Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei,

Jeg er en av svært få kvinner her inne. Jeg er 35. Jeg fant Tidssonen for noen måneder siden da jeg fant ut at det var på tide med en skikkelig klokke og trengte å gjøre litt research. Jeg har noen arvede damegullur (bl.a. et Longines) og ellers mer moteur som MissingLink og en Polar pulsklokke F55. Så det var på tide med noe skikkelig - mer classic kvalitetsur. Jeg hadde tenk å kjøpe meg én klokke, som jeg skulle ha i laaaange tider fremover. Den tanken har definitivt endret seg etter at jeg kom inn i klokkeverdenen, en verden som var fullstendig ukjent for meg fra før.

Jeg startet opp med et ønske om Tag Heuer link eller aquaracer med diamanter. Det endret seg raskt, også spesielt etter at jeg hadde prøvd en Tag link chronograph med diamantbezel og markers, og synes faktisk at det ble litt vel mye bling å gå med i lille Norge.

Av quarts-ur, så har jeg nå lagt min elsk på Cartier. Jeg har kjøpt en stor Cartier Panthere i 18k gull og børstet stål. Det neste jeg har lyst på er en Cartier Tank Francaise ss midsize.

Jeg synes Franck Muller har råkule klokker, en Curvex med svart fjes, eller en Conquistador hadde ikke vært å forakte.

Rolex har i mine øyne alltid vært lik 80-talls jappetiden. Men etter å ha sett på utallige varianter både her og på et annet amerikansk smykke/klokke-forum så er de ikke så ille likevel ;) Men jeg tror ikke jeg vil ha min egen med det aller første.

Øverst på ønskelisten står en Patek, Nautilus eller Elipse.
En Panerai med tallene skåret ut i fjeset - de synes jeg er kjempekul.
Har også fått sansen for JLC sine Master Compressor, Audemars Piguet sine Royal Oaks,

Chopard sine Happy Diamonds-klokker vil nok alltid forbli en drøm.

Så med andre ord, jeg har fått meg en ny dyr hobby (til min manns store fortvilelse), i tillegg til vesker og smykker.

Første kvinne her?

Velkommen skal du være :)

Hei.

Heter Thomas og er fra Stavanger. er 24 år og jobber offshore.
for to mnd siden fant jeg ut at jeg måtte ha en ny klokke, ettersom Timex'n min tok kvelden. Så jeg begynte å lese på internett etter råd og tips, og det var da jeg datt innom tidssonen. etter det har jeg tilbrakt en god del tid nesten hver dag her. Lest masse om mye og på den måten fått en liten innføring i klokker.
fant fort ut at her var det folk som VIRKELIG kan urverk!

Nå har jeg handlet inn noen billig-klokker som:
*Tissot PRC200 T17.1.516.32
*ORIENT Automatic Power Reserve Flightmaster
*Citicen Eco-Drive BL5295-55E
*Ollech & Wajs Pilot 3095
samt et klokkeskrin.
Blir nok å kjøpe et ur av høy kvalitet med tiden som kommer, liker godt PO XL med oransje bezel.

Et veldig bra forum med hyggelige mennesker. Vi snakkes nok :D

Mvh. Thomas

Hej - Dansk - 59 år - masser af ure i bankboxen - nok 250 - med vægt på gamle kronografer med kolonnehjul , men også meget Eterna fra deres bedste år, lidt Omega, og div - generelt al for ustruktureret i mine køb vil man kunne sige -
et par eksempler på de dejlige gamle kronografer
Recta18Cvaljoux72C.jpg

Eterna1936-40Valjoux221.jpg

VettaValjoux22.jpg

2b00_1_b-1.jpg

Eternavaljoux23ca194238mmsteelface.jpg

Landeron39kolonne-anonym-nyrense-4.jpg

Generelt hel-stål - gerne 38-40 mm - kolonnehjulsmaskine - som så også kunne have været nyere Zenith - men det her repræsenterer vel mit fokuspunkt - i det omfang det findes :oops:
vh

hannover_dk skrev:
Hej - Dansk - 59 år - masser af ure i bankboxen - nok 250 - med vægt på gamle kronografer med kolonnehjul , men også meget Eterna fra deres bedste år, lidt Omega, og div - generelt al for ustruktureret i mine køb vil man kunne sige -

vh

Velkommen til oss, du danske !
En flott og spesiell samling du har ! gjerne flere bilder med litt historie.

