Kopier/fakes på Finn.no

Er det mye uoriginale deler tro? Til 1800 EUR, kan man ikke få mange originaldeler. Bare kassa til DSSD koster vel noe sånt.
 
Rolex Sea dweller - FINN Torget

Er ikke dette på kanten til kriminelt? Send mail til Rolex så får han vel politiet på nakken ?

Håper ingen med TS medlemskap kjøper denne søpla! Ikke ofte jeg er så slem og kategorisk i mine innlegg, men makan til skitt! Iallfall ærlig nok til å si at en del av delene er uoriginale. De papirene denne klokken kommer med er ikke verdt ei sur sild.

Edit: krise med slike klokker i omløp! Om den ser bra ut er det lett å bli lurt:(
 
Redigert:
Sendte han en mail jeg også. her er svaret (Spurte etter detaljert liste over hva som var ekte,uorginalt osv)

Hei

Urverket består av ca 80 deler. Hvorav 45% er kjøpt i god tro som ekte.
Lenken og selve kassen er reprodusert. Ekstra ledd er dog ekte.
Totalt ble det kjøpt inn deler for 12 000,-. Klokken blir derfor solgt til høystbydende over dette.

Svenn
 
Så "DSSD" `en nå og måtte han brenne! Dette er faktisk noe av det kjipere jeg har sett, akkurat fordi det fort er en eller annen tulling som går på her, "i god tro", og før du vet ordet av det så selges denne som ekte, og det kan jo som vi vet være pretty hard å spotte det beste fakene om dagen. Nei, pokkers tullig. Selg gjerne hjemme-bygget ditt, men ikke prøv å fremstill det som om det er noe det ikke er, nemlig fake fra ende til annen (uavhengig om det er et ekte ledd i lenka ...)
 
Håper ingen med TS medlemskap kjøper denne søpla! Ikke ofte jeg er så slem og kategorisk i mine innlegg, men makan til skitt! Iallfall ærlig nok til å si at en del av delene er uoriginale. De papirene denne klokken kommer med er ikke verdt ei sur sild.

Edit: krise med slike klokker i omløp! Om den ser bra ut er det lett å bli lurt:(

Kanskje vi skal sette i gang et spleiselag, så den slipper å havne på markedet som ekte. Så kan vi gravlegge den på bunn av oslofjorden over noen gravøl??? *tørst*:cool:
 
Han her har visst blitt litt ivrig etter responsen han fikk på forrige Sub han la ut mistenkelig billig på finn.
Rolex Submariner Klokker - FINN Torget

Skal du høre med han igjen @Salvesen? :p

Spent på om selger er interessert i å møte med klokkene hos AD, og om han i det hele tatt har alle disse 25 fysisk hos seg.

Forøvrig pussig at han har avbildet en Daydate i annonsen om Submariner klokker.. :confused:

Nå med flere bilder. Er det ikke mye rart her, feil forstørring av dato f.eks.?


Rolex Submariner, GMT II og Two Tone DateJust Klokker - FINN
 
Redigert av en moderator:
Nå med flere bilder. Er det ikke mye rart her, feil forstørring av dato f.eks.?


Rolex Submariner, GMT II og Two Tone DateJust Klokker - FINN

Definitivt mye rart med denne annonsen.. Ikke helt ekspert på fake spotting, men bildene er jo uansett utrolig uprofesjonelle og dårlige. Klokkene har han kjøpt fra melrose.com som nylig ble saksøkt av Rolex for salg av klokker med uoriginale deler.

Stoler ikke på denne fyren her!
 
Er det ikke slik at Tudor aldri har Rolex på forsiden, og motsatt. Hva med denne?
Rolex Tudor fra 1970-tallet - FINN Torget

JA som den der ser ut er det vel en "helt vanlig" Rolex - hvis den har krone, skiva og kasse med Rolex.

hvis noen eventuellt vurderer kjøp bør jo denne kommentaren:

"...veldig god pris i forhold til takstverdi fra Urmaker Alf Lie." - kunne avskrives som unødvendig

Men dette bør jo kunne være brukandes:
"Leveres med bekreftelse og verdipapir fra Urmaker Alf Lie. "
 
Den der har jeg vurdert, men jeg er litt skeptisk til den. Jeg vet alt for lite om Rolex / Tudor.

Jeg kan forstå at Selger også skriver "Rolex" i heading. Det fanger opp noen flere potensielle kjøpere. Tudor er jo ikke så kjent etc. MEN hvorfor har en Tudor en Rolex-skive? Tudor er en "rimeligere Rolex" (som vanligvis?), men skiven skulle tilsi at dette er en Rolex. Det vanlige er vel at Tudor er Rolex med egen skive og rimeligere/ETA urverk.

Hva er da dette? En Tudor med feil (les Rolex) skive og Tudor innmat?
Jeg vil ikke si at det er fake, men....?

:cool:
 

Fy f...

99_1083488405.jpg
 
Håper folk her inne tar seg tid til å melde ifra om slike fakes til finn.no. Selv rapporterer jeg alle annonser jeg klarer å avsløre som fake..
 
Speechless...

Typisk finn.no...
Det eneste forsvar for selger er prisen. Og så fremhever han ETA. Det er vel heller tvilsomt at klokkene har et så fint urverk, men det oser fake. De var mer ærlig på QXL i gamle dager. 8-P

8-(