Kopier/fakes på Finn.no

Hva tror dere om disse to Rolexene som en og samme person vil selge for totalt 700.000NOK?

Rolex med 24,3 ct. diamanter. Takst fra Norsk juveler : Kr. 1 500 000,00
Seriøse bud over 400000,00 ønskes.
Mulig bytte i 1800 tallskunst eller kurant bil.
ROLEX m/ 24,3 ct. diamanter - FINN Torget

I tillegg:
Rolex Saudi Arabian i gull med 824 diamanter.
Kurant bil eller 1800 tallskunst vurderes i bytte
Sjelden anledning - FINN Torget

"Jyggel"

Hva tror dere om disse to Rolexene som en og samme person vil selge for totalt 700.000NOK?

Rolex med 24,3 ct. diamanter. Takst fra Norsk juveler : Kr. 1 500 000,00
Seriøse bud over 400000,00 ønskes.
Mulig bytte i 1800 tallskunst eller kurant bil.
ROLEX m/ 24,3 ct. diamanter - FINN Torget

I tillegg:
Rolex Saudi Arabian i gull med 824 diamanter.
Kurant bil eller 1800 tallskunst vurderes i bytte
Sjelden anledning - FINN Torget

Det kan sikkert hende det er ekte, men hvem i f vil finne på å gå med noe sånt. Dersom det er ekte urverk, er de jo fulstendig ødelagt av bling bling.;)

Det kan sikkert hende det er ekte, men hvem i f vil finne på å gå med noe sånt. Dersom det er ekte urverk, er de jo fulstendig ødelagt av bling bling.;)

Dersom man har fått takst 1 500 000,00 hvorfor setter man minstebudet på 400 000,00?
Nja... skeptisk!

Dersom man har fått takst 1 500 000,00 hvorfor setter man minstebudet på 400 000,00?
Nja... skeptisk!

Akkurat det er jo helt normalt. Verditakst er ikke antatt salgssum.

Jeg ser ikke noe grunn til at dette ikke kan være ekte, bildene lukter dog litt stock så umulig å si.

Jeg fatter ikke at denne annonsen får bli stående på finn.no
Dette er helt elendig google-oversettelse og et typisk tegn på at her er det noe muffens.
"- Betingelser for jeg vill ikke kontater med privat selger. "
Vil "catherine Svendesen" ikke ha kontanter av private kjøpere eller vil hun ikke ha kontakt med annonseselgere?
omega spedmaster - FINN Torget

Riktignok er det dårlig norsk, men jeg ser ikke at det er noe galt med klokken? Jeg er riktignok ikke ekspert på å spotte fakes... Forøvrig har denne ligget ute for salg leeeenge så en prisreduksjon hadde vel kanskje gjort seg for selger.

Facepalm_a80e9e_58095.jpg

Helt rå vanntett digital sportsklokke med EL lys- sort - FINN

rolex - swiss gullklokke 18k

Herren ønsker å selge et ur til en kvart mill. men det var kanskje den mest minimalistiske annonsen jeg har sett - et bilde sier kanskje mer enn tusen ord?;)

rolex - FINN Torget

(tips: hvis du bare skal ha ett bilde i annonsen, sørg for å avbilde sammen med standsmessig bakgrunn, i dette tilfellet dashbordet til en eller annen tysk direktørbil, så er du sikker på at alle vet at dette er seriøst).

Minner meg om historien med han som sendte inn papier for utvidet kredittsjekk - han hadde ingen inntekt på papiret, så han sendte inn kopi av vognkortet til sin Porsche 911 Turbo, og mente det måtte holde i massevis!

Mulig denne er ekte, men forøvrig det støggeste eksemplet på en DD jeg husker å ha sett..

Breitling og Heuer til 300 kr stykket?

Disse virket særdeles tvilsomme. Umulig å se ut fra bildene, eller så har jeg glemt brillene et sted...vent, jeg har ingen briller. Må få sjekket synet, kanskje:

armbåndsur - FINN Torget

Stikkord - autofokus?

Altså umulig å bedømme ut fra bildene, men ut fra pris, kan man vel anta at det enten er tjuvegods, eller så er det juggel!

Disse virket særdeles tvilsomme. Umulig å se ut fra bildene, eller så har jeg glemt brillene et sted...vent, jeg har ingen briller. Må få sjekket synet, kanskje:

armbåndsur - FINN Torget

Stikkord - autofokus?

Altså umulig å bedømme ut fra bildene, men ut fra pris, kan man vel anta at det enten er tjuvegods, eller så er det juggel!

Rimelig simple greier dette her:(

Fake Panerai ...?

Så vidt jeg kan se (og jeg er ikke noen Panerai ekspert ...) men crown guard skal vel være børstet og ikke polert, samt at snodig farge på lume på dial kontra visere? Skal vel være heller nærmere fargen som er på viserne, også på dialen? Samt at L swiss L ser ut til og være litt vel "stort" skrevet? men kan være vinkler som er litt rare osv ...njaaa?

Panerai 111 - FINN Torget
Og garantibevis er jo strengt tatt ingen garanti ...
For alt jeg vet kan det være selger er her på sonen, og at det er helt kosher hele veien, så dette med forbehold. Men oppklaring taes imot med takk:D

Redigert:
Så vidt jeg kan se (og jeg er ikke noen Panerai ekspert ...) men crown guard skal vel være børstet og ikke polert, samt at snodig farge på lume på dial kontra visere? Skal vel være heller nærmere fargen som er på viserne, også på dialen? Samt at L swiss L ser ut til og være litt vel "stort" skrevet? men kan være vinkler som er litt rare osv ...njaaa?

For alt jeg vet kan det være selger er her på sonen, og at det er helt kosher hele veien, så dette med forbehold. Men oppklaring taes imot med takk:D

Ser litt fishy ut den der, men jeg er heller ingen ekspert. Jeg har mine tvil som slakteren sa til grisen før jul.

Ja, den der hadde jeg aldri turt å kjøpe, er småting som er galt hele veien.