Man bag

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
Hver gang jeg er i utlandet særlig i europa, ser jeg at nesten flertallet av mannfolk bruker små crossover vesker. I Norge er det helt omvent. Hvorfor er det slik?

En dag på jobben kom en kollega av meg med en slik veske. Og vi begynte å diskutere temaet, og kom egentlig frem til at det er tåpelig å IKKE ha veske. Når man skal ha med seg iPhone 6plus, lommebok, nøkler og kanskje en penn og noe annet småtteri, blir det fort fullt i lommene.
Og ingenting ser så dumt ut som overfylte lommer i buksa.

Så til sakens kjerne, hva er TS sin mening om dette temaet? Bruker du veske? Jeg tenker ikke på en pc-bag frem og tilbake på jobb. Men en veske du har med deg over alt?

Jeg er ihvertfall på utkikk etter en slik veske, men er usikker på hvordan jeg skal gå for. Størrelsemessig tror jeg nok at jeg vil ha en som man ihvertfall kan få plass til en iPad mini. Men jeg orker ikke noe særlig større enn dette.

Hvilke produsenter er å anbefale for å få en stilig veske av god kvalitet, som ikke lyser "stjelt-denne-veska-av-kona-mi" ?

Post bildet av din man bag her, og kjør diskusjon!
 
Jeg bruker ved reiser en Mulberry Antony:
http://www.mulberry.com/shop/mens/messenger-bags/antony-black-natural-leather
Veldig praktisk, men jeg får konstant høre at jeg går med en "homse veske" - noe jeg gir blaffen i:cool:

(Ikke meg);
11381355_873155206090445_1787883425_n.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Det hadde som du sier, vært veldig praktis med en "manbag" , men for min del tror jeg helvete fryser til is før jeg bruker en selv. Har ikke problemer med at andre menn gjør det, det er bare et eller annet som får den primitive mannemannen inne i meg til å steile ved tanken på å bruke en slik selv. Når det er sagt så har jeg vel den tilnærmingen til nær sagt alle nye trender. Helt til de har vart noen år. DA er jeg med! Problemet med det er jo at jeg da er alt for sent ute, og selvfølgelig helt og fullstendig utrendy. Hadde brett nederst på shortsen først i år.....;) Total avsporing, beklager! Lykke til med jakten:) Jeg kommer vel etter om noen år;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EspenK og reim
Det har noe med størelsen å gjøre, går gjerne med "laptop-stor" bag uten laptop av samme grunn og med samme innhold - 7" Nexus, telefon, nips et.c.
Men er den mindre enn at den rymmer nevnte laptop skygger jeg banen.
Er noe med "aksepten" i samfunnet for at du enten har eller skal måtte frakte arbeidsverktøyet dit med hjem eller fra job.
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Pt. 2
Et alternativ ville kanskje(?) vært en kamerabag? Stor nok til å romme et speilrefleks men egentlig brukt i nevnte bruksområde?
 
Det har noe med størelsen å gjøre, går gjerne med "laptop-stor" bag uten laptop av samme grunn og med samme innhold - 7" Nexus, telefon, nips et.c.
Men er den mindre enn at den rymmer nevnte laptop skygger jeg banen.
Er noe med "aksepten" i samfunnet for at du enten har eller skal måtte frakte arbeidsverktøyet dit med hjem eller fra job.

+1 :)
 
Når selv en gammel Valdris bruker det så kan du skjønne at du må ha "man purse".

Utrolig herlig å gå med tomme lommer. Og er du i NYC MÅ du ha noe over skulderen, eller så blir du nedrendt av de infødte. Ikke noe laptopbag eller dokumentmappeaktig. En liten veske uten bærehåndtak. Kun skulderstropp. Punktum.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Særlig på storbyferier hvor du ofte går en hel dag er det svært praktisk å kunne ha med seg litt "ekstrautstyr", jeg har ikke noe problem å gå med veske.
Om jeg ikke reiser med jobben - hvor jeg har en laptopveske av svært generøse proposjoner - pleier jeg ha med enten en stor kameraveske, hvor jeg har plass til et ekstraobjektiv og kanskje en blits, eller en mindre laptopveske, 13-tommers størrelse men stort sett uten laptop, det er bare en god veske.
Om det blir mindre enn det sitter jeg med følelsen av at jeg like godt kan bruke innerlommene på jakken jeg stort sett går med.

Det viktigste er at du bærer den som om det er den største selvfølge, som del av antrekket, ikke prøver å gjemme den bort og ser deg nervøst omkring for å se om folk ler av deg. Om det hjelper på selvfølelsen kan du jo omtale det som "bag", ikke veske.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem og bjorngb
Lenge leve machomiljøet;) Ser ut til at flertallet mener det er unødvendig. Rart igrunn, er mye feminine verdier i klokkeinteressen sånn ellers.Tipper vi kommer til å se en stor endring i hvor mange som bruker dette om ti år. Men jeg kommer ikke til å vente så lenge;) var inne og kikket litt på saddleback, og må si at prisene var ikke ille i det hele tatt. Men jeg er redd for at de kan bli litt klumpete og tunge, kan også se ut til at de kan henge seg opp i klær osv, da de er relativt "kantete" (i mangel på bedre forklaring). Hvordan opplever du det @Vestante?

Jeg tror jeg ønsker en som er litt mer slim og lett.

Fant denne fra LV, synes proposjonene er riktig, og størrelsen ser fin ut, litt stiv pris såklart, men skal jeg ha meg bag så er det bare å legge så mye kroner i det, at man ikke har råd til å ikke bruke den;)

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM2_Front%20view.jpg

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM1_Other%20view.jpg
 
Denne var heller ikke dum, men usikker på de fargede detaljene. Men likte reimen bedre på denne, da det ikke står LV LV LV langs hele reimen.

louis-vuitton-cross-v-line-men-s-bags--M50443_PM2_Front%20view.jpg