Da er det vel på tide at jeg også kommer med en kort presentasjon av meg selv
Navnet er Jan Ulrik, og jeg er 47 år. Jobber innen IT konsulting.
Er opprinnelig fra samme dalføre som Minuteman, altså Valdres
Flyttet til Oslo for mange år siden, og trives med det, men det er fint å ha en hytte i Valdres hvor man kan slappe av og nyte fjell og natur.
Min interesse for klokker startet midt på 90 tallet, når en kamerat viste meg 4 ulike Speedmastere han hadde kjøpt. Jeg ble fasinert av Speedoen, og sommeren 98 ble det anskaffet en Speedmaster 3570.50. Jeg fikk også et gull ur midt på 90 tallet i 30 års gave. Dette er en Jean Marcel quartz.
Siden anskaffelsen av Speedmasteren lå klokkeinteressen å "ulmet" helt til i høst når jeg oppdaget dette forumet
Nå bruker jeg alt for mye tid her inne. Forsøker å lese det meste for å lære mest mulig om denne fasinerende verden.
Jeg ønsker å få meg en samling med litt ulike ur. Kjøpte en billig Citizen diver i sommer for å spare Speedoen litt. Er på jakt etter både Rolex, IWC, JLC og Zenith. Får forsøke å ta en klokke av gangen og ikke ta helt av
En av mine andre interesser er, som dere ser av nicket, amerikanske muskelbiler. Har ingen pt. men angrer fortsatt på at jeg solgte min 70 Chevelle SS 454