Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei, er en 84-utgave fra Oslo som har lurket dette forumet i en god stund, og det er vanvittig skummelt, da det rykker for meget i kjøpefoten.

Oppdaget dette forumet under en sen google-kveld, og jeg var solgt. Listen er lang over ur jeg kunne tenkt meg, men høyest står en Speedy, men en Sub LV er ikke å forakte det heller..

I dag med en Stølås Harbormaster Spinnaker på en blå Bradystrap.
DSC_0079.jpg

31-åring fra Oslo her. Havnet innom forumet her for en stund siden da jeg var på jakt etter en "ordentlig" klokke. Leste i lang tid før jeg postet første innlegg. Forumet gjorde at mitt første kjøp ikke ble en ny TAG men en brukt Omega Seamaster 300m Chrono, kjøpt av en særdeles hyggelig forumist:p

Etter å ha hengt rundt her en stund har jeg selvfølgelig gått rett i fella, og nå står en sub på ønskelisten. Samt en GMT med pepsibezel, et par IWCer (skal ikke på fylla med Minuteman da jeg lett blir revet med.......), Speedy Pro har selvfølgelig kommet inn på "må ha listen", sammen med PO. Hmmmmmmmm.

Ellers er jeg interessert i god mat og drikke, som jeg vel egentlig har postet vel så mye om som klokker foreløpig. Ser frem til å lære mer om klokker, samt å delta i diskusjoner her inne. Ser også frem til å oppdatere goodguys listen min som kun består av en person så langt :)

Hei.

Har vært medlem her i snart 2 år, men har ikke fått med meg denne tråden. Tenkte derfor å komme med en kort presentasjon av meg selv. Bedre sent enn aldri.

Har hatt en latent sykdom som kalles klokkemani siden jeg ble myndig, men det er vel de siste 2-3 år at denne virkelig har gjort seg gjeldende.

Har en sterk forkjærlighet for dykkerur, men det er selve horologien, historien og ingeniørkunsten ved klokkene som virkelig gjør det for meg.
Jeg lar meg ofte fascinere og inspirere av fine bildeserier av alskens mekaniske ur, og har ofte gjort impulskjøp etter å ha sett slike. Noen av mine mest elskede klokker har funnet vei til klokkeboksen på denne måten, men mange av impulskjøpene har forlatt meg mer eller mindre umiddelbart. Det er dette jeg synes er det mest underholdende med denne hobbyen ;)
Jeg elsker alt fra de små "forum merkene" til de mest historiefylte og eksklusive klokkehusene.

Mine favorittmerker basert på egne erfaringer er IWC, Panerai, Ulysse Nardin, Rolex, Omega, Oris, Baume et Mercier og Breitling.
Drømmer om Blancpain, Patek Philippe, Vacheron Constantin, Glashütte ++

Vil benytte anledningen til å takke grunnlegger for dette forumet, men også medlemmene som gjør det til hva det er.

TIDSSONEN RULER :p

Hei alle sammen !

Kom tilfeldigvis over dette forumet i et klokkerelatert google søk, og fant ut her måtte jeg bli medlem.

Er fra Trøndelag, men reiser stortsett land og strand i jobben, trenger vel ikke forklare for dere her inne at kjedelige kvelder på hotellet fort kan bli dyrt når man først tar turen innom bukta og begynner og se seg litt rundt.

Begynner etter hvert og ha noen klokker, får ta mere om de jeg har senere, men litt kort fortalt.
Mulig jeg er litt avviker? Men en forelskelse i RW førte til 3stk. Don Giovanni og av dem 2stk Cosi Grande.
Ser ikke så mange av disse når jeg surfer rundt på nettet.

Impulskjøp av en Seiko Premier Chronograph som arbeidsklokke førte til utvikling av en forkjærlighet for Seiko.
En klokke som kan være med meg på jobb i 4år og fortsatt holde seg så godt må være kvalitet.
(Jobber innen mek. industri \ montasje og har de fleste dagene arbeid ute i felten)

Har allerede hatt stor glede av og lese på dette forumet, og ser frem til å fortsette med dette og kanskje bidra litt selv. Som medlem på flere forum må jeg få skryte av de som er medlemmer her, den fine tonen som er her har jeg aldri sett på noe forum før.

