Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

ny her

Hei godtfolk!
Er nyfrelst og venter nå på en liten godbit (any day now) som tar meg inn i den mekaniske verdenen.
En seamaster bond 2220.80 er på vei  . Det er mulig denne blir solgt etter en stund til fordel for en speedmaster (som jeg var dum nok til å prøve på hånden i påvente av seamasteren), kanskje ja takk begge deler?
Vi får se om det blir kjærlighet ved første blikk når pakken kommer, og hvor lenge detnye forholdet vil holde .
Jeg har mye å lære, og derfor er jeg glad jeg kom over dette forumet med så mye kompetanse og hyggelige mennesker!!
Jobber med salg i konsulentbransjen og er ellers opptatt av fysisk aktivitet, børs, fluefiske, båt, shipping og klokker
 
Velkommen Gekko!

Du må ha begge. Så enkelt er det. Det tar man seg råd til.:D
 
Jeg får vel slenge inn en kort liten introduksjon av meg selv jeg også.
Knapt påbegynt tjueårene, så jeg har nok av tid til å fostre på denne nyervervede interessen for klokker. Har derfor ingen samling å skryte av (enda). Bor for tiden langs vestfold kysten, i påvente av innflytting i nyinnkjøpt hus utover høsten, og jobber til daglig med IT i en maritim bedrift.
Har lusket rundt på forumet i stillhet et par måneder nå, og må, som Gekko, skryte av alle de hyggelige og kompetente menneskene her inne.
 
VELKOMMEN

Hyggelig med stadig flere inne på Tidssonen!

Spennvidden i alder, kunnskap, samling og interesse er stor, akkurat slik den bør være i et slikt spesialforum. :D
 
Velkommen Peter, Gekko og Kristaafa!

Har selv vært aktiv på forumet et års tid og må skryte av den velviljen og kompetansen jeg selv ble møtt med. Har spurt og gravd i massevis - ofte både dumme og selvinnlysende spørsmål - men blir alltid møtt med gode svar og vennlig imøtekommenhet.
 
Hei og hå

Hei folkens! :D

Har med glede funnet ut at klokkeinteressen er ganske så stor rundt omkring i landet! Artig å lese mange av innleggene her, imponert over detaljkunnskapen. Jeg er 33 år, fra Oslo og har en Explorer II, kjøpt på Heathrow for fire år siden. Er keen på en Tag Heuer Chronograph, og har funnet en (for) god pris på urverket.no

Noen som har anbefalinger, gode eller dårlige erfaringer med denne gjengen? Ser jo seriøse ut. Men hvis ting ser for gode ut til å være sant, så er de jo ofte det...

Håper noen kan svare.
 
Hei og velkommen til tidssonen haugerud!

Temaet om urverket.no har vært diskutert i egne tråder her og her....

Ellers kan du jo poste en "Want To Buy" annonse i kjøp og salg delen her på forumet :D
 
Velkommen til forumet Haugerud.:p

Prøv en WTB under kjøp/salg så har du nok snart en Tag på armen.
Lykke til
 
Hei! Jeg er Frank. 25 år fra Bergen. Vært aktiv leser av forumet i over ett år, men dessverre ikke vært like flink til å bidrag - skal skjerpe meg! Er utdannet innen økonomi & IT-ledelse og jobber nå som konsulentsjef i IT-selskap.

Klokkeinteressen begynte i syvårsalderen. På den tiden hadde jeg lett gått over lik i spareprosessen for nye Casioervervelser. Den første en knallgul G-Shock som jeg fortsatt trekker frem i sentimentale øyeblikk. Den neste en med tastatur og kalkulator som jeg dessverre ikke husker navnet på. På denne måten har jeg fortsatt opp igjennom årene, stort sett i lavprisklassen.

