Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Magnus heter jeg, er fra Bergen og er 1-års økonomi student.

Velkommen til Tidssonen ! Hyggelig med såpass mange bergensere i forumet ! IMO... ;)

Som noen muligens fikk med seg, hadde vi en liten GTG i Bergen sist lørdag...Få, men hyggelige perosner møtes og viste frram mye pent...Hyggelig med å få truffet ansiktene bak nick'ene våre !
 
Velkommen til Tidssonen ! Hyggelig med såpass mange bergensere i forumet ! IMO... ;)

Som noen muligens fikk med seg, hadde vi en liten GTG i Bergen sist lørdag...Få, men hyggelige perosner møtes og viste frram mye pent...Hyggelig med å få truffet ansiktene bak nick'ene våre !

Skulle ønske jeg kunne være der, men var dessverre bortreist!

Neste gang :D
 
Velkommen til Tidssonen ! Hyggelig med såpass mange bergensere i forumet ! IMO... ;)

Som noen muligens fikk med seg, hadde vi en liten GTG i Bergen sist lørdag...Få, men hyggelige perosner møtes og viste frram mye pent...Hyggelig med å få truffet ansiktene bak nick'ene våre !

Var desverre på jobb under den GTG, men satser på å stille neste gang :D
 
I søken etter mine gamle innlegg gjorde jeg den flaue oppdagelsen at jeg har vært så uhøflig å ikke presentere meg, til tross for at jeg har skrevet flere innlegg og vært på to NURK-møter. Jeg håper dette letter på skammen.

Jeg er siv.ing. opprinnelig fra sørvestlandet, men har etter mange års farting i inn- og utland slått meg ned i Bærum. Den på grensen til nerdete interessen (langt over grensen, mener kona) for mekaniske ting ser ut til å være et resultat av belastninger fra både arv og miljø (alle menn i familien har lik diagnose). Når jeg ikke bruker uforholdmessig mye tid og ressurser på klokker går det i gamle motorsykler (se innlegg nr 2 her: http://www.tidssonen.no/showthread.php?2468-Italienske-motor-sykler-Snart-Vr!!!&p=19292#post19292), biler og jakt. En parodisk samling av gutteinteresser påpeker kona når hun av og til og nesten helt frivillig deler interessene med meg.

Jeg har med varierende intensitet samlet på klokker i 10-12 år, men interessen har nådd nye høyder etter at jeg gjorde den finansielt katastrofale oppdagelsen av dette forumet. Vær snill med meg og ikke tilby fine ting på salgssidene!
 
Hei Magnus,velkommen skal du være!

Jeg har akkurat samme TAG (CAF2010?),og en samboer som etter utsagnet å dømme er ganske lik din kjæreste.. :mrgreen:
 
Hei Magnus,velkommen skal du være!

Jeg har akkurat samme TAG (CAF2010?),og en samboer som etter utsagnet å dømme er ganske lik din kjæreste.. :mrgreen:

Takk for det! Ja nesten samme, min er CAF2011, så samme bare med hvit skive :)
Etter at den fylte 1 år i januar så begynner lengselen etter et nytt familiemedlem imidlertidig å bli stor :D
 
Hei folkens,

Nå har jeg trålet sidene her i litt over et år og begynner så smått å komme med noen innlegg så det er vel på tide for meg å introdusere meg.

Odd Christian heter jeg, født og oppvokst i Tanzania, men har falt til ro med å bo i Bærum. Jeg er ingeniør og holder på med en mastergrad i systems engineering ved høgskolen i buskerud samtidig som jeg jobber for en av bedriftene i kongsberg.
Jeg ble interessert i klokker for et par år siden, men har levd et liv som student litt for lenge til å ha råd til de store utleggene og nøyer meg derfor med en seiko skx007 (et innkjøp jeg er kjempe fornøyd med). Jeg følger nøye med på forumet her i håp om å lære masse om klokker så jeg kan gjøre noen gode kjøp når kontoen en dag spiller på samme lag som meg!!

Takk for oppmerksomheten!!
 
Nok en klokkegærning...

