Kryptovalutatråden

Problemet med den siden er at de har mye høyere kurser enn feks Coinbase eller Bitfinex. I ettermiddag var ETH rundt 1040 på Coinmarketcap men bare 980 på Coinbase.

Coinbase og Bitfinex er to kryptobørser, Coinmarketcap har gjennomsnittsprisen fra alle.
 
Coinbase og Bitfinex er to kryptobørser, Coinmarketcap har gjennomsnittsprisen fra alle.

Sliter med å forstå at prisen de viser representerer gjennomsnittet når den ligger så mye høyere enn Binance. Mulig det er noen syke markeder i Asia som trekker opp. IDK
 
TRX virker ganske lovende synes jeg. Grunnleggeren har bånd til Jack Ma fra Alibaba og startet Peiwo som er en kinesisk variant av snapchat. Plukket opp 100k trx på 30 satoshi. grei avkastning på en måned :p
 
Hva skjer når ICO perioden er over?
Det er, veldig enkelt, da de setter planen ut i live. Dvs at de feks registrerer tokenet sitt på en kryptobørs (og den slik sett blir tilgjengelig for allmennheten). Det er også da man gjerne ser "pump and dump", altså at organiserte miljøer manipulerer prisen høyt for så å selge på topp (og evt kjøpe igjen på bunn). Det er jo ikke noe som er lov i de regulerte markedene, men her er det fortsatt vill vest. Det er jo også etter at ICOen er ferdig, og de begynner å levere (produkter, tjenester eller lovnader om slike), at man ser den til tider helt vanvittige prisstigningen.
For Envion sin del skal de på HitBTC relativt snart, men det er et token som i utgangspunktet er med middels til langt perspektiv siden de gir ukentlig "utbytte" av miningoperasjonen sin.
For Titanium har de milepæler hele veien som som de jobber mot. De blir også listet på en eller flere børser når tiden er inne.
HUSK: ICO er høyrisiko, nesten uansett!
 
Sliter med å forstå at prisen de viser representerer gjennomsnittet når den ligger så mye høyere enn Binance. Mulig det er noen syke markeder i Asia som trekker opp. IDK
Prisene på spesielt Sør-Koreanske børser ligger langt høyere enn de vestlige. Det gjør at coinmarketcap gir høyere priser enn vi ser på de børsene vi tradisjonelt benytter.
 
Sliter med å forstå at prisen de viser representerer gjennomsnittet når den ligger så mye høyere enn Binance. Mulig det er noen syke markeder i Asia som trekker opp. IDK
Ja, du har et poeng, har ikke sett så nøye på prisoversikten tidligere, har brukt den mer for å finne ut hvilke børser valutaen handles på. Det at (mange av) kryptovalutaene ikke kan kjøpes med USD direkte gjør jo også oversikten litt ekstra "levende", i og med at man må regne seg via BTC, ETH, LTC, e.l. Litt usikker på om Coinmarketcap da bruker sin egen snittpris for BTC over alt, eller om vekslingskurs på den enkelte børs brukes der det er mulig.

Tok en sjekk av TRX nå, og lot prisvisning være i BTC. Hovedprisen vises som 0,00001447 BTC/TRX. Summerte opp data fra tabellen over handel, vektet for volum, og kommer da fram til 0,000014463 BTC/TRX. Med andre ord et avvik på i underkant av 0,05 %.
 
Har solgt alt jeg hadde av Ripple det siste døgnet :) Det føltes godt å flytte pengene inn i en desentralisert token.

Forresten, flere som har merket hvor lang tid bitcoin transactions tar? Jeg gjorde en overføring for 10 timer siden, og den er fortsatt ikke bekreftet. - Det er på tide med en ny høvding! (Ingen av myntene på topp #5 Market Cap holder mål imo).
 
rip.png
 
Screen-Shot-2018-01-04-at-18.52.41.png

- Ripple Gateways Can Freeze Users’ Funds at Any Time

For å unngå enda et innlegg med intet annet enn Ripple-hat legger jeg også med en link til TradingView og påfølgende forklaring på hvordan man bruker MACD indikator. (Et kult lite verktøy for amatører som meg selv.)
TradingView
Trading with MACD
Vis vedlegg 73680
(Du finner frem MACD indikator ved å scrolle/søke i "Indicators" øverst i verktøylinjen.)

Takk for nyttige linker! Hva slags erfaring har du med å bruke MACD til krypto trading?
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Takk for nyttige linker! Hva slags erfaring har du med å bruke MACD til krypto trading?
Jeg bruker dollar cost averaging for å kjøpe bitcoin, og da er MACD indikator alltid noe jeg ser på først. Bruker det også for å vurdere altcoins mot bitcoin. Greit verktøy for å se etter tegn på om det jeg kjøper er overkjøpt/bearish, eller om det er bullish. Har ingen erfaring med det når det kommer til daytrading. Det tviler jeg sterkt på at jeg er god nok til å drive med.
 
Kan tipse om å ha øyene åpne for Wanchain når det kommer til exchanges i slutten av januar. Spennende prosjekt. Ellers har jeg god tro på at UTrust (PayPal løsning for kryptovaluta) snart går opp til $2 på grunn av større oppmerksomhet. (UTrust har platform release i Q4 2018.)
Skjermbilde 2018-01-10 kl. 18.27.58.png


Ethos har også eksplodert siden nyttår. Ser virkelig frem til å ta det i bruk så fort som mulig. Ble litt sen i å investere, men i likhet med UTrust så er dette et produkt jeg faktisk kommer til å bruke uansett.

Ser dere nevner TRX her. Jeg håper selv at målet Tron jobber mot blir oppnådd, men ja, dette er veldig langt frem i tid, slik jeg har forstått det. For tiden er det "all talk no walk". Prisøkning er stort sett pga store forventinger og "samarbeidsavtaler" - (hva enn det betyr). Verdien kommer ikke før Tron har noe av reel (praktisk) verdi å tilby. Nå har jeg selv investert i prosjekter som fortsatt ikke har produkter ute, men ingen av de kommer senere enn 2018. Men hvem vet... kanskje jeg går glipp av noe stort.