Kopier/fakes på Finn.no

Var vel alt annet en klokken selv som imponerte i denne annonsen. Gikk litt tilfeldig inn på annonsen og fikk nesten litt sjokk når jeg så alt av papirer etc som var laget til klokken! Ville jo være grusomt om noe skulle være uheldig å kjøpe den.. Men litt merkelig å kalle den for Roles, når det på klokken og alt står Rolex.. er jo ingen tvil om at det er en kopi av en Rolex-klokke han/hun prøver å selge..
 
Grunnen til at Roles er brukt er vel at den ikke skal fanges opp som et svindlerforsøk hos Finn.no
Er enig i at det er kjipt at det florerer av disse fakene på markedet, men når alt kommer til stykket er det vel bedre at han forsøker å selge den som det den er, en fake, framfor å fronte den som en ekte Rolex. Synd er det at, som noen nevnte tidligere her, den antagelig kommer til å dukke opp på markedet igjen en annen gang i et forsøk på å selge den som en Rolex.
 
Hehe - Nå er annonsen endret til "Rolex" og siste punkt på beskrivelsen er helt fjernet. Prisen er også endret til ikke oppgitt.

Steget fra ynkelig salg av fake til svindelforsøk er fullbyrdet! Rapporteres!

Edit: ser at annonsen avventer kontroll. Kanskje noen kom meg i forkjøpet?
 
Jeg har meldt selger til finn. Blir dritsur når jeg ser sånne annonser!
 
Jeg sendte mail til selgeren av Roles(x)'en og jeg fikk raskt svar


Hei

Forbausende hva folk har tid til.. (at du skriver til meg).
Klokken er en fantastisk kopi, men send meg gjerne i retning av noen bedre hvis du vet om!?
Når noen ønsker å kjøpe klokken forteller jeg selvfølgelig at klokken er en kopi, men at den må ligge ute som ekte, for at Finn.no ikke skal fjerne annonsen.
Prisen er 3000,- en helt ok pris for dette uret med papirer.

Btw; ikke bruk mer tid på å være Finn.no polti nå, de tar som regel personene som driver med svindel og fanteri allikevel.
 
Ha ha ha, dummeste jeg har hørt :p utrolig kult at du faktisk mailen fyren :D
- prisen er ok for dette uret med papirer! - Hva er de papirene verdt liksom? :p:roll:

Han sier at han må legge det ut som "ekte" for at finn.no skal godkjenne annonsen, men dette er strengt forbudt er det ikke? Det er også forbudt å selge kopiert varemerke i Norge?

Jeg rapporterte det til finn.no jeg og, og annonsen ble raskt borte :)
 
Vel, min erfaring er at de som selger fake klokker på finn generelt sett skriver en meget dårlig annonse. Man aner at det er ugler i mosen.

Man ser det også på bilder dersom faken er lite forseggjort og i mange tilfeller er prisen så lav at det er for godt til å være sant :p
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=24068275

Så akk denne annonsen selv, mitt spørsmål er: er det lov til å selge falske klokker i norge?
Bør man rapportere til finn.no når man ser annonser som denne?:confused:
 
Så akk denne annonsen selv, mitt spørsmål er: er det lov til å selge falske klokker i norge?
Bør man rapportere til finn.no når man ser annonser som denne?:confused:

Jeg rapporterer alle annonser jeg kommer over med åpenbart falske klokker. Har fått slettet en del til nå :)
 
Hvor lovhjemmel er vet jeg ikke, men kan umulig tenkte meg at det er lov.
Men hva skal man gjøre? Anmelde selger til politiet? Da får man et brev i posten datert samme dag som man anmeldte forholdet hvor det står: Sak henlagt grunnet for lite ressurser :mrgreen:
 
Hvor lovhjemmel er vet jeg ikke, men kan umulig tenkte meg at det er lov.
Men hva skal mag gjøre? Anmelde selger til politiet? Da får man et brev i posten datert samme dag som man anmeldte forholdet hvor det står: Sak henlagt grunnet for lite ressurser :mrgreen:

Hehehe, ja politiet har jeg liten tillit til, men pleier å rapportere til finn.no hvis det er forfalskede papirer osv med klokken, da snakker vi jo svindel. Men en person som selger en fake breitling, og skriver at den er lik orginalen og forsåvidt ikke har overpriset den i stor grad heller, så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor han ikke har lov til å selge den.

Men selvsakt, når det er snakk om svindel er jo saken enkel. :cool:
 
Han skriver at det er en Breitling Chronometre Certifie i overskriften til annonsen. Og da er det vel svindel?

Den er anmellt til Finn av meg, og jeg tar det som en selvfølge at alle andre som bryr seg også melder slike annonser til Finn.
 
Han skriver at det er en Breitling Chronometre Certifie i overskriften til annonsen. Og da er det vel svindel?

Den er anmellt til Finn av meg, og jeg tar det som en selvfølge at alle andre som bryr seg også melder slike annonser til Finn.

godt poeng ;) rapportert ;)
 
lovlig å selge fake?

Det er forbudt å tilby, selge eller på annen måte distribuere falske merkevarer, selv om man opplyser om at varene ikke er ekte. Så det er nok forbudt, uansett.;)
 
Fake

Hvordan se at disse anonsene er lureri.Mener ikke den siste her med mange forskjellige klokker.

Det vet man ikke i det tilfellet her, men mye som kan tyde på det. Jeg blir skeptisk når det ikke legges ut bilder av det aktuelle objekt som skal selges. I tillegg til lav pris og annonsert under feil rubrikk.

Er jo ikke nødvendigvis uekte av disse tingene, men vil nok ikke gå for den sånn med det første. Da ville jeg nok måttet ha sett klokken først, gjerne hos en AD.;)