Jeg så det var liv i denne tråden igjen så da hev jeg meg rundt å laget en semsked rem nå i kveld. Ble ikke så verst
Denne likte jeg. Klarer du å lage en grå slik som Hodinkee sin, så slenger jeg inn en bestilling. Hehe
Takker, ja etter mye prøving å ikke minst feiling, begynner det å sitte. Bruker biter av lær som jeg filer i kontur for å lage "paddingen" før jeg legger på et tynnere lær på innsiden. Tar litt tid men blir veldig tøft. Tråden er handlet på ebay og så voksbehandlet av meg etterpå. Finnes mye vokset tråd der uten men jeg syns ofte de er for stive og for lite vokset. Kommer snart noen nye reimer av ammotaske og mer uvanlige lærtyper. Er morro men sliter med lite søvn siden man gjerne blir sittende våken utover natte for å bli ferdig
Jepp, gamle(ev. nye) belter er helt klart det jeg liker best å jobbe med. passe tjukt og et belte gir 2-3 reimer. Vurderer å kjøpe meg en gammel "ludvik" sekk og lage noen canvas reimer. Noen som har prøvd å lage canvas remer?
Sverd-syl:
Selv syr jeg penere med rund syl, men alfa og omega er å være nøye med hullmarkøren: