Man bag

Lenge leve machomiljøet;) Ser ut til at flertallet mener det er unødvendig. Rart igrunn, er mye feminine verdier i klokkeinteressen sånn ellers.Tipper vi kommer til å se en stor endring i hvor mange som bruker dette om ti år. Men jeg kommer ikke til å vente så lenge;) var inne og kikket litt på saddleback, og må si at prisene var ikke ille i det hele tatt. Men jeg er redd for at de kan bli litt klumpete og tunge, kan også se ut til at de kan henge seg opp i klær osv, da de er relativt "kantete" (i mangel på bedre forklaring). Hvordan opplever du det @Vestante?

Jeg tror jeg ønsker en som er litt mer slim og lett.

Fant denne fra LV, synes proposjonene er riktig, og størrelsen ser fin ut, litt stiv pris såklart, men skal jeg ha meg bag så er det bare å legge så mye kroner i det, at man ikke har råd til å ikke bruke den;)

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM2_Front%20view.jpg

louis-vuitton-roman-pm-taiga-leather-men-s-bags--M32852_PM1_Other%20view.jpg
Saddleback er hardcore - Enkelt og greit! Brukes mye av adventurers og amerikanske militære utstasjonert rundt om i verden. Alternativt wannabe cowboyer som meg ;) Nei, de er ikke akkurat hva man man kalle sofistikerte. Blir som å sammenligne en mustang eller viper med en Ferrari eller Porsche. Personlig liker jeg stilen. Holdbart som pokker, og guttungen kan sprenge av ett dusin kinaputter inni uten at det påvirker hverken funksjonalitet eller estetikk. Kanskje det til og med tilfører litt personlighet ;-D

Alt har sin bruk, akkurat som klokker. Det blir snodig å sammenligne en DSSD med en A. lange Sohne. Stikkord - "Anomali"

Forøvrig er min erfaring at de må brukes, og jevnlig sausen inn med olje. Lær formes, og en mengde videoer på YouTube forteller om at vesken bare blir bedre jo mer man bruker dem.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Jeg har også en messenger bag, men til en bytur, restaurant, Redbar og gud vet hva annet, så blir den I største laget.

Uvant med man bag I begynnelsen, men forlater jeg aldri huset uten at homseveska er med. Spesielt på sommerstid er den et must. Shorts og skjorte er det ikke plass til mye i. Telefon, lommebok, nøkler, field notes, solbriller, multiverktøy (ja, jeg kan ikke leve uten min Victorinox Tool Knife, som ikke må forveksles med lommekniven), røkesaker (sigarer, sigarkutter, lighter, sigaretter), Mophie med ladekabel, Ibuoprofen, og gjerne et kompaktkamera om turen går lengre enn til nærmeste lyskryss. Har en usedvanlig kompakt og solid sak fra Brooks Brothers. Lett som bare det. Usikker på materialet, men det kan være noe nylongreier med ski napper her og der. For meg var det viktigsten størrelse og vekt. Skinn er bra, men jeg ønsket noe som tåler litt ruskevær, en båttur med sjøsprøyt, en dag på stranden og et realt fyllekalas. Ikke spesielt dyr heller. Tror jeg fikk den på salg for rundt $300.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Redigert:
Da ser det ut til at jeg oppgraderer til One Bag To Rule Them All.

Legg forøvrig merke til de sykt profesjonelle videoene til Peak Design.

https://d2pq0u4uni88oo.cloudfront.net/projects/1960204/video-564910-h264_high.mp4

"Beautiful, intelligent, adaptable. The Everyday Messenger is more than just an innovative camera bag. It’s a giant leap for bag-kind."

Steike!

Jeg kjøpte deres «The Leash» kamerareim for en måned siden, den er på sin side The One Strap To Rule Them All.
 
Jeg har backet The PD dream pack og får bagen, field pouch, CapturePRO clip (for en sinnsykt kul oppfinnelse!), Slide som da er >> The Leash :D (dog en del større) , Clutch og et trekk til kamera. @aek
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Har brukt skulderveske så lenge jeg kan huske. Tidligere fikk jeg iblant noen kommentarer. Etter hvert har flere av kommentatorene konvertert.

Sekk hører til i skauen og på fjellet. I byen bruker man skulderveske av flere grunner. Først og fremst har man bedre kontroll på den enn en sekk på ryggen. Ryggsekker er en gavepakke for lommetyver. Dernest er ryggsekker på trange busser, trikker, U-Bahn etc. et potensielt slag i trynet på den 160 cm høye damen som står bak deg hver gang du uvørent snur deg. Etter hvert blir det til at man bærer ryggsekken mye over kun den ene skulderen likevel, da kan man like godt bære noe som er ment å bæres slik. Og selvsagt er det et stort pluss å ikke se ut som en jævla Ludvig i byen.

