Kopier/fakes på Finn.no

Så vidt jeg kan se (og jeg er ikke noen Panerai ekspert ...) men crown guard skal vel være børstet og ikke polert, samt at snodig farge på lume på dial kontra visere? Skal vel være heller nærmere fargen som er på viserne, også på dialen? Samt at L swiss L ser ut til og være litt vel "stort" skrevet? men kan være vinkler som er litt rare osv ...njaaa?

Panerai 111 - FINN Torget
Og garantibevis er jo strengt tatt ingen garanti ...
For alt jeg vet kan det være selger er her på sonen, og at det er helt kosher hele veien, så dette med forbehold. Men oppklaring taes imot med takk:D

Huff da. Dette ser ut til å være en meget stygg sak. Jeg er heller ingen ekspert, men serienummeret som står på garantibeviset (PB519494) er et kjent FAKE-serienummer for Panerai.

Hvis det virkelig er sånn at han har fått det beviset hos Bjerke, så er det rett og slett litt sjokkerende. Noen som kjenner noen hos Bjerke som kan spørre/si i fra på en litt pen måte?

Det kan jo tenkes at det er den "ekte" PB 519494, og i så fall må jeg bare beklage. Men hva er egentlig sjansen for det? Det er jo trippel trist hvis dette er en fyr som har blitt lurt, og i god tro har levert klokken til Bjerke for sjekk, og de har "godkjent" den, og at klokka nå er i ferd med å lure en tredje kjøper.
 
Redigert:
Det er en virkelig stygg sak hvis bjerke har skrivd ut verdibekreftelse på en fake klokke, det skal vel ikke være mulig?
 
Huff da. Dette ser ut til å være en meget stygg sak. Jeg er heller ingen ekspert, men serienummeret som står på garantibeviset (PB519494) er et kjent FAKE-serienummer for Panerai.

Hvis det virkelig er sånn at han har fått det beviset hos Bjerke, så er det rett og slett litt sjokkerende. Noen som kjenner noen hos Bjerke som kan spørre/si i fra på en litt pen måte?

Det kan jo tenkes at det er den "ekte" PB 519494, og i så fall må jeg bare beklage. Men hva er egentlig sjansen for det? Det er jo trippel trist hvis dette er en fyr som har blitt lurt, og i god tro har levert klokken til Bjerke for sjekk, og de har "godkjent" den, og at klokka nå er i ferd med å lure en tredje kjøper.

Jeg har aldri sett en 111 med polert crown guard...
 
Jeg har rapportert annonsen og sendt en mail til Bjerke. Dette er en annonse som jeg fort tror en godtroende og uerfaren klokkejeger med sans for Panerai kan hoppe på.
 
Nå ser det bare ut til at Bjerke har skrevet ut en bekreftelse på nypris og ikke foretatt en forsikringstakst om man ser på bildene.

Det er to veldig forskjellige ting.
 
Det står ingenting som knytter den klokka til det papiret.. Den ser absolutt fishy ut!

Edit: jo dæven serienummeret!
 
La ikke merke til serienummeret selv. Det var litt uheldig.

Men like fult, det er en markant forskjell på en nyprisbekreftelse og en forsikringstakst...

Sist gang jeg skulle få en nyprisbekreftelse på noe som helst var det fordi en bilradio var stjålet og jeg måtte innom butikken for å få noe papir på hva den kostet.

Det som overrasker litt her er jo at Bjerke aldri gidder å skrive ut noe som helst om du ikke har handlet klokken ny hos dem i min erfaring..

Snodig om en urmaker der ikke har sett at han står med en fake i hånda..
 
Nå ser det bare ut til at Bjerke har skrevet ut en bekreftelse på nypris og ikke foretatt en forsikringstakst om man ser på bildene.

Det er to veldig forskjellige ting.