Hei,

snart 39 år og gjorde bergenser av meg for ca 10 år siden ( kommer fra sørligere strøk).
sykdommen startet for omtrent 20 år siden med en AirKing 5500 og i mellomtiden har jeg vel hatt nærmere 200 klokker, veldig rask turnover m.a.o, jeg prøver i dag å nøye meg med 4 stk.
er interessert i det meste og har prøvd veldig mye med hovedvekt på Rolex gjerne vintage ( tipper at det har vært 40 stk)
mine beste minner blant dem som jeg vinket farvel til: AP chrono RoyalOak, Breguet TypeXX, MasterPerpetual ( perpetual calender) JLC, rolex 1655 og 1665, Patek Calatrava 5196, Speedmaster straight lugs.
det er 3 klokker som jeg ikke kan glemme etter å ha prøvd dem men som er laaangt over budsjettet: Panerai Mare Nostrum glatt bezel, JLC MMR titane ( repetition minutes) og Ulysse Nardin Freak.

;)

Velkommen Lobergen!
Høres ut som du har blitt ganske hardt rammet av denne sykdommen ja :mrgreen:
Hadde vært knall med noen bilder fra dagens samling :D

Takk!
Dagens samling er veldig fornuftig men det kommer nok noen wristshots etterhvert.
Et gammelt bilde:
3zqj3t5.jpg

Hei folkens,

Jeg er er mann på 36 år fra Bergen. Har vært interessert i klokker i ganske mange
år, men interessen har kanskje for alvor tatt av de siste 4-5 årene. Jeg har vel
egentlig alltid vært generelt opptatt av ting og tang, både av gammel og ny dato,
og er vel sikkert en liten samlertype. Har både kone og barn, hus og bil, og en middels
inntekt. Dette gjør at klokke-prosjektene mine ikke alltid blir realisert så fort som jeg
hadde ønsket. Av merker har jeg i dag Omega, Breitling, Rolex, Eterna, Baume&Mercier,
Raymond Weil og Jean Lassale. Veldig bra med et norsk klokkeforum, og kommer nok til
å tilbringe en del tid her på Tidssonen fremover,

Snakkes :D

Hei!

Gutt/Mann på 21. Opprinnelig fra Bergen, men bor nå i Oslo hvor jeg går siviløkonom på BI. Jobber deltid i ett av byens meglerhus og planen er å fortsette med dette etter endte studier.
Har fått interessen for klokker ganske nylig, og har smuglest på forumet i flere mnd.

Anskaffet nylig mitt første skikkelige ur, en IWC Portuguese Crono. Har lenge siklet på denne, så da den dukket opp på finn måtte jeg bare slå til. Det er dress som gjelder på jobben, så da passer denne klokken perfekt.

Jeg trodde mitt "behov" skulle stoppe med dette, men den gang ei :p Planen fremover er å gå til anskaffelse av en Sub, helst 16610LV og etterhvert en Panerai (kan ikke så mye, men regner med forumets Paneristi er behjelpelige :D ).

Da skulle etterhvert sparekontoen være tom og forhåpentligvis tørsten stilnet for et år eller to :D

Buenas noches!

Jeg er en fyr på 26, som kommer fra et lite sted på østlandet, men bor nå i Oslo. Studerer på BI. Alltid hatt stor interesse for klokker. Faktisk helt siden førsteklasse da jeg fikk min første "ordentlige" klokke. Må være ærlig å si at det har blusset opp i de siste årene, siden jeg også har hatt mange andre interesser som f.eks golf, fotball og reising. Dette har tatt tid og penger, så det har blitt begrenset med klokkekjøp. Synes det er viktig å finne sin egen stil, og det samme gjelder klokker. Finn den som kler deg og som du liker, uavhengig av hva andre synes og mener. Alle med respekt for seg selv burde ha en klokke med skinnreim, og en med lenke. Pluss et lommeur. Det trenger selvfølgelig ikke være dyrt !

For øyeblikket har jeg en Sub 16613, Breitling Navitimer World, Certina DS Podium, IWC Big Pilot og et lommeur som jeg har arvet fra bestefar...

Må si at IWC Portugese (hvitt gull) er en nydelig klokke, som blir neste kjøp. Håper jeg kan lære mer fra dere...

Mvh Vegard

gjmo skrev:
Hei!

Gutt/Mann på 21. Opprinnelig fra Bergen, men bor nå i Oslo hvor jeg går siviløkonom på BI. :

Først et velkommen til enda en bergenser ! :D

Klokken din er et godt og fornuftig valg ! Tenker den gjør seg bra som dressur på jobben...og ellers.

Behovet du nevner, stopper neppe med den IWC'en....Har ikke studielånet nylig blitt utbetalt ? ;)

Hehe det stemmer. og skoleregning forfaller ikke før sent i september. Altså farlig lenge å ha rundt 30 lapper på konto :D

Vel, da er det vel min tur til å si litt om meg selv - utover å stille "dumme" spørsmål da.

Er ikke "klokkefreak" men er over snittet interessert i klokker og design. Eller "gadgets" som kona sier det.

Snart 40 og bor på vestlandet, politiet kaller meg en kjenning men de mener ikke noe vondt med det. :eek: :eek: :eek:

Interessen for klokker kom i tenårene, holdt det ganske rolig til for 15 år siden hvor min første (av 3) Rolex ble anskaffet. Da viste jeg kun at jeg skulle ha en Rolex og "blå og rød ring" men urmakeren skjønte hva jeg mente!

Er nok mest glad i Omega og det har nok med prisen å gjøre! Men blir 40 neste år og da skal "far" gi en gave til seg selv.

Det er først nå nylig at jeg bytter klokke "jevnlig", før jeg fant forumet så brukte jeg gjerne samme klokke i 2-3 mnd. med unntak av spesielle anledninger da.

Fant dette forumet ved et uhell, og nå brukes det i min terapi - har nylig sluttet å røyke og når jeg får lysten besøker jeg en av 8-12 nettsider som er lett tilgjengelige...

Har stor respekt for all den kunnskapen som finnes her inne, tenker da på "danskene" men også andre bidragsytere.

Arthur.

ArthurF skrev:
Snart 40 og bor på vestlandet, politiet kaller meg en kjenning men de mener ikke noe vondt med det. :eek: :eek: :eek:

.

Deilig med alle vestlendingene her ! Velkommen til deg Arthur !
Den setningen overfor er ganske så stilig !
:D :D

Hei!

Gutt på 21 år her. Studerer for tiden økonomi på BI i Oslo.
Har for tiden bare forholdsvis billige klokker og driver for tiden å sirkler inn min første "skikkelige" klokke.
Har snoket rundt på tidssonen i altfor mange timer, og har stor respekt for all kunnskapen folk sitter inne med!
Prøver å lære meg så mye som mulig og håper jeg kan bidra med noe her inne!

Ole skrev:
Hei!

Gutt på 21 år her. Studerer for tiden økonomi på BI i Oslo.
Har for tiden bare forholdsvis billige klokker og driver for tiden å sirkler inn min første "skikkelige" klokke.
Har snoket rundt på tidssonen i altfor mange timer, og har stor respekt for all kunnskapen folk sitter inne med!
Prøver å lære meg så mye som mulig og håper jeg kan bidra med noe her inne!
Velkommen! Bare å suge til seg her!