Våren 2009 tok jeg steget fullt ut og kjøpe gradueringsgave til meg selv. Klokken jeg på den tiden hadde sett på i årevis; Omega Seamaster Diver Chrono (2225.80) (kan sees her). Etter min mening symbolet på klassisk Omega (min mening, la oss ikke diskutere det ;). Akkurat dette uret er det første noen sinne handlet hos Omega Boutique på 5th Avenue i NYC. En kul detalje i urets historie for min del!:) Jeg kjøpte det dagen etter åpning av butikken, noe jeg ikke var klar over da jeg gikk inn for å handle. Dødsgøy og et minne for livet!

Øverst på ønskeliste, av oppnåelige, står i dag Breitling SOH, vintage Heuer Monaco, Rolex Sub 16610LV og den nye Rolex Sub. På den uoppnåelige listen står IWC Portuguese 7 days, Rolex Deep Sea og Glasshutte Original. Zenith har også mye flott. Spesielt Port Royal. Så får vi se hvordan listen ser ut i morgen... Sukk. Så mye flott, så lite cash. :D

Takk for oppmerksomheten!
 
Velkommen hit fjk :D Alltid hyggelig med flere bergensere på forumet ;)

Tro meg, bruker du like mye tid her som resten av oss, skal du ikke se bort ifra at du har vært innom minst en av de "uoppnåelige" innen du fyller 30 ;)
Interessen vår er en sykdom som kan grense til galskap, men hva gjør vel det når vi har så mange andre gærninger å dele lidenskapen med :D
 
Velkommen :)

Jeg kan skrive under på at dette er en "sykdom"... Men, jeg vil ikke bli frisk :p
 
KAB – nytt medlem & min jakt på The Holy Grail 1/2

Hei,
Etter flere måneder med ”sniklesing” av forumet uten å være medlem, er det vel på tide å melde sin ankomst som registrert medlem....

Jeg har hatt interesse for klokker i mange år, men det har vært mer basert på at jeg har funnet kule quartz klokker basert på design og pris (les: under 5000’). Jeg ønsket meg klokkeskrin til jul og pakket ut et pent et på julaften til noe latter og rare blikk fra familiemedlemmer. Per idag ligger det 9 klokker i det – hvorav alle kan karakteriseres som enkle quartz hverdags beaters. Merkene vi snakker om er Festina, Citizen, Certina x2, Casio, Cross (som i pennene), Swatch, Viceroy og Polar. Ingen som fikk sikkel i munnvikene?....tenkte meg det!

Jeg kunne ikke skjønne at jeg var den eneste i dette landet med en relativt sterk fetish for klokker, og det å velge klokke for dagen på morgenen før jobb er helt naturlig. Helt tilfeldigvis fant jeg ut hvor dere alle gjemmer dere, og her inne er det seriøst mange potensielle pasienter for Dikemark. Etter å ha (snik)lest de fleste innleggene på forumet, så jeg raskt at det finnes en annen MYE dypere mening med klokker enn rimelige quartz klokker med kul design - av noen definert som ”det du får som velkomstgave i bokklubben” eller ”sorte får” – følte meg faktisk litt truffet der gitt.

Jeg må i tillegg glatt innrømme at innlegget av Mogens’, hvor hans unboxing av skreddersydde tøfler var dråpen som fikk meg til å se at jeg hører til her. Jeg må innrømme at jeg er såpass forfengelig at jeg synes det var noe av det kuleste en mann kan belønne seg selv med. Dekadent og helt unødvendig? Ja, definitivt! – men allikevel helt livsnødvendig og på lik linje med nødvendigheten av å kjøpe fluestang til 10.000 på grunn av de fantastiske håndlakkerte surringene.

Jeg må samtidig gi honnør til forumets medlemmer for en gjennomført hyggelig tone og med mange svært godt skrevne innlegg...og også et av få forum hvor rettskrivningen er nogenlunde i henhold til det jeg selv lærte på barneskolen (uten at jeg skryter av min!).

Fortsettelse følger, med beskrivelse av min nå fullførte jakt etter The Holy Grail. Dere kan gjerne gjette på hva det ble :confused:

KAB