Krille boxer ut

Har selv planer om å kjøpe et identisk ur; er det frekt av meg å spørre hva du måtte betale for det? Ser urverket.no kjører med 26" og oppgir listepris på ca 32". Er i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe på nett:confused:

Glem Urverket.no med en gang, i alle fall i denne sammenheng. Hvis man ser bort fra at det har vært en del grums med kjøp derfra (søk i forumet), er prisen slett ikke god. Kjøper du derfra må du betale 26175 kr + 6500 kr i moms, da er du over veil pris hos norsk AD, som er 31500,-.

Jeg kjøpte uret mitt hos norsk AD i Osloområdet.

Takker Krille; enig med deg at urverket.no er risky;) Synes måten de oppgir prisene sine på er provoserende frekt, med mva eller uten :confused: og ja blir vel kjøp gjennom AD eventuelt en strøken brukt en - forresten så skriver du utrolig godt og kunnskapsrikt, gratulerer med nytt tilskudd i klokke familien din

Takk for det, og lykke til med Speedyjakten.

For øvrig takk til alle gratulanter!

Glem Urverket.no med en gang, i alle fall i denne sammenheng. Hvis man ser bort fra at det har vært en del grums med kjøp derfra (søk i forumet), er prisen slett ikke god. Kjøper du derfra må du betale 26175 kr + 6500 kr i moms, da er du over veil pris hos norsk AD, som er 31500,-.

Jeg kjøpte uret mitt hos norsk AD i Osloområdet.

Ja, her er ikke prisen god nok... Men til grums med Urverket.no, jeg har aldri lest en førstehåndsreferanse som har hatt dårlige erfaringer med Urverket (bortsett fra et par episoder med lang leveringstid og en som aldri fikk leveranse, men selvfølgelig pengene tilbake - det gjelder alle gråmarkedsdealere av og til). Derimot har jeg lest flere gode referanser.

Ser til stadighet at folk advarer mot de, og skriver at de har hørt om fjerning av serienumre osv, men har aldri leste noen som har opplevd det. Selv har jeg ikke kjøpt noe fra de, men har vært i kontakt med de ved et par anledninger og opplever de som meget ryddige og profesjonelle...

Til Svein; at de priser uten mva er jo nettopp fordi de selger og sender fra Sverige. Jeg ser ikke at noe er suspekt i denne sammenheng, de gjør det ganske klart at du plikter å betale mva ved innførsel til Norge.

Men til noe helt annet ?:) Finnes speedmasteren med automatic?

Javisst, det finnes et utall varianter Speedmaster - blant annet er vel alle Broad Arrow-variantene automatiske.

Denne er vel den som er nærmest måneklokka i utseende, med automatisk verk, 311.30.44.01.002:
omega-speedmaster-311.30.44.50.01.002_MED.jpg

edit: slått av Marius, der gitt......:)

Ser disse er en del dyrere enn de med opptrekk så spm er om det e verdt å legge de ekstra kr for å få med automatic. Etter som du (Krille) sikkert har brukt din nyervervelse de siste dagene så lurer jeg på hvordan din opplevelse av et manuelt ur er. Er det litt ekstra pes med å huske å trekke opp uret etter så så lang tid eller er det noe som du gjør helt uten å tenke over det? Jeg tror jeg kansje personlig ville satt pris på en power reserve indikator på et manuelt ur:)

Ser disse er en del dyrere enn de med opptrekk så spm er om det e verdt å legge de ekstra kr for å få med automatic. Etter som du (Krille) sikkert har brukt din nyervervelse de siste dagene så lurer jeg på hvordan din opplevelse av et manuelt ur er. Er det litt ekstra pes med å huske å trekke opp uret etter så så lang tid eller er det noe som du gjør helt uten å tenke over det? Jeg tror jeg kansje personlig ville satt pris på en power reserve indikator på et manuelt ur:)

Med automatic er klokken 44.25mm mot 42mm i manuelt så kommer jo litt ann på hva slags størrelse du vil ha på klokken. Er også dato på automatic versjonen.

Det står jo at norsk moms på 25% er inkludert?
http://www.urverket.no/omega-speedmaster-chronograph-black-dial-bracelet-p-338.html
Dette står under FAQ'en
Deres priser inkluderer 25% norsk moms, hvordan fungerer det?
Norsk moms på 25% inngår i alle priser. Ingen andre avgifter enn de som står i varelisten når du gjennomfører kjøpet ditt kommer i tillegg. Totalsummen du får i din handlevogn er det du skal betale, ingen ekstra avgifter kommer i tillegg. Scandinavian Luxury AB (Urverket.no) tar alle eventuelle fortollingsgebyrer.
Så da er kanskje prisen grei nok?

Er det litt ekstra pes med å huske å trekke opp uret etter så så lang tid eller er det noe som du gjør helt uten å tenke over det? Jeg tror jeg kansje personlig ville satt pris på en power reserve indikator på et manuelt ur:)
Jeg har jo egentlig hatt automatikk som en forutsetning for nye ur, men på denne klokka synes jeg opptrekk er veldig, veldig ålreit. Det blir nesten som et lite rituale å trekke den hver morgen, pluss at jeg ofte blir sittende og trekke klokka ellers på dagen også....:) Så det er ikke noe problem, og var ikke noen dealbreaker for meg.
Det står jo at norsk moms på 25% er inkludert?
http://www.urverket.no/omega-speedmaster-chronograph-black-dial-bracelet-p-338.html
Dette står under FAQ'en

Så da er kanskje prisen grei nok?
Ja, har du sett! Det må være noe de har begynt med nylig - da er jo prisen slett ikke verst! Ikke noen grunn til å utsette det da, vel?