Er litt uenig med deg her... Serienummeret står på dokumentet og ville mest sannsynlig holde ifm med forsikring. Dette er rett og slett IKKJE BRA
 
Er litt uenig med deg her... Serienummeret står på dokumentet og ville mest sannsynlig holde ifm med forsikring. Dette er rett og slett IKKJE BRA

Ja så det litt etterpå - er fortsatt en forskjell, men absolutt ikke bra. Det betyr jo at de har stått med den i hånden...
 
Ja så det litt etterpå - er fortsatt en forskjell, men absolutt ikke bra. Det betyr jo at de har stått med den i hånden...


Dessverre så kan dette være en skummel godt laget kopi !
Det eneste jeg har klart å se av bildene, og som divergerer fra originalen, er at kronebeskytteren er polert,- noe den normalt ikke skal være..

Jeg har nå snakket med Audun hos Bjerke /Karl Johan og bedt dem se nærmere på det de har utstedt.
Synd at de referer til en klokke med et oppgitt serienummer, noe som skulle indikerer at de må ha sett den aktuelle klokken.

En såpass gammel klokke kan selvsagt ha fått satt på en ny kronebeskytter.

En PAM som selges uten den spesielle og noe kostbare pæretre kassen, burde sjekkes grundig mht ekthet m.m.

At oppgitte serienummeret skal være et "kjent" fake nr, har jeg lest noe om,- tror Kina er nevnt i den forbindelse.

Nils Olav, som har underskrevet prisbekreftelsen, er for øvrig urmaker hos Bjerke med 12 års fartstid.

:confused:
 
Serienummeret er egentlig det største problemet bortsett fra crownguard som man må være "litt" inne i PAM for å spotte (jeg er ikke det).

Merkelig sak.
 
Dessverre så kan dette være en skummel godt laget kopi !
Det eneste jeg har klart å se av bildene, og som divergerer fra originalen, er at kronebeskytteren er polert,- noe den normalt ikke skal være..

Jeg har nå snakket med Audun hos Bjerke /Karl Johan og bedt dem se nærmere på det de har utstedt.
Synd at de referer til en klokke med et oppgitt serienummer, noe som skulle indikerer at de må ha sett den aktuelle klokken.

En såpass gammel klokke kan selvsagt ha fått satt på en ny kronebeskytter.

En PAM som selges uten den spesielle og noe kostbare pæretre kassen, burde sjekkes grundig mht ekthet m.m.

At oppgitte serienummeret skal være et "kjent" fake nr, har jeg lest noe om,- tror Kina er nevnt i den forbindelse.

Nils Olav, som har underskrevet prisbekreftelsen, er for øvrig urmaker hos Bjerke med 12 års fartstid.

:confused:

Jeg synes det er mer som ikke stemmer her. Officine Panerai som er skrevet på urverket har for stor font. Fargen på sandwich dial skiven, altså lumen, er for mørk. Er på mobilen nå, men har urverket i det hele tatt den samme type svanehalsregulering som en ekte?
 
Er det vanlig at skiven på den Pam´en er ruglete/hakkete i kanten venstre nedre delen? Eller er det bare jeg som ser dårlig.
 
Når jeg sammenligner med en ny 111 ser fargen på tallene for gule ut i forholdene til de mer grønne originale. Synes også kanskje at bokstavene er hakket for tykke på denne.
 
Det står i annonseteksten at uret er kjøpt hos Bjerke i 2006. Samt at den har vært på service hos Bjerke i 2011. De må vel ha en slags system over urene de selger, serienr oversikt, kvitteringer etc...???
 
Det står i annonseteksten at uret er kjøpt hos Bjerke i 2006. Samt at den har vært på service hos Bjerke i 2011. De må vel ha en slags system over urene de selger, serienr oversikt, kvitteringer etc...???

Det stemmer nok ikke at klokken er kjøpt hos Bjerke ettersom det ikke er fylt ut "Bjerke-nummeret" på nypris vurderingen.