Når det gjelder det med menn og vesker, eller dameveskefrykten, er det enkelt. Menn bærer skuldervesker fordi det er praktisk. Damen trenger veske mye mer enn menn, men de velger dem av forfengelighet. Ergo velger menn en skulderveske som kan romme det han trenger og som tåler å brukes.

- Dersom den ikke også kan romme en kan romme en genser eller jakke for kvelden vil man trenge to, en liten og en riktig. Da ender man bare opp med å lure på om man kan klare seg med den lille og la paraply og/eller genser ligge hjemme. Alle forstår selvsagt at det er dagen det regner og at kvelden blir litt chill. Av samme grunn ligger det alltid, (ALLTID), en liten paraply i bunnen av min skulderveske. Da funker likevel ikke de små kleine dameveskene.

- Dersom ikke litt uvøren bruk gir den litt sjarmerende patina, men den bare ser sliten ut, da er over femistreken. Og selvsagt, - menn bruker ikke vesker som ser ut som en logovegg på et fashionshow. Blomsterdekoratører, stylister og Jan Thomas kan bare denge løs med håndveskene sine og protestere om at moderne menn ikke er redd for sine feminine sider.

Skulle jeg kjøpe ny skulderveske nå ville jeg besøkt skomaker Dagestad og bedt om å få se på en messenger bag fra Frank Clegg. Ideelt sett skulle den faktisk vært noe mindre. Den er nok mer lap top enn ipad i størrelse.

Messenger-Bag-Chesnut.jpg


For de som insisterer på noe mindre kan Clegg sin Lock Satchel funke. Om ti år vil den ha en nydelig patina og blitt litt rundere i kantene. Akkurat som eieren. Personlig er jeg enig med vedkommende som skrev at menn bær velge vesker som er bredere enn de er høye.

ec6e7a6fac71248b6b3722aee62d16ff.jpg


Denne gamle saken fra Frank Clegg som er til salgs på bukta er omtrent perfekt i størrelse. Nesten for diskret, men med flott patina. Dog, litt kleint med noen andres initialer...
590425217_o.jpg
 


Fikk en slik av samboeren til jul, Mulberry Heathcliffe. Fantastisk kvalitet på denne, brukes overraskende ofte mye til hverdags. Trodde ikke jeg var en manbagmann før jeg fikk en manbag selv. Veldig praktisk å ha noe å putte alt crappet i og greit å hive bagen over skulderen. Min har plass til macen, matpakke, paraply og ekstra jakke eller genser. Kan faktisk brukes til jobbtur med 1-2 overnattinger også. Har faktisk også vurdert mindre i messenger størrelse nå med plass bare til ipad og kamera.
 
Definitivt praktisk med man-bag, men jeg tenker det veldig fort kan bli harry. Jeg ville styrt unna flashy merker som Louis Vuitton, Mulberry og heller gått for noen merker eller modeller som i større grad tar sikte på å være funksjonelle og i mindre grad tar sikte på å være pynt og merkevare.

Sjekk ut Herring shoes sin nettside, Brics og Filson.
 
En man bag er ikke det samme som en messenger bag eller skulderveske for laptop etc. Mener nå jeg. De sistnevnte hører kontortiden til, manbagen til alle andre situasjoner. Mener nå jeg, nok en gang.
 
Vil tro dette er en typisk manbag, bare litt for flashy. (rektangulær form, høyere enn den er bredere)
large_da94aac1-8c54-4948-bdc2-31026578f05c.jpeg


Eventuelt en mindre utgave
HT1jIsPFFFXXXagOFbXy.jpg
 
@Edzilla

I mitt hode er forskjellen:

Man bag
HH7737_342A100.jpg

HH6184_342A100.jpg

Mens en Messenger er
HH2776_223A100.jpg

louis-vuitton-district-gm-damier-graphite-canvas-men-s-bags--N41271_PM2_Front%20view.jpg



Man bag = Lommebok, mobil, lader og andre småting
Messenger = Laptop, bok, notatblokk + alt over
 
Jeg likte Damier Graphite veldig godt for noen år siden når jeg følte at det ikke var så innarbeidet som "LV LV LV LV LV" som Louis Vuitton. Nå føler jeg kanskje at det blir litt mye, dessverre. Er på jakt etter en litt mindre bag da jeg føler Mulberryen jeg har blir litt stor når jeg ikke skal ha med meg pc og bøker. Står mellom de to Messengerene postet i forrige innlegg. Får ta meg en tur til Akersgata og se. Og når bag er valgt, så må farge velges. Nesten som å kjøpe ny klokke det her.