Bruker du hulltang for å lage hull til stingene?
Anbefaler å prøve syl i stedet. Syl lager mye mindre hull som lukker seg rundt stingene og som dermed gir sterkere søm - og jevnere sting.
Her er mitt første spede forsøk på å lage en vintage klokkerem. Laget den fra bunnen av og fant ut at skrafekniven jeg kjøpte fra skinnlaaven var skrot! Ut på jakt etter skrefer igjen. Ser trådstarter har samme/Liknende skrafer som meg, hvordan fungerer det for deg? Ellers vil jeg si at å handle fra skinnlaaven er rimelig dyrt, bare frakt for en liten pakke for meg kom på 180kr! Bukta fra nå da
Haha, dette begynner å se så bra ut at du snart kan starte utsalg
Har sagt det før og sier det igjen. Virkelig imponert
der var ny rem laget. Faktisk på bestilling fra en kollega som hadde en ødelagt rem og nesten var på vei til å kaste klokken pga. det. Rart hvor vanskelig "ikke-klokke-interesserte" tror alt ved en klokke er Har vært på Biltema og funnet verktøy som gjør Scarfejobben og ser nå fram til å bli flink på dette med tid å stunder.
Wow! Veldig stilig lær, hvor kom det fra om jeg får spørre? Stilig med distressed leather.
Og hva ble erstatningen for skarfekniven du fant på Biltema da?
kjøpte et billig knivsett på biltema(99,-) som kom i en blå eske og med masse utskiftbare knivblad. var 4 stk. perfekte scarfeblade i det. Læret er fra fretex. Bor i Bodø og fretexen her har masse bra lærbelter som koster 29-39 spenn. har vært der flere ganger og hamstret. Dama i butikken spurte nå sist hva jeg holdt på med Bruker du kun lær køpt som "bare lær"? Tror ikke jeg får tak i det i butikk her oppe. Takk for tråden btw, mye god inspirasjon!
Sliter med det selv, for stort sett det meste diverse buntmakere har er alt for tykt. Men som har vært nevnt av Orlando her tidligere, så er det mye gamle belter osv på fretex som egner seg. Ikke prøvd den løsningen selv, men burde funke det. Men finner du et sted med utsalg av riktig type skinn, så si for all del fra så gjør jeg det sammePokkern, læret jeg fikk var tjukt. Sendte det tilbake.
Hvor får jeg tak i tynt lær? Noen i Oslo?