Hei
Jeg har vært her inne en liten stund, og med det må jeg si at det er godt at det er flere:D

Har en del klokker i samlinga, men etter å ha sittet time på time her inne så skjønner jeg at dere er i en helt annen liga:p Er en working class hero, driver kjøkken å det blir det ikke masse gryn av, men det er en lidenskap det også.;) Generelt interessert i divers , militær og lume!! Så med stor hjelp fra dere har jeg blitt litt mer klok og forelsket i innmaten på urene også, som fører til at avtrekkeren sitter litt løst.;) Har også lurt på om jeg er en ”horder ”for jeg klarer ikke kvitte meg med de klokkene jeg eier. Er en ”Inspector Gadget” så det er klokker med mye variasjon og ganske ukjent for allmennheten, en del quartz men det tikker og går det også vel? :p

Vel, så nå har jeg akkurat gått til innkjøp av mitt første mekaniske seiko ur (har en kinetic) Nemmelig en Black Monster! Syntes det virker som om det er et hyggelig miljø her og det er ingen tvil om at kunnskapsnivået her er høyt!:)

Hei,

Har snust rundt på forumet her en stund og syns det virker som et forum med stor kunnskap og godt miljø i motsetning til en del forum jeg har frekventert tidligere.

Kan si så mye som at jeg er en -89 modell fra Bergen. Enda en oljearbeider, så vidt jeg har skjønt så er den en håndfull andre.

For min del kom klokkeinteressen brått på etter å ha fått et gavekort på Bjerke til 18 årsdagen i stedet for bunad som den kvinnelige delen av familien får. Kjøpte meg da en Tag Heuer Aquaracer og etter det har det utviklet seg litt.

For øyeblikket har jeg Aquaraceren, en Tag Heuer Carrera day date og en Longines Master Collection chrono. Har et par klokker til, men ingenting som er verdt å nevne og som sansynligvis blir flippet snarest til en rimelig penge.

Driver for øyeblikket å jakter etter neste ervervelse, men det er så mye man har lyst på. Potensielle kjøp er: LV sub, Redsub, IWC portuguese eller Rolex SD. Hva det blir gjenstår å se.

Velkommen, Lien! Høres ut som du er langt fremskreden allerede.

Ønskelisten din høres meget attråverdig ut. For min del må du gjerne skaffe deg en Portuguese og spre masse bilder av den til glede og forargelse for oss som har fryktelig lyst på en sånn :)

Velkommen, Lien! Høres ut som du er langt fremskreden allerede.

Ønskelisten din høres meget attråverdig ut. For min del må du gjerne skaffe deg en Portuguese og spre masse bilder av den til glede og forargelse for oss som har fryktelig lyst på en sånn :)

Enig med siste taler! :cool:

Velkommen til rambuta og Lien!

Kjekt at det spirer her i vest også hva gjelder klokkeinteressen :)
Pøs på med bilder av de urene dere har, det er en sikker vinner for å kjapt komme inn i det varme og gode forummiljøet.

Lien, du kan gjerne også flippe Longinessen din, den tror jeg er fin og skulle gjerne hatt kloen i ;)

Hei,

Har snust rundt på forumet her en stund og syns det virker som et forum med stor kunnskap og godt miljø i motsetning til en del forum jeg har frekventert tidligere.

Kan si så mye som at jeg er en -89 modell fra Bergen. Enda en oljearbeider, så vidt jeg har skjønt så er den en håndfull andre.

For min del kom klokkeinteressen brått på etter å ha fått et gavekort på Bjerke til 18 årsdagen i stedet for bunad som den kvinnelige delen av familien får. Kjøpte meg da en Tag Heuer Aquaracer og etter det har det utviklet seg litt.

For øyeblikket har jeg Aquaraceren, en Tag Heuer Carrera day date og en Longines Master Collection chrono. Har et par klokker til, men ingenting som er verdt å nevne og som sansynligvis blir flippet snarest til en rimelig penge.

Driver for øyeblikket å jakter etter neste ervervelse, men det er så mye man har lyst på. Potensielle kjøp er: LV sub, Redsub, IWC portuguese eller Rolex SD. Hva det blir gjenstår å se.

Velkommen til rambuta og Lien!

Kjekt at det spirer her i vest også hva gjelder klokkeinteressen :)
Pøs på med bilder av de urene dere har, det er en sikker vinner for å kjapt komme inn i det varme og gode forummiljøet.

Lien, du kan gjerne også flippe Longinessen din, den tror jeg er fin og skulle gjerne hatt kloen i ;)

Den blir nok ikke flippet med det første ettersom jeg er ganske fornøyd med det selv, men kan gi deg beskjed dersom det skulle være aktuelt ;)