en Deepsea utgave med ProHunter logo i rødt, slik du hentyder. Denne koster ca 150K fra Pro Hunter.
Tviler på at nevnte annonse på Finn er et slikt Pro Hunter ur. Det ser mer ut som noe mer amatørmessig, men bildene er jo veldig dårlige. Finnes også Fake Pro Hunter eller tilsvarende med mørk /svart farge. Disse er nok for det meste i PVD (Powder Vapourized Deposition)
 
Rolex President i gult gull til uhorvelig lav pris. Kupp?

Denne virket litt for god til å være sann. 35 K for en helgull President, endog med diamant bezel.
Selger skriver Rolex President, men dette er en datejust. Er ingen day-date (som egentlig er det de kaller President) dette, men den ser ut til å ha president-lenke. Men 35K??? Må da være mindre enn netto verdi på gullvekten (+ diamantene)?

Rolex president helgull m/diamantring - FINN Torget
 
Denne virket litt for god til å være sann. 35 K for en helgull President, endog med diamant bezel.
Selger skriver Rolex President, men dette er en datejust. Er ingen day-date (som egentlig er det de kaller President) dette, men den ser ut til å ha president-lenke. Men 35K??? Må da være mindre enn netto verdi på gullvekten (+ diamantene)?

Rolex president helgull m/diamantring - FINN Torget

Om klokken kommer fra samme sted som boksen er vel gull(?)vekten det eneste som er av verdi i uret ...
 
Noe mistenkelig?

Ser at denne selgeren har 2 Sub'er liggende for salg (pluss 2 andre Rolex ur).

Syntes spesielt denne ser noe "spesiell" ut. Tenker da på selve urskivene og viserne. Noe som sier meg at denne ikke er helt legit.

Pussig nok har selger også benyttet bilde av en Sub SS også i sin annonse!?

Hva er deres tanker?


PS:
Jeg er forholdsvis fersk i gamet, så mye mulig jeg tar feil her. Dette er på ingen måte ment som anklagelse av selger, så ingen må føle seg "støtt" her. :)

Rolex Submariner - FINN Torget
 
Redigert:
Ser at denne selgeren har 2 Sub'er liggende for salg (pluss 2 andre Rolex ur).

Syntes spesielt denne ser noe "spesiell" ut. Tenker da på selve urskivene og viserne. Noe som sier meg at denne ikke er helt legit.

Pussig nok har selger også benyttet bilde av en Sub SS også i sin annonse!?

Hva er deres tanker?


PS:
Jeg er forholdsvis fersk i gamet, så mye mulig jeg tar feil her. Dette er på ingen måte ment som anklagelse av selger, så ingen må føle seg "støtt" her. :)

Rolex Submariner - FINN Torget
Mine tanker er at mann må spotte mer konkret før men slipper inn hundene !!!!
 
Ser at denne selgeren har 2 Sub'er liggende for salg (pluss 2 andre Rolex ur).

Syntes spesielt denne ser noe "spesiell" ut. Tenker da på selve urskivene og viserne. Noe som sier meg at denne ikke er helt legit.

Pussig nok har selger også benyttet bilde av en Sub SS også i sin annonse!?

Hva er deres tanker?


PS:
Jeg er forholdsvis fersk i gamet, så mye mulig jeg tar feil her. Dette er på ingen måte ment som anklagelse av selger, så ingen må føle seg "støtt" her. :)

Rolex Submariner - FINN Torget

Vil faktisk si at dette er utvilsomt fake! Se nøye på bilde av GMT'en og på rehauten (ringen mellom skiven og glasset med RolexRolexRolex etc gravert) bokstavene er på INGEN måte perfekt linet opp som på en ekte. Samt om man ser nøye på både "116610LN" og "116710" så ser man han holder plastikk tilbake på lenken (ser den stikker ut såvidt på begge bildene) Dette siste er ikke noe garanti for fake såklart, men påfallende da det er slik de aller fleste fakeklokkene kommer levert ...
Nei, dette lukter møkk lang vei.
Rolex Gmt II - FINN Torget
 
Mine tanker er at mann må spotte mer konkret før men slipper inn hundene !!!!

Kan du utdype litt hva du mener?
Trodde dette skulle være en plass man kunne melde inn hva som evt. ser uriktig ut på Finn.no?

Dersom jeg har gjort noe som ikke er "innafor" i forhold til forumregler, må jeg selvsagt beklage dette!
 
Vil faktisk si at dette er utvilsomt fake! Se nøye på bilde av GMT'en og på rehauten (ringen mellom skiven og glasset med RolexRolexRolex etc gravert) bokstavene er på INGEN måte perfekt linet opp som på en ekte. Samt om man ser nøye på både "116610LN" og "116710" så ser man han holder plastikk tilbake på lenken (ser den stikker ut såvidt på begge bildene) Dette siste er ikke noe garanti for fake såklart, men påfallende da det er slik de aller fleste fakeklokkene kommer levert ...
Nei, dette lukter møkk lang vei.
Rolex Gmt II - FINN Torget


Helt enig! Jeg la ikke merke til plastikken som blir holdt bort på bildene, men jeg ser det nå.
Det jeg legger mest merke til, er tykkelsen / "fonten" på skiven. Spesielt på den sub'en jeg linket til.

Jeg syntes også viserne er noe tykke ut i fra de bildene som er tilgjengelige, samt at indexene (lit usikker på om det heter det) er også for tykke.
Noe som er "fishy" med denne etter min mening.