Hei

Er i slutten av 30-årene, har en klokkesykdomsom som har eskalert de siste årene, og det siste året har jeg vært spesielt hardt rammet... :D

Kom ved en tilfeldighet over dette forumet, og det fremstår for meg som en gullgruve fylt av kunnskapsrike og entusiastiske mennesker.

Så langt har det ikke utviklet seg til spesielt dyre kjøp, men jeg aner at dette kommer til å skje om ikke lenge. Tidligere var jeg mer opptatt av at uret skulle ha en spesiell look, og var ikke så nøye på merket. Nå er jeg vel blitt litt mer merkebevisst, men er fremdeles opptatt av å kunne rullere klokker med ulikt utseende.

Har ingen imponerende samling så langt, har slike merker som Pulsar og Festina, mens juvelen er en Seamaster fra tidlig 60-tall, som jeg arvet etter min far. Den er falmet og slitt (han brukte den som "arbeidsklokke"), men brukes likevel ved høytidelige anledninger.

Så får vi bare se på hvordan dette utvikler seg...
 
Hei!

Eg har brukt mykje tid bak kulissane på dette forumet (og div. andre forum), og tenkte at no får det vera nok med denne snokinga!:p

Eg er ikkje gamle karen (24), men vart smitta av denne sjukdommen for eit par år sidan. Sidan den gong har eg brukt mykje tid på å setja meg inn i dette fantastiske universet. Samlinga mi er ingenting å skryte av, men eg håpar at det vil endre seg i framtida! Pr. dags dato består familien av Tissot PRC 200, Seiko SKX025 (pepsi), Nixon Cannon (huff! burde ikkje nemnast eingong), ein Marina Militare pam homage og ein Marathon SAR-D. Eg har også ei gammal dressklokke i 18k gull etter bestefar min (Det står "Foyt" på urskiva, har aldri høyrt om det, og finn ingenting om det på webben. Men den er swiss made. Nokon her som har info?)

Litt om meg sjølv; eg er som sagt 24 år gammal, og er fødd og oppvaksen på vestlandet. Etter å ha fullført fyrstegongstenesta flytta eg til Bergen, der eg har studert jus dei 4 siste åra. Eg planlegg å unne meg sjølv ein (brukt) Rolex 14060 når eg er ferdig utdanna jurist neste sommar. Før den tid har eg planar om å modde ein Seiko SKX007.

Og som brukarnamnet mitt tilseier er eg også heftig interessert i trommer. Har vel omlag 15 år bak trommene :cool:
 
Velkommen skal du være Gretsch! Nok en vestlending- godt det. Er selv utflytta trønder bosatt på vestlandet :)
 
Velkommen !

Hyggelig med slike presentasjoner ! :D

Du begynner "forsiktig", som sikkert de fleste av oss andre også har gjort...men før eller siden vil du nok bruke godt med pæng på denne hobbyen...
 
Velkommen!
Høres ut som du er godt i gang allerede.
Det finnes mye glede i rimelige kvalitetsur.
Og nå er det bare å jobbe mot 14060'en!

Du har mye deilig galskap i vente!:mrgreen:
 
Hei,
har fulgt med på forumet her i et halvt års tid nå. Syntes klokker var litt interessant, og
etter et halvt år med kikking her syntes jeg det er veldig interessant.

Foreløpig har jeg kun en Seiko dykker(dessverre kvarts). Men er nå på jakt etter en
Panerai som gave til meg selv, siden jeg er ferdig siv.ing. om noen få dager.

-Schmelck
 
Velkommen fra meg også!! Nettopp ferdig med eksamen selv, og har gitt meg selv en gave - de som kjenner meg vet at det IKKE er en Pan...enn så lenge. Har selv lagt min elsk på Anonimo, så når studiene er avsluttet neste år, blir nok min vintage Omega-addiksjon avbrutt av en italiener ;)
Grattis med eksamen!
 
@ Frodo: Takk! Nei, pleier ikke å være så raus med meg selv. Gleder meg.

@ PerØ: Takk! Anonimo har mye nydelig de også!
 
Velkommen Schmelck, hyggelig med flere sivilingeniører her! Hvilken retning?