Liten advarsel til sonens medlemmer

Dette var gode nyheter.:D
Godt å se at det går veien noen ganger. All kudos til Politiet her.

Ja, nettopp derfor det er så viktig å formidle når politiet gjør en god jobb også:)

Crime does`nt pay:)

Ja, forutsatt at han ikke får en eller annen blodfattig betinget dom.
Barnehagewannabesosionomdommer type; du dømmes herved til å si unnskyld, og si at du angrer.:evil:

Godt å høre om dette prippa! :) !

Fikk selv vite for et par dager siden at en veninne av min samboer ble slått ned å sparket i hodet i et skogholt på vei hjem fra jobb. Dette skjedde i utkanten av Oslo, mer på østsiden av byen. Hun spilte død, og gjerningsmannen stakk av... En kan jo bare tenke seg hva denne mannen skulle til å gjøre..Hun slapp unna med noen lette hodeskader. :-o :( Heldigvis!

Men, godt å høre at de har funnet jævelen!

Dette var gode nyheter. Blir spennende å høre utviklingen i denne saken...

Edit: Ser at innlegget mitt kan misforstås! Mente selvsagt ikke at det var gode nyheter å høre om venninnen din Leon... Det er jo dypt tragisk at kvinner som går alene i mørket ikke kan føle seg trygge i egen by. Min kommentar var ment til nyheten fra Prippa om at en mulig gjerningsmann var identifisert!
Beklager eventuelle uklarheter!

Herregud, dette har tatt helt av og gått altfor langt. Det skal ikke være sånn !!!! Nå må politiet ta ansvar, forhåpentligvis har de allerede gjort det, men slikt må forebygges. Det eneste som funker er MER POLITI I GATENE....og da kan man ikke ha en haug med ferdigutdannene politifolk i andre mer eller mindre kjipe jobber fordi det ikke er budsjetter for ansettelse:eek:

Håper de burer idiotene inne og uansett sender de dit peppern gror----

God bedring Prippa.

Hvorfor skal politiet ta mer ansvar?
Det må de folkevalgte politikerne gjøre. Politiet har sprengt kapasitet fra før.

Hvorfor er det nesten ingen som forstår nettopp det? Her kunne jeg holdt en avhandling, men skal holde meg i ørene MVH GREG

Flotte nyheter, Prippa.
GOD NYHET, SYNES JEG OGSÅ
+1 :)

Jeg har ikke blitt truet eller snakket til på noe vis, og sånn sett ha rjeg vel hatt flaks.

Det som er værre er at en jente ble slått ned og ranet av en større utenlandsk person utenfor samme dør som meg for to netter siden. Det gjør det ikke fristende å stikke ut på byen å dra hjem til dama med det første.

Noen her som har kunnskap om det er ok eller ikke å bestille tåregass fra type ebay?
Tror det er en av de mest effektive tingene å bruke om man skal bli rammet av noe slikt som dette.

Noen her som har kunnskap om det er ok eller ikke å bestille tåregass fra type ebay?
Tror det er en av de mest effektive tingene å bruke om man skal bli rammet av noe slikt som dette.

Det er vell egentlig ikke lov å ta inn tåregass/pepperspray, er også vannskelig å finne noen som sender til Norge på ebay. Men leter du godt nok, vet jeg at du finner noen som sender til Norge.
Man kan vell også kjøpe en form for forsvars spray her i Norge, men den gjør ikke spesielt vondt, og den varer ikke lenger enn at du kanskje rekker å løpe 10 meter.
Jeg tror også at dette er det mest effektive å bruke hvis du blir utsatt for noe sånt(de fra ebay), da de har en ganske grei rekkevidde og gjør forbanna vondt hvis du blir treft i ansiktet.

Tåregass behandles som våpen i lovverket. Men du tenker kanskje på pepperspray?
Pepperspray er heller ikke lovlig, tror ikke jeg ville blitt tatt med pepperspray på byen..

Tåregass behandles som våpen i lovverket. Men du tenker kanskje på pepperspray?
Pepperspray er heller ikke lovlig, tror ikke jeg ville blitt tatt med pepperspray på byen..

Personlig ville ikke jeg hatt noe problem å gå rundt med pepperspray hvis det kunne avverget en farlig situasjon. Men nå er jeg en stille og rolig person når jeg er ute på byen, så sjansen for å bli tatt med pepperspray sånn tillfeldig er ytterst liten.

Som de andre sier, pepperspray og tåregass er ulovlig i Norge. Nå skal de sies at man kommer veldig langt ved å stikke en finger evt andre ting inn i øyet på angriper.
§ 18. Nødverge
En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når den
a) blir foretatt for å avverge et ulovlig angrep,
b) ikke går lenger enn nødvendig, og
c) ikke går åpenbart ut over hva som er forsvarlig under hensyn til hvor farlig angrepet er, hva slags interesse som angrepet krenker, og angriperens skyld.

Kanskje litt vanskelig hvis det er to eller flere folk som angriper, men en mot en er dette gull verdt.

Og ja, jeg er dønn seriøs.

J
Det som er værre er at en jente ble slått ned og ranet av en større utenlandsk person utenfor samme dør som meg for to netter siden. Det gjør det ikke fristende å stikke ut på byen å dra hjem til dama med det første.

Helt utrolig leit :(

Gutta... Tro meg... Pepper er tingen...

Hilsen Dr. Pepper :)

Edit: Det finnes et fåtall mennesker som genetisk er immune mot pepperspray, fungerer like bra som vannpistol på disse. Da bør du kunne løpe

Hei. Natt til Fredag ble jeg overfalt og banket opp utenfor leiligheten til min kjæreste på frogner.
Det var 5 menn som gikk løs på meg, uten noen form for samtale på forhånd, verken med meg eller seg i mellom. De hadde utenlandsk utseende, men ikke pakistanere eller afrikanere.
jeg hadde et kamera til ca. 30.000 rundt skuldrene, dette klarte jeg å holde i mitt eie, det virket som det de ville ha mest var iphonen. På et tidspunkt ble jeg dratt ned i bakken, og det siste jeg husker er at en fyr tar løpefart og sparker meg i tinningen mens jeg ligger nede. Heldigvis stoppet en taxi og fikk ringt politiet.

Jeg lyktes i å gjøre grei motstand med slag, dytt og klarte å holde en av dem igjen slik at han måtte rive seg ut av jakken for å komme løs. Politiet var raskt på stedet.

De tok ikke lommebok, ur eller det nevnte kamera. Jeg har hatt flaks, kombinert med å ikke være det enkleste byttet å velge seg.

Har lest i avisene at dette har blitt hyppigere, og ønsker å advare alle her inne. Jeg er 190 høy, og trodde vel aldri man ville velge en som meg, selvom man var en liten gjeng.

Tror faktorene som gjorde at jeg ble overfalt var ; 1 kamera rundt skulderen 2 pratet i iphone/hadde iphone synlig.

Selv er jeg ikke engstelig for å gå ute alene etc etter dette, men ønsker å gjøre dere oppmerksomme på hendelsen, slik at man kan ta enkelte forhåndsregler.

Ha en god helg.

Hei! Jeg føler virkelig med deg. Dette har jeg opplevd selv også. En gang gikk jeg hjemover en sen kveld lettere bedugget mot Galgeberg. På Tøyen ble jeg overfalt av 4 unge gutter, antakelig av pakistansk opprinnelse, uten at jeg vil sterotypisere her selvfølgelig - jeg kommer tilbake til det! De tok ingenting, og flere ganger under overfallet prøvde jeg å gi dem lommeboken eller mobilen bare for å få dem vekk. Men de var ikke interessert. Forslått og blødende ble jeg forlatt i et portrom (de slepte meg inn der). Jeg ringte sporenstreks politiet. Politiet var raskt på labben, og ca 20 min senere ringte det på hos meg. Der stod jammen meg politiet !! utenfor mitt eget hjem, MED de skyldige.. De ba meg identifisere dem, men de mente det var liten vits i å anmelde. Dessuten visste de nå hvor jeg bodde, synderne altså. Nei, jeg kødder ikke, og jeg fikk på følelsen av at politiet var lite keen på papirarbeide en lørdag natt. Jeg valgte dessverre å drite i det, pga redsel for sanksjoner, og også fordi jeg måtte bli kjørt til legevakta for bevissikring etc.

Men -- her kommer en verre historie. For to år siden ble min beste kompis (en vakker lørdag sommernatt) overfalt på St. Hanshaugen av tre etnisk norske nordmenn som i følge vitner var kledd som eiendomsmeglere. Min venn husker ingenting, men to jenter på den andre siden av gaten som bevitnet hendelsen. De skambanket han så hardt at han nesten havnet i koma, tilsynelatende helt uprovosert. Da han våknet på legevakten var hans Omega Constellation i helgull borte fra armen. Han hadde også gullenke på klokken, og jeg tror Omegaen var taksert til rundt 20-25k. Klokken hadde også stor affeksjonsverdi for min venn da det var arvegods. Dessverre hadde han ikke papirer eller serienr. Antakelig ville disse gutta ha den klokken. Han hadde t-skjorte, og klokken var lett synlig.

Saken er fortsatt uoppklart.

Moral og konklusjon! Vær forsiktig, og spesielt når du går alene på vei fra fest eller byen da man gjerne er bedugget. Håper psyken din er ok! Det var ikke min en god stund etterpå. Hold sammen med venner. Ikke la dette knekke deg!!

Hei. Natt til Fredag ble jeg overfalt og banket opp utenfor leiligheten til min kjæreste på frogner.
Det var 5 menn som gikk løs på meg, uten noen form for samtale på forhånd, verken med meg eller seg i mellom. De hadde utenlandsk utseende, men ikke pakistanere eller afrikanere.
jeg hadde et kamera til ca. 30.000 rundt skuldrene, dette klarte jeg å holde i mitt eie, det virket som det de ville ha mest var iphonen. På et tidspunkt ble jeg dratt ned i bakken, og det siste jeg husker er at en fyr tar løpefart og sparker meg i tinningen mens jeg ligger nede. Heldigvis stoppet en taxi og fikk ringt politiet.

Jeg lyktes i å gjøre grei motstand med slag, dytt og klarte å holde en av dem igjen slik at han måtte rive seg ut av jakken for å komme løs. Politiet var raskt på stedet.

De tok ikke lommebok, ur eller det nevnte kamera. Jeg har hatt flaks, kombinert med å ikke være det enkleste byttet å velge seg.

Har lest i avisene at dette har blitt hyppigere, og ønsker å advare alle her inne. Jeg er 190 høy, og trodde vel aldri man ville velge en som meg, selvom man var en liten gjeng.

Tror faktorene som gjorde at jeg ble overfalt var ; 1 kamera rundt skulderen 2 pratet i iphone/hadde iphone synlig.

Selv er jeg ikke engstelig for å gå ute alene etc etter dette, men ønsker å gjøre dere oppmerksomme på hendelsen, slik at man kan ta enkelte forhåndsregler.

Ha en god helg.

Hei! Jeg føler virkelig med deg. Noe lignende har jeg opplevd selv også. En gang gikk jeg hjemover en sen kveld lettere bedugget mot Galgeberg. På Tøyen ble jeg overfalt av 4 unge gutter, antakelig av pakistansk opprinnelse, uten at jeg vil sterotypisere her selvfølgelig - jeg kommer tilbake til det! De tok ingenting, og flere ganger ville prøvde jeg å gi dem lommeboken bare for å få dem vekk. Men de var ikke interessert. Forslått og blødende ble jeg forlatt i et portrom (de slepte meg inn der). Jeg ringte sporenstreks politiet. Politiet var raskt på labben, og ca 20 min senere ringte det på hos meg. Der stod jammen meg politiet !! utenfor mitt eget hjem, MED de skyldige.. De ba meg identifisere dem, men de mente det var liten vits i å anmelde. Dessuten visste de nå hvor jeg bodde. Nei, jeg kødder ikke, og jeg fikk på følelsen av at politiet var lite keen på papirarbeide en lørdag natt. Jeg valgte dessverre å drite i det, pga redsel for sanksjoner, og også fordi jeg måtte bli kjørt til legevakta for bevissikring etc.

Men -- her kommer en verre historie. For to år siden ble min beste kompis ( en vakker sommernatt) overfalt på St. Hanshaugen av tre etnisk norske nordmenn som i følge vitner var kledd som eiendomsmeglere. Min venn husker ingenting, og det var to jenter på den andre siden av gaten bevitnet hendelsen. De skambanket han så hardt at han nesten havnet i koma, tilsynelatende helt uprovosert. Det hele skjedde veldig raskt. Da han våknet på sykehuset var hans Omega Constellation i helgull borte fra armen. Han hadde også gullenke på klokken, og jeg tror den var taksert til rundt 30k. Klokken hadde også stor affeksjonsverdi for min venn da det var arvegods. Dessverre hadde han ikke papirer eller serienr. Antakelig ville disse gutta ha den klokken. Han hadde t-skjorte, og klokken var lett synlig.

Moral og konklusjon! Vær forsiktig, og spesielt når du går alene på vei fra fest eller byen da man gjerne er bedugget. Håper psyken din er ok! Det var ikke min en god stund etterpå. Hold sammen med venner, og ikke la dette knekke deg!!