Kopier/fakes på Finn.no

Re: Sukk, fake på Finn.no (igjen!)

helt lik som jeg kjøpte i fylla av en gateselger i thailand for ehm 300norske ca og glemte igjen på bardisken der :p

Denne tipset jeg finn.no om i natt og den er stoppet nå, for en dust :D

Dette er en original måte å gjøre det på. Han selger det som antagelig er kopier, men for å slippe gjennom har han sladdet klokkene, og gir minst mulig info.

Ut fra utseende på klokkene, ser det ut til at det ene er en fake LV, mens den andre er vel en kopi av Planet Ocean chrono?

gjmo skrev:
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19358496

Daytona til "kostpris": 1.000 kr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

"Gave som ikke var nødvendgig" ... jeeezzzz...
Man begynner jo å lure på hva som var hensikten med den annonsen...

Han prøver jo ikke å gi inntrykk av at den er ekte, og det er jo fint.
At kostpris er 1000kr er jo heller ikke så usansynlig

Tror ikke han er i besittelse av en fake engang.

Nå er ikke jeg Breitling ekspert, men mener at noe ikke stemmer.

Breitling Superocean Steelfish, har jo bare tallene 12, 6, 9. resten er runde "dotter" (vet ikke hva det kalles), og at den vanlige superocean
har ALLE tallene, men 12, 6, 9 er de eneste som er "fulle", og at resten bare har omrisset til tallet. Og "Automatic" skriften på urskiven skal vel være rød, ikke hvit?
Og kassen virker som om den er litt for rund, kontra originalen. Hva synes dere? Eller er det flere modeller, og at denne er gammel?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18958783

Synes denne tråden her er genial. For det første, så blir man OBS! på annonser på finn, som man mulig hadde vurdert ellers, samt at jeg som er fersk i gamet, har
vanskeligheter med å spotte en fake/replica. Keep it coming.

Tror ikke denne er fake. Ser ikke sånn ut, men selgeren har bommet med modellen; han har bare en valig superocean, ikke en steelfish. Forskjellen er at denne er litt litt mindre 42mm, istedenfor steelfishens 44mm. Samt skiven som du påpeker.

Under er bildet av min (dessverre nå solgt) Breitling Superocean 2004 modell.

Samme klokken, men min ble opprinnelig levert med en litt annen lenke enn den i annonsen. Breitling kom med ny lenke for et par år siden. Her med gummirem:

Breitling.jpg

Men det står "superocean steelfish" på den gule pakken.
Og han har klart å legge ved et bilde av en steelfish,
litt merkelig om han bommet på sin egen klokke da. Men for all del,
kan godt være ekte. Riktig prisklasse iallefall.

Jeg lurte også på denne anonnsen, og sendte han mail for en stund siden. Spørte han om han var usikker på hvilken modell han solgte :D
Siden det var bilde av en steelfish og en vanlig superocean.

Da fikk jeg til svar
"Hei!

Hvis du nå tror at du har noe som helst form for peiling så tar du feil fordi det står tydelig på skiven i klokken at det er en Superocean Steelfish og jeg fikk nettopp tilbake autifikasjonsbeviset og prisen er antydet på 20.000+."

Så ikke vet jeg :)

For min del synes jeg klokka på annonsebildene ser ekte ut. Men det er utvilsomt ikke noen Steelfish. Når han sier at det står tydelig på skiven at det er en Steelfish så er det også feil. Steelfish-modellen har ingen slik inskripsjon, og den på bildet har det i alle fall ikke heller. Steelfishen er før øvrig i matt stål, mens den han selger er den vanlig høyglaspolerte Superoceanen.

Mulig at selgeren er litt "kort" i knollen. Svaret du fikk easy123 kan tyde på det :D .

Så lenge det finnes autifikasjonsbevis ville jeg personlig ikke vært det minste bekymret. Dette er en Steelfish. Løp og kjøp!

Riktignok ikke fake på finn, men datt over en internett-side hvor de hadde så å si alle de kjente modellene (hvorav mange var av forskjellige årsmodeller :eek: ) av 99% av alle
high-end produsentene.

I tillegg så solgte de boksene med ferdigstemplet bevis, eneste var å signere dato og underskrift selv. Og siden var IKKE vanskelig å finne heller, for jeg leter ikke etter slik.
Søkte på en PO review på youtube, og det viste seg å være en replica, og url stod på videoen.
Visste det var en håndfull sider med replica-klokker, men med STEMPLET BEVIS?? Da er det jo åpenbart at de som kjøper beviset, kjøper det for å viderselge :twisted: :twisted: :twisted:

Hvorfor får slike sider drive business? burde jo hatt 20-30 søksmål på seg etter en kort tid.
Helt tragisk spør du meg :( :eek: :!: :!:

Sponon skrev:
Nå er ikke jeg Breitling ekspert, men mener at noe ikke stemmer.

Breitling Superocean Steelfish, har jo bare tallene 12, 6, 9. resten er runde "dotter" (vet ikke hva det kalles), og at den vanlige superocean
har ALLE tallene, men 12, 6, 9 er de eneste som er "fulle", og at resten bare har omrisset til tallet. Og "Automatic" skriften på urskiven skal vel være rød, ikke hvit?
Og kassen virker som om den er litt for rund, kontra originalen. Hva synes dere? Eller er det flere modeller, og at denne er gammel?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18958783

Synes denne tråden her er genial. For det første, så blir man OBS! på annonser på finn, som man mulig hadde vurdert ellers, samt at jeg som er fersk i gamet, har
vanskeligheter med å spotte en fake/replica. Keep it coming.

"Annonsen er slettet!".....

Jaja, kanskje denne bakeren ikke hadde rent mel i posen likevel...?

Jeg fatter ikke at sånne annonser som denne slipper gjennom "kvalitetskontrollen" hos Finn.....
33ouu.png