Mathfjeld gjør ting han ikke har gjort før del 2

Her kommer en liten oppdatering, som noen sikkert har sett la jeg ut en WTB på noen springbars her forleden. Jeg fikk en hel del med PM, men fant da jeg kom på jobb at min Seiko Tunacan har akkurat de barettene jeg trenger. Lånte derfor av denne så jeg kunne måle hvilken diameter jeg skulle bore lug-holet. Delen av baretten som skal inn i kassen måler 1,1 mm. Velger derfor et 1,2 mm bor slik at jeg har litt å gå på.

Jeg hadde tegnet inn hvor jeg skulle ha hullet, men grunnet relativt korte lugs ble det litt problematisk. Jeg måtte derfor ta plassering rent visuelt. (Målte naturligvis opp slik at hullene blir like :))

Her er en barett plassert mellom lugsa.

437eac99.jpg


Her har jeg risset opp hvor hullet skal bores.

381f3d47.jpg


Igjen, VM i alternativ oppspenning. Ulempen med "dårlig" planlegging av maskineringen er at biten må spennes inn og ut av maskinen veldig mange ganger. Og hver gang man løsner biten må man naturligvis finne tilbake til kordinatene sine, hvilket i mitt tilfelle ikke er så lett da jeg ikke alltid har nok rette flater og orientere meg fra.

5f799e05.jpg


Flaten jeg skal bore på er ikke helt plan, derfor må jeg først gå ned med en fres som gjør at borflaten blir vinkelrett mot boret, hvis ikke hadde boret dratt seg ut og jeg hadde i beste tilfelle fått et ovalt hull.

97f15644.jpg


Etter at fresingen var gjort ble hullet boret og baretten plassert. Jeg har ingen planer om å sette klokken på lenke, derfor håper jeg at jeg får klemt en nato-rem mellom baretten og kassa. Bestilte to natoremmer fra vår egen TS-nettbutikk og regner med å ha de i postkassa en av de nærmeste dagene. Blir utrolig gøy å kunne spenne monsteret fast på armen selvom det er litt igjen.

76b43972.jpg


d0237eab.jpg


Om jeg ikke har bommet helt gjenstår det som følger.

-Motta skruer som skal feste bezelen til kassa. Skruene ble kjøpt for snart fire uker siden så jeg håper å ha de snart.
-Lage krone. Her er jeg veldig usikker, men lurer på om jeg skal prøve å lage en krone som kan minne om kassen i profil. Dog ikke 18 mm høy :)
-Utvide hullet til stemmet da det går litt trangt.
-Lage en ny tetteskrue til hullet i undersiden av kassen da den jeg lagde ikke ble så fin som ønsket.
-Gå bananas på ebay og teste masse visere.
-Skru den sammen og kose meg masse.





-Sikkert kjøpe nytt verk da jeg har mistet det jeg skal bruke en gang eller to i betongen.
 
Liten bråstopp her da delene jeg har bestilt aldri dukket opp og skolen begynte med et pang! Jeg har nå purret noen ganger på "skruemannen", får håpe det skjer ting snart.

Mens vi venter svarer jeg gjerne på spørsmål om det er noen som lurer på noe :)
 
Beklager dårlig jobb fra min side, men mangler fremdeles noen kritiske deler. Har purret på selgeren og bestiller på nytt fra andre om jeg ikke hører noe snart. Gleder meg til å få ferdig dette prosjektet.
 
Beklager dårlig jobb fra min side, men mangler fremdeles noen kritiske deler. Har purret på selgeren og bestiller på nytt fra andre om jeg ikke hører noe snart. Gleder meg til å få ferdig dette prosjektet.

Tipper det er fler som gleder seg til det :)