Så vidt jeg kan se (og jeg er ikke noen Panerai ekspert ...) men crown guard skal vel være børstet og ikke polert, samt at snodig farge på lume på dial kontra visere? Skal vel være heller nærmere fargen som er på viserne, også på dialen? Samt at L swiss L ser ut til og være litt vel "stort" skrevet? men kan være vinkler som er litt rare osv ...njaaa?
Panerai 111 - FINN Torget
Og garantibevis er jo strengt tatt ingen garanti ...
For alt jeg vet kan det være selger er her på sonen, og at det er helt kosher hele veien, så dette med forbehold. Men oppklaring taes imot med takk
Huff da. Dette ser ut til å være en meget stygg sak. Jeg er heller ingen ekspert, men serienummeret som står på garantibeviset (PB519494) er et kjent FAKE-serienummer for Panerai.
Hvis det virkelig er sånn at han har fått det beviset hos Bjerke, så er det rett og slett litt sjokkerende. Noen som kjenner noen hos Bjerke som kan spørre/si i fra på en litt pen måte?
Det kan jo tenkes at det er den "ekte" PB 519494, og i så fall må jeg bare beklage. Men hva er egentlig sjansen for det? Det er jo trippel trist hvis dette er en fyr som har blitt lurt, og i god tro har levert klokken til Bjerke for sjekk, og de har "godkjent" den, og at klokka nå er i ferd med å lure en tredje kjøper.
Redigert: