Lurt på finn.no

Fikk akkurat en sms om at han kom til og overføre noe mere, etter og ha nevnt at jeg vil gå videre med saken.
 
Om det er Mr. Stonegate himself bør jeg av prinsipp være forsiktig med å fastslå. Men, det er i alle fall en Ronny Olsen fra Rognan med interesse for klokker. Samboeren hans het Rachel, hvis Høgis kan bekrefte at dette var damen han snakket med så er det blink.

;)
 
Fikk akkurat en sms om at han kom til og overføre noe mere, etter og ha nevnt at jeg vil gå videre med saken.

Det er bra. Tror trusler om politi funket bra i den andre saken også, hvis jeg ikke husker helt feil.

Virker jo ikke helt som en stødig kar, han flipper jo fullstendig hvis man kontakter samboer o.l. "Trusler" du liksom.
Lurer også på hvordan godeste ronnanol oppfører seg ellers i livet ja, det blir ikke akkurat pluss i boken av sånne saker som dette her.
 
Det er bra. Tror trusler om politi funket bra i den andre saken også, hvis jeg ikke husker helt feil.

Virker jo ikke helt som en stødig kar, han flipper jo fullstendig hvis man kontakter samboer o.l. "Trusler" du liksom.
Lurer også på hvordan godeste ronnanol oppfører seg ellers i livet ja, det blir ikke akkurat pluss i boken av sånne saker som dette her.

Om du googler litt ser du fort at han er kontaktperson i både barnehage og barneskole. Brev til arbeidsgiver og venner er nok på sin plass.
 
Om du googler litt ser du fort at han er kontaktperson i både barnehage og barneskole. Brev til arbeidsgiver og venner er nok på sin plass.

Nå syns jeg det tar av...

Hva har arbeids giveren og vennene hans med det .???

Han har så vidt jeg kan lese betalt en del penger tilbake. og ut fra hva jeg kan lese har han tatt kontakt i dag med løfter om mere penger.. det står ut fra hva jeg kan lese 5000kr igjen og betale.

Jeg prøver over hode IKKE og forsvare han i det helt tatt..

Men jeg tror man skal trå litt forsiktig han har faktisk kone og barn. Vi snakker faktisk om et mindre beløp ikke en halv million her.

Blande inn arbeids giver, venner og slikt hører ikke hjemme...

Hadde han gitt totalt faen og ikke gjort noe i rettning om og gjøre opp for seg hadde saken vært ander ledes.

Jeg presiserer at jeg ikke forsvarer svindel forsøk. har selv blitt ut satt for slik før i annen sammen heng og tapt langt støre beløp en dette det er klare jeg var sint og forbanna.
 
Nå syns jeg det tar av...

Hva har arbeids giveren og vennene hans med det .???

Han har så vidt jeg kan lese betalt en del penger tilbake. og ut fra hva jeg kan lese har han tatt kontakt i dag med løfter om mere penger.. det står ut fra hva jeg kan lese 5000kr igjen og betale.

Jeg prøver over hode IKKE og forsvare han i det helt tatt..

Men jeg tror man skal trå litt forsiktig han har faktisk kone og barn. Vi snakker faktisk om et mindre beløp ikke en halv million her.

Blande inn arbeids giver, venner og slikt hører ikke hjemme...

Hadde han gitt totalt faen og ikke gjort noe i rettning om og gjøre opp for seg hadde saken vært ander ledes.

Jeg presiserer at jeg ikke forsvarer svindel forsøk.

Det er jo ikke snakk om ett enkelt tilfelle. Så ett mindre beløp er vell litt å ta i!
 
Ettersom dette er en person som gjentatte ganger har svindlet rundt seg kan man jo lure på hvordan man kan forhindre at fler blir lurt.

Selvom litt av beløpet er tilbakebetalt er det fremdeles svindel, om hele beløpet blir tilbakebetalt har det også vært en svindel.

Tror også gjerne at forsikringsselskaet hans kunne gjort klokt i å se hva de har betalt ut til han de siste årene.
 
Ettersom dette er en person som gjentatte ganger har svindlet rundt seg kan man jo lure på hvordan man kan forhindre at fler blir lurt.

Selvom litt av beløpet er tilbakebetalt er det fremdeles svindel, om hele beløpet blir tilbakebetalt har det også vært en svindel.

Tror også gjerne at forsikringsselskaet hans kunne gjort klokt i å se hva de har betalt ut til han de siste årene.

Det blir umulig og svare på om han har bedrevet forsikrings svindel..

Og han er sikkert en ordentlig dust som har levd på andres penger.

Jeg mener fortsatt at når det er barn i bildet så bør man være ekstra forsiktig .

Det er klart han selv skulle ha tenkt på det med familie situasjon før han oppførte seg som en tulling
 
Vi vet jo om to saker allerede. Skulle ikke forundre meg om han har solgt fler, og satser på at ikke alle klager. I den forrige saken sier jo Ronny selv at han hadde vært innvolvert i andre "saker" som han hevdet at han hadde ryddet opp i. Blir fort butikk av sånt. Om det var opp til meg hadde han stått i gapestokken for lengst.., med rompa bar.

Er enig med Mathfjeld, og jeg syns svindleren bør outes til flest mulig. Høna flyr i en liten bygd som Rognan, og dagliglivet blir fort surt.:D:D
 
Hvor mange penger snakker vi ca... ?????

Har noen her en rask beregning..

+ minus

Pr nå gjenstår 5000 av totalt 17000 iflg kjøper. Om noen hadde narret meg på denne måten hadde blitt pissed uansett sum. Det er et par ting man bare ikke kødder med, og for folk her på TS er nok en av dem klokker.
 
Er enig med Mathfjeld, og jeg syns svindleren bør outes til flest mulig. Høna flyr i en liten bygd som Rognan, og dagliglivet blir fort surt.:D:D

Nå har han kone og barn også. Tror dere skal roe ned litt, det får konsekvenser for en hel familie.
 
Nå har han kone og barn også. Tror dere skal roe ned litt, det får konsekvenser for en hel familie.

Forsåvidt riktig.. Noe Røveren Ronny fra Rognan burde tenkt over. For meg er det sånn at hvis jeg driter meg ut så får det konsekvenser, også lærer jeg av mine feil. Skjønner ikke helt hvorfor livet skulle behandle RRR noe annerledes.

Vel, kan jo presisere at dette kun er mine syspunkter (aldri selg meg en stein;)), og at det selvfølgelig er opptil den svindlede å avgjøre hva han skal gjøre.
 
Vi får marsjere han nedover karl johan med et skilt rundt halsen.

Og barbere han på hode....

:):):):):):)

Det var selvsagt ironisk....

For min det er det fritt frem.. Jeg må ærlig innrøme at jeg syns saken har tatt en annen dimensjon.

Jeg fikk intrykk av at han ville rydde opp...

Det er ingen tvil om at han er en løgner og bedrager...

Så hvis noen har glede av og sende brev til arbeidsgiver, venner av han, forsikrings selskap, barnehager og barneskoler. må vedkommende gjøre det han vil. Syns da at vedkommende som sender brevene signerer dem med sitt navn.

Sånn at folk vet hvem som har forutsaket at barna dems må tas ut av skolen og blir mobbet de neste årene.

Jeg syns saken tar veldig av....

Kansje han også tok seg en øl en gang og kjørte hjem fra naboen sin på landet.


:):):):)
 
Ronny Ronglan er selvsagt en gjøk av dimensjoner, men barna og sannynligvis kona er uskyldig. Så slapp av og la politiet gjøre jobben sin.
 
Pr nå gjenstår 5000 av totalt 17000 iflg kjøper. Om noen hadde narret meg på denne måten hadde blitt pissed uansett sum. Det er et par ting man bare ikke kødder med, og for folk her på TS er nok en av dem klokker.

Det er ingen tvil om at han fortjener to tette og en bade hette.

Men familien hans bør ikke straffes fordi han er en idiot av annen dimensjon...
 
Og barbere han på hode....

Noen har nok kommet deg i forkjøpet der:D:D. Nesehårene hans derimot kunne trengt en klipp. ref bildet fra fb.

Han har jo vist litt godvilje med 12 av 17 lapper tilbakebetalt, kommer resten så er det vel ikke noe politiet gjør noe med. Er ikke stort mere vi kan gjøre enn å passe på at vi ikke blir lurt selv noen gang, bank i bordet..