Linde Werdelin

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Skulle likt å sett noe fra dette merket på sonen!

Screen%20shot%202011-11-05%20at%2012.22.41%20PM.png

Vil tro at det er klokker som er vanskelig å selge brukt videre for prima valuta, så er jo et litt risky kjøp. Er vel litt Hublot & AP ROO vibber, uten at det ligner for mye.

LW_Oktopus_Moonphase_watch1.jpg

Spinnvill månefase på denne!

http://www.hodinkee.com/blog/2011/1...the-linde-werdelin-spidospeed-chronograp.html
http://www.lindewerdelin.com/Homepage

Hmmm. Smaken er som baken.

Hadde plukket opp denne lenge før den første der:

eb0e77f9.png

Og den andre likte jeg enda mindre.
Men som sagt. What ever your heart desires.;)

Frisk prising da.

Joa, frisk prisning. Men, still. Synes en del av de er ganske stilige jeg. Nærmeste AD for disse ser ut til og være Kjøben. Er faktisk litt hypp på og prøve en på hånden. Og harry-tassen i meg likte tattoo klokken! haha.

- mannesomikkekunnele

LW hadde ihvertfall tidligere en måte å få prøvd klokkene ved at de sendte dem hjem til låns. Ville bare koste litt i porto ettersom jeg forstod.

Har sett litt på LW tidligere, og kom frem til at jeg ville bli lei av det litt sære utseende.
Når muligheten for hyppige rembytter er effektivt eliminert ble det raskt en no-go.:?

Jeg var skeptisk i begynnelsen da jeg første gang leste om LW for noen år siden. Men det er et merke og design som virkelig har vokst på meg, og jeg har tatt meg i å spekulere i å faktisk teste en.. Og så er det jo kult og unikt med de add-on computerne da!

IWC og LW bør vel ikke engang nevnes i samme setning.:roll:
IWC er et gammelt og ærverdig merke med rik historie. LW er vel nærmest for et mote-merke å regne.

I så måte er det vel mer naturlig å sammenligne LW med Hublot.;)

LW>Hublot ;)

Har sansen for LW og synes LW ilikhet med Ikepod er et eksempel på en spennende nykommer til den erkekonservative klokkeindustrien hvor de fleste nye modeller er remakes av ur som kom på markeder for flere tiår siden og hvor forestillingen av innovasjon består av å introdusere en bit carbon eller silikon i uverket. Da er det kanskje lik greit å fokusere på nytenkende ytre design slik LW og Ikepod gjør.

Financial Times hadde i 2010 et klokkebilag med bl.a intervju av LW grunnlegger :
For Jorn Werdelin, after 10 years at Morgan Stanley and Lehman Brothers and insurance companies, it was time for a change. “Banking was extremely intense,” says Mr Werdelin, “but the risks I was taking were not with my own money. I wanted to have my own business.” Inspiration came from a ski trip in Canada. “I noticed that everyone, including me, was wearing a Suunto watch. This gave me the idea of making a watch that you can wear at home and on the slopes.”Mr Werdelin, whose fam- ily owns watch shops in Denmark, hooked up with Morten Linde a designer and his childhood friend , who had designed a watch for Georg Jensen and in 2006 Linde Werdelin was born. “It was very much a matter of ‘let’s see how it goes’, as I didn’t even know if it was feasible to create a mechanical watch with a detachable computer on top.”

LW 3 timer

Og da var min Linde Werdelin 3 timer bestilt.

Synes de ser skikkelig spennende ut.

Jeg gleder meg i hvertfall.

Liker litt spesielle ting som få andre har.

Får legge ut på dagens klokke når den er ankommet.

Gratulerer. Den er jo veldig kul :)

Jeg synes LW har noen tøffe modeller, og min favoritt er denne :D

tumblr_m6jeqcymta1r3pv4qo1_1280.jpg

tumblr_m6mvxgF9191r3pv4qo1_1280.jpg

Kult Simen! Et merke jeg savner at noen eier i Norge! Hvorfor falt valget på akkuratt den modellen?

Om jeg ikke tar feil bruker Linde Werdelin urverk fra en relativt liten sveitsisk produsent som heter Concepto?

Størrelsen på Spidospeeden som jeg la ut noen bilder av er 44mm i diameter, og 15mm tykk :)

Redigert:
Om jeg ikke tar feil bruker Linde Werdelin urverk fra en relativt liten sveitsisk produsent som heter Concepto?

Størrelsen på Spidospeeden som jeg la ut noen bilder av er 44mm i diameter, og 15mm tykk :)

Er litt stilig uttrykk på dem, men personlig synes jeg den hadde vært mer interessant om de hadde høvlet den ned en del millimeter